Metrum DAC + UD5005 versus SA-11/15Sx

Gestart door pameijer, mei 29, 2012, 13:30:59

Vorige topic - Volgende topic

joep

Citaat van: WimPeu op juli 15, 2012, 14:14:22
We zijn wel erg off topic inmiddels maar toch even door gaan dan maar.  :-D

We hadden het inmiddels over het feit of goed stereo mogelijk is op een HT set in zijn algemeenheid. Joep vind van (bijna) niet tenzij je met enorme mono's gaat werken.

Dat is mijn beperkte ervaring op HT gebied. Zelf had ik vroeger een SR-14 waar ik jarenlang ook op stereo gebied dik tevreden over was. Inmiddels weet ik beter. Natuurlijk maakt het ook verschil of je naar een concert of naar Batman zit te kijken/luisteren. Vaak is geluid opname maken bij een live-concert erg moeilijk maar geven ook vaak het meeste emotie t.o.v. een studio opname.

TurboMarco

Pameijer,
IK wil nog even terug komen op mijn eerdere gedachte dat je weleens ontevreden over je luidsprekers zou kunnen zijn ,tenminste dat komt steeds weer in mij op als ik je postings lees met het zoeken naar de heilige graal in de vorm van versterkers en bronnen .
Wat de SR6005 betreft kan ik niet over oordelen want ik heb hem nog nooit beluisterd ,het zou ook zo maar kunnen zijn dat deze slecht ontworpen is ......immers correct ontworpen versterkers klinken allemaal eender .

verder ga ik nog genieten van de popcorn  :-D

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

WimPeu

Oef Marco gooit nog even een beetje olie op het vuur......

Ben het niet met je eens maar durf ook geen blinde test aan......ik wil het ook helemaal niet geloven. Dat de verschillen niet zo groot zijn als menig audiofief ons wil doen laten geloven ben ik het wel mee eens. Kijk maar eens op het htforum bij twani zij set. Ook weer iemand die van een niet misselijkr MF komt en nu deze Naim heeft. Man die man hoort dingen die elke normale versterket gewoon hoort te doen en ervaart dat als bijzonder.  :-o Ik heb dan ook geopperd dat de MF maar een slechte versterker moet zijn gweest......een versterker waar hij tot voor kort laaiend over was...moe wordt je er van......soms....meestal moet ik lachen. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Ik denk ook dat het beste opzoek kan gaan naar andere speakers  :yes:

Ben het ook niet eens dat alle versterkers hetzelfde klinken als ze correct ontworpen zijn ,de Onkyo die ik nu heb doet het echt goed hoor met de ud 5005 ,maar als je het verschil niet zou horen met de pm15 en sa11 die ik eerst had ben je denk doof of zo  :schater: :schater:

Wat je hoort blijft ook altijd lastig te omschrijven en je hebt geen dure apparatuur nodig om van muziek te genieten je hoort ook gewoon alles met wat ik nu heb staan ,maar kwa dynamiek klank controle diepte plaasting weg is de Magie van eerst  byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juli 15, 2012, 20:51:26
Ik denk ook dat het beste opzoek kan gaan naar andere speakers  :yes:

Ben het ook niet eens dat alle versterkers hetzelfde klinken als ze correct ontworpen zijn ,de Onkyo die ik nu heb doet het echt goed hoor met de ud 5005 ,maar als je het verschil niet zou horen met de pm15 en sa11 die ik eerst had ben je denk doof of zo  :schater: :schater:

Wat je hoort blijft ook altijd lastig te omschrijven en je hebt geen dure apparatuur nodig om van muziek te genieten je hoort ook gewoon alles met wat ik nu heb staan ,maar kwa dynamiek klank controle diepte plaasting weg is de Magie van eerst  byebye

Dan ben ik doof gelukkig  :evil:

Maar jij weet die gedachte/geheugen nog steeds te herkennen  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Ik ga even " low profile " lees net dat er mensen undercover werken hier voor het HT Forum..... :gaap:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Goed ik ben doof en de spullen die ik heb zijn ontoereikend om noemenswaardige verschillen te kunnen horen .

Lucky me !  8-)

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Zoldar

neeehh. iedereen luisterd gewoon anders naar muziek. dat vergeten we voor het gemak maar al te vaak bij deze discussies.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Ik hou mij vanaf 1985 bezig met verschillende D/A convertors en dan komt Joep met de opmerking dat het nog in de kinderschoenen staat ,sorry hoor maar wat moet ik daarmee ??

5.1.4

Philips 75PUS8303

Cornelis1921

Citaat van: Marco op juli 16, 2012, 01:28:57
Ik hou mij vanaf 1985 bezig met verschillende D/A convertors en dan komt Joep met de opmerking dat het nog in de kinderschoenen staat ,sorry hoor maar wat moet ik daarmee ??
To put that in your pipe and smoke it! :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

To put that in your pipe and smoke it! :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

We komen er toch niet uit discussie is al zo vaak gevoerd de meningen staan praktisch haaks op elkaar m.b.t het verschil in apparatuur versterkers bronnen en kabels

Bij mij gaat het pas echt mooi klinken en het grote genieten beginnen met die premium stereo apparatuur ,zeker nu ik het niet meer heb weet ik pas echt wat ik mis  nopompom

Vaak wordt er ook in feiten gepraat ( doe ik zelf ook wel eens ) maar dat zijn het niet het is hetgeen wat je waarneemt/hoort of je nou praat over dat alles hetzelfde klinkt mits het goed ontworpen zou zijn ofdat je duidelijke verschillen en daarvoor veel geld wilt uitgeven is aan eenieder zelf  byebye

joep

Zoals ik hier al eerder zei:
Had het wel over losse dac's niet ingebouwde in b.v. een cd speler. En over het feit dat Marantz nu pas op de SA 11 en SA 15 een mogelijk heeft met een digitale ingang om als dac te gebruiken. Het heeft b.v. voor de 11 serie ook geen aparte dac. En bij veruit de meeste onder ons is ook helemaal geen losse dac aanwezig. En staat het dus nog bij zeer veel HiFi liefhebbers in de kinderschoenen. Het is dus ook helemaal niet vanzelfsprekend dat je in iedere stereo winkel een losse dac aantreft.
Het is nog toekomstmuziek dat iedere set bij ons rond een dac is opgebouwd. Iets dat best zou kunnen komen maar er nu nog niet is. Ook de verklaring over het enorme prijsverschil bij dac's is nog zeer verwarrend. Heb ik wel zo'n dure nodig en is die ook echt beter? En wil ik wel een dac als er een goede in mijn cd speler zit. Of heb ik er wel een nodig voor mijn squeezebox of iPod? Dus dat bedoel ik met het staat nog in de kinderschoenen. Ik heb het nu 2 maal proberen uit te leggen. Ik hoop dat je het nu snapt.

Paul

@Joep, Je zou er bijna van uit je DACK  gaan.         :-D :roll:   :-P          clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site