Metrum DAC + UD5005 versus SA-11/15Sx

Gestart door pameijer, mei 29, 2012, 13:30:59

Vorige topic - Volgende topic

WimPeu

Citaat van: Janver op juli 15, 2012, 12:33:02
Maar weer een stuk goedkoper dan PM11 & NA11!

Het verbaast mij dat streamen op de Naim traag is. Stream je draadloos of bedraad? Met draadloos kan nogal wat vertraging oplopen, dat is met de meeste streamers zo! Daarnaast maar eens kijken hoe je bij je muziek komt of hoeveel apparaten erop aangesloten zijn. Sommige opties(bijv. Squeezeserver) kunnen ook vertragend werken.

Daarnaast; waar ben je op zoek naar? Meer detail, warmer geluid, stevigere bas?

Met de SB stream ik draadloos. Nooit haperingen oid ook de hi- res bestanden gaan als de brandweer. Scrollen met I- peng idemdito. Snel en accuraat.

De NA11 moet zich nog maar bewijzen als een snelle probleemloze top streamer. Ik hou mijn hart vast na alle NA 7004 issues.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Janver

Citaat van: joep op juli 15, 2012, 11:44:53

Een dac is een leuk ding maar staat nog in de kinderschoenen. Daar bedoel ik mee dat we er straks allemaal een hebben staan maar ook dat er nog veel uitgeselecteerd moet worden. Ik vraag me dan ook af wat de prijzen doen.
Je koopt er een voor 250 euro maar ook een voor 5000 euro. Voor mij nog onbekend gebied.

Dan zou ik toch maar weer platen gaan draaien, lekker weer naar analoog. Elke cd-speler met analoge uitgangen heeft een DAC. Dus ongeveer alle cd-spelers staan nog in de kinderschoenen!
Hier kan uw reclame staan!

Paul

Citaat van: Janver op juli 15, 2012, 12:44:03
Dan zou ik toch maar weer platen gaan draaien, lekker weer naar analoog.
En ook dat klinkt naar behoren en heeft z,n charme.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Janver

Citaat van: WimPeu op juli 15, 2012, 12:39:28
Met de SB stream ik draadloos. Nooit haperingen oid ook de hi- res bestanden gaan als de brandweer. Scrollen met I- peng idemdito. Snel en accuraat.

Ik geloof je direct. Maar als andere streamers via squeezeserver willen streamen, kan dat een redelijke vertraging opleveren.

Simpele UPNP is nagenoeg net zo snel als SB en Sonos. Is het niet snel, moet je het toch ergens anders zoeken!
Hier kan uw reclame staan!

WimPeu

Meen dat je met andere streamers beter Twonky kunt nemen.
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

VANZOMERENG

Citaat van: WimPeu op juli 15, 2012, 12:35:41
Wat is de reden dan dat je een Premium set heb staan? Ik neem aan dat jij al die door opgenoemde aspecten ook ervaren,gemeten of verklaard hebt. En toen besloten hebt dat de Premium set al die voordelen wel in huis heeft tov andere ( goedkopere) modellen. Zelfde heb ik met de Meridan tov de door mij beluisterde Dac's

Waarom deze vraag?
Als deze vraag puur zo (alleen) wordt gesteld uit belangstelling, kan ik me hier iets bij voorstellen
maar in de context van mijn reactie op jouw "Meridian" + "wegspelen" lijkt het erop of je in de "verdedigingsmodus" bent belandt

Maar niettemin wil ik je vraag wel beantwoorden.....
- Ik heb wel een zwak voor Marantz
- De Marantzen heb ik beide blind nieuw gekocht voor een prijs waarvoor ik ze niet kon laten staan
- Verder was ik wel op zoek naar vervangers voor mijn vorige versterker en CD-speler, die in combinatie
   met mijn toenmalige speakers niet tot volle tevredenheid stemde.

Maar m.b.t. bovenstaande, hoor je mij niet over "wegspelen" maar wel over dat e.e.a. achteraf goed heeft uitgepakt maar in die zin van "smaak" en "nuances"   

WimPeu

Mijn reactie is net zo verdedigend als jouw reactie aanvallend was. Niet dus. Ik leg slechts uit en vraag het een en ander. Dat jij zo over het woordje " wegspelen" valt :-o.Het is slechts een manier van zeggen dat je iets veel beter bevalt dan het andere. Vind het wel raar dat je toevallig een premium set hebt staan. Maar goed dat is weer een andere discussie.

joep

Citaat van: Janver op juli 15, 2012, 12:44:03
Dan zou ik toch maar weer platen gaan draaien, lekker weer naar analoog. Elke cd-speler met analoge uitgangen heeft een DAC. Dus ongeveer alle cd-spelers staan nog in de kinderschoenen!

Had het over het gebruik van losse dac's. En de grote keuze welke nog veel groter zal worden. En de toepassingen ervan.

Citaat van: Paul op juli 15, 2012, 12:50:04
En ook dat klinkt naar behoren en heeft z,n charme.

Heb die poging in het verleden reeds ondernomen. Zie de set van Joep.

Marantz 81

Citaat van: WimPeu op juli 15, 2012, 11:19:52
Welke bron bedoel je Arjan?

Ow ja ik dacht het een Streamer was die Naim

Hetgeen wat ik schreef bedoel ik mee dat heel de keten goed moet zijn

wat voorbeelden ik had de PM15S1 met SA11S1 op de dynaudio focus 220 ,ja dat klonk toch wel heel goed  :-)

Toen een cd tje in de UD5005 op de PM15S1 ,klonk nog redelijk prima speler voor het geld maar helemaal weg dat de complete opname wordt blootgelegd zoals met die SA11S1 dynamiek diepte klank hoe alles los van elkaar staat ook volume verschil met instrumenten hoe iemand zingt wat die met zijn stembanden doet een tingeltje wordt echt hoorbaar hoe snaren worden bespeeld en als ze keihard op een drum slaan zat je zo  :-o

Toen heb ik nog een SR6005 gehad  :gaap: en daarop de SA11S1 aangesloten nou klonk nergens meer naar vlak weg diepte klank en kan je die SA11S1 net zo goed over het balkon heen mikken

Speakers zijn wel een van belangrijkste dingen zeker kwa persoonlijke smaak ,maar als je kijkt hoe het klonk op de premium set die ik verkocht heb ,en nu met de standaard Onkyo reciever en ud5005

Dat is geen klein verschil nee echt dag en nacht  violent1

Niet iedereen luistert zoals ik luister maar zelfs een vriend van me die er totaal geen interesse in heeft en er vaak ook nog dorrheen gaat zitten lullen  :x zij ook van dat speciale geluid is weg

joep

Citaat van: Marantz 81 op juli 15, 2012, 13:34:20
Ow ja ik dacht het een Streamer was die Naim

Hetgeen wat ik schreef bedoel ik mee dat heel de keten goed moet zijn

wat voorbeelden ik had de PM15S1 met SA11S1 op de dynaudio focus 220 ,ja dat klonk toch wel heel goed  :-)

Toen een cd tje in de UD5005 op de PM15S1 ,klonk nog redelijk prima speler voor het geld maar helemaal weg dat de complete opname wordt blootgelegd zoals met die SA11S1 dynamiek diepte klank hoe alles los van elkaar staat ook volume verschil met instrumenten hoe iemand zingt wat die met zijn stembanden doet een tingeltje wordt echt hoorbaar hoe snaren worden bespeeld en als ze keihard op een drum slaan zat je zo  :-o

Toen heb ik nog een SR6005 gehad  :gaap: en daarop de SA11S1 aangesloten nou klonk nergens meer naar vlak weg diepte klank en kan je die SA11S1 net zo goed over het balkon heen mikken

Speakers zijn wel een van belangrijkste dingen zeker kwa persoonlijke smaak ,maar als je kijkt hoe het klonk op de premium set die ik verkocht heb ,en nu met de standaard Onkyo reciever en ud5005

Dat is geen klein verschil nee echt dag en nacht  violent1

Niet iedereen luistert zoals ik luister maar zelfs een vriend van me die er totaal geen interesse in heeft en er vaak ook nog dorrheen gaat zitten lolliestoklen  :x zij ook van dat speciale geluid is weg

Duidelijk, dus de geluidskwaliteit van een PM-11 is vele malen beter dan die van een SR6005. En een goede SA-11s1 maakt de tekortkomingen van een SR6005 niet goed. Alle waar is naar zijn geld. En vooral het eind resultaat is een optelsom van alle componenten. Conclusie: gebruik HT spullen voor HT en stereo spullen voor stereo. Is dat nu zo onlogisch?

WimPeu

Tja, hier moet ik natuurlijk op reageren.

Dat was Arjan zijn beleving. Ik heb daar in tegen de SA11 op zowel de PM11 als de Onkyo 3008 beluisterd en ik kon nou niet van die werelden van verschil ontdekken. Wat is waarheid? Zou die SR dan zo'n slechte versterker zijn?

Marantz 81

Ja maar die Onkyo 3008 kun je toch niet verglijken met een SR6005  :no: die is ongv 3 keer zo duur

Wat ik wel vindt is dat de speakers het grootste aandeel hebben als ze niet kunnen weergeven wat je ze geeft zul je het ook niet horen

Had eerst 52SE met pm15s1 en sa7001 ki ,en dali ikon 6 speakers daarop aangesloten toen had ik ook zoiets van zijn ze kapot of zo  nopompom klonken echt voor geen meter in verglijking met die dynaudio 52 se

Heeft verder niks te maken met welk merk speaker ,maar om aan te geven wat ik ervaren heb  byebye

WimPeu

We zijn wel erg off topic inmiddels maar toch even door gaan dan maar.  :-D

We hadden het inmiddels over het feit of goed stereo mogelijk is op een HT set in zijn algemeenheid. Joep vind van (bijna) niet tenzij je met enorme mono's gaat werken. Wat in mijn ogen raar is want het gaat om het prosessor gedeelte volgens mij. Als de versterker de speakers maar onder controle heeft. Natuurlijk heb je receivers en receivers en net als met stereo componenten heb je daar verschillende klasses in. Je moet geen instap surround bakje met een premium Marantz set gaan vergelijken maar als je een beetje investeerd ( meestal een fractie van vergelijkbare stereocomponenten) kom je met een surround receiver een heel eind . In dat licht is dat stereo spul eigenlijk de verliezer. Weinig mogelijkheden en een vergelijkbare klank met een receiver. (Onkyo 3008 V\S Marantz PM11). Speakers en akoestiek maken of breken een set. Ik durf te stellen dat mijn stereo weergave op het niveau van de premium reeks zit. Of mijn oren en brein laten me vreselijk in de steek. Niet geheel onmogelijk trouwens. HLP

Marantz 81

Je bent gewoon doof geworden van al die concerten  clown1

Ik heb nooit een echt goede HT reciever gehad ,wel bij jou gehoord en dat klonk idd echt heel goed  notworthy maar ja kost ook wat  :-) evenals de speakers  pompom

Alleen gaan mijn wenkbrauwen nogal fronzen als iemand praktisch geen verschil hoort tussen een SR6005 en PM11 vandaar dat ik ook uitleg ging geven  HB

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juli 15, 2012, 14:14:22
We zijn wel erg off topic inmiddels maar toch even door gaan dan maar.  :-D

We hadden het inmiddels over het feit of goed stereo mogelijk is op een HT set in zijn algemeenheid. Joep vind van (bijna) niet tenzij je met enorme mono's gaat werken. Wat in mijn ogen raar is want het gaat om het prosessor gedeelte volgens mij. Als de versterker de speakers maar onder controle heeft. Natuurlijk heb je receivers en receivers en net als met stereo componenten heb je daar verschillende klasses in. Je moet geen instap surround bakje met een premium Marantz set gaan vergelijken maar als je een beetje investeerd ( meestal een fractie van vergelijkbare stereocomponenten) kom je met een surround receiver een heel eind . In dat licht is dat stereo spul eigenlijk de verliezer. Weinig mogelijkheden en een vergelijkbare klank met een receiver. (Onkyo 3008 V\S Marantz PM11). Speakers en akoestiek maken of breken een set. Ik durf te stellen dat mijn stereo weergave op het niveau van de premium reeks zit. Of mijn oren en brein laten me vreselijk in de steek. Niet geheel onmogelijk trouwens. HLP

Zal ik vast gaan poppen Wim
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject