Citaat van: cz79 op mei 29, 2012, 18:43:54
Met de SA15s1 vM en de Metrum waren er wel verschillen, maar veelal erg klein, een aantal keren hebben we (Janver en ik) echt heel erg geod ons best moeten doen om een miniem verschil te kunnen horen, en een aantal keer iets duidelijker. Voor mij ook zeker geen verbetering (de Metrum dan..)
Maar de Metrum aan een UD5005 gekoppeld geeft dan een vergelijkbare kwaliteit als de SA15S1? Daar ben ik nu net benieuwd naar
@thepioneer @ Zoldar:
Tsja, waar ben ik naar op zoek.... In essentie gewoon een beter geluid in vooral stereo. Nu is het te "muddled" (ben het Nederlandse woord ff kwijt) en de bas mist knalkracht. Ik weiger (nu nog) de speakers te vervangen, ik geloof dat het daar niet aan ligt. Toen ik ze had aangesloten op 2e-hands Cary Audiobuisjes klonk het goed, maar zo'n voor-eind combi met buizen is niet in te passen in huis (waf!). De akoestiek is ook niet te veranderen thuis, daar heb ik het gewoon mee te doen. Het idee is om relatief goedkoop de bron te upgraden (net vandaag belastingteruggaaf over 2011 gekregen
) en daarna te sparen voor een PM15S2 of misschien wel een PrimaLuna Dialogue Premium
. Een HT-passthrough is een absolute must. Of 2e-hands een Linn. Maar dan kan ik in ieder geval thuis met de versterker horen hoe het klinkt met een goede bron. Eerlijk gezegd geloof ik wel dat de bron een grote invloed heeft op het totaalplaatje (vraag maar aan Joep
).
Mocht het toch niet brengen wat ik hoop, dan ga ik verder met actieve speakers. Heb geen zin in die onrust van steeds andere doosjes en zo. AVI ADM40 of de nieuwe Dynaudio's lijken me erg mooi. Binnenkort wil ik nog een keertje mèt mijn speakers naar Hifistudio Weerdinge, om verschillende versterkers uit te proberen. Ze hebben daar PrimaLuna, Copland, Krell, mooi spul! Ook is hij dealer van ProAc, dus hij weet wat een goede selectie kan zijn.
Door de aankoop van de nieuwe auto, die wat duurder was dan ingeboekt, is het besteedbare geld nu ff op. Wil ook nog op vakantie deze zomer, dus haast heb ik ff niet meer. Een nieuwe of 2e-hands versterker mag zo tussen de 1500-2800 euro kosten, maar mss ben ik wel gelukkig met een 850 euro kostende PM-15S2, die ook nog eens mooi in mijn stereomeubel past qua hoogte. Keuzes....