Citaat van: WimPeu op juli 15, 2012, 10:36:29
Ik lees eigenlijk nogal wat nadelen...of lees ik het niet goed?
Dat de versterker beter zou zijn dan de PM11 is zonder een direct vergelijk natuurlijk nooit zo te maken. Je hebt net eeen duur apparaat gekocht...wat denk je wat dat met je psyche doet..
Dan dat de UD eigenlijk bijna net zo goed klinkt dan de Naim Dac? dat vind ik op zijn minst erg frappant. Het streamen loopt niet echt vloeiend ...ook dat is gewoon een must voor een goede streamer in deze prijsklasse. Anders erger je je elke keer kapot. Dat hij dan iets beter klinkt dan de Airport Express moet natuurlijk ook wel hoewel ik geen Wow facor bespeur in je verhaal. Zou dus ook best voor een groot gedeelte tussen je oren kunnen zitten en in een blind vergelijk al niet meer aan te wijzen zijn.
Ik heb ook aan deze Naim zitten denken maar zoals ik het zie is het gewoon een geintegreerde versterker met een goede digitale board en met een nog lang niet uitgekristaliseerde stream mogelijkheid.
Voor mijn gevoel ben je beter af met een bijna nieuwe PM11s2-Metrum-SB combi. Hou je nog een bom duiten in je zak.
Sorry voor mijn kritische noot hoor Paul, ik probeer gewoon ook voor mijzelf bepaalde zaken op een rijtje te zetten.
Pijnlijk? Misschien maar er staan hier wel een paar waarheden als koeien in.
Ik hou me bij een paar eenvoudige opmerkingen.
De PM-11s1 of 2 hebben hun hoge kwaliteiten allang bewezen.
Een UD moet wel van hele goede huize komen willen ze een SA speler uit het zelfde huis kunnen evenaren.
Het meeste verschil merk je in je set aan je voorversterker al dan niet ingebouwd, bij voorkeur niet.
Niam is niet de eerste de beste maar gewoon ook een kwaliteitsmerk. Maar probeer het bij één merk te houden.
Een dac is een leuk ding maar staat nog in de kinderschoenen. Daar bedoel ik mee dat we er straks allemaal een hebben staan maar ook dat er nog veel uitgeselecteerd moet worden. Ik vraag me dan ook af wat de prijzen doen.
Je koopt er een voor 250 euro maar ook een voor 5000 euro. Voor mij nog onbekend gebied.
Komt bij mij in het rijtje interlinks en speakerkabels voor. Veel luisteren en een beetje geloven.
Een SR is voor HT en niet voor stereo gebouwd. Je kunt er alleen maar stereo mee spelen.
Ik hoor te weinig over speakers hier. Je wil toch een totaal plaatje.
Dus maak eerst je keuze. Wil je HT of stereo.
Ga je voor deze SR weet dan dan stereo op de tweede plaats komt.
Ga bij forum leden luisteren om te horen hoe HT en hoe stereo echt moet klinken.
Veel plezier met de leuke zoektocht.