Luisterbezoek STS-Digital Deel II - 12 nov

Gestart door cz79, november 04, 2012, 08:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: marvin op november 04, 2012, 19:46:30
In ieder geval bedankt voor deze lach van oor tot oor, kon ik wel gebruiken na deze onwerkelijke week.

(zelfmoord van een hele goede vriend, morgen begrafenis).


--Verstuurd zonder netwerk--

Heel veel sterkte morgen en hoop dat je toch goed afscheid kan nemen ondanks je flut set

John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: John Wx op november 04, 2012, 20:47:01
Heel veel sterkte morgen en hoop dat je toch goed afscheid kan nemen ondanks je flut set

John

Ik sluit me hier bij aan.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

#62
@Marvin: Veel sterkte ook vanuit deze kant!

Waarom denken jullie dat de Kanzy de ultieme versterker was, dat is nooit gezegd (door niemand) en zeker nooit bedoeld (ook door niemand), de Kanzy klonk wel heel erg mooi maar was duidelijk nog niet klaar voor productie, nu is er een versterker voor een hoop minder geld die een betere match geeft met de Blumenhofers, juist leuk toch?
Maar de eerste reactie van sommigen is dan gelijk weer negatief (gebeurt vaker), in plaats van dat je zegt (zoals de rest van het forum ook tegen jullie zegt na een verandering); leuk dat de Octave een mooiere match is en leuk dat het een leuke avond is geweest!, moet het gelijk weer allemaal in twijfel worden getrokken, Jammer! :no: nopompom

Heeft helemaal niets met eerlijkheid of geloofwaardigheid te maken, ik vertel hier mijn beschrijving van een leuke avond en ik (en de rest) constateert dat de Octave een beter partner is voor de Blumenhofers dan de Kanzy. Er is nooit gezegd dat de Kanzy de beste was (nogmaals, door niemand), noch is er gezegd dat er nooit een ander zou kunnen komen.

Als één van de leden een nieuwe versterker of luidsprekers heeft en schrijft dat het een hele verbetering is met de vorige situatie dan beginnen we toch ook niet te zeiken over geloofwaardigheid, maar vinden we dat toch ook leuk voor die persoon?!

TurboMarco

Dus jullie hebben de Kanzy naast de Octave beluisterd nadat deze gerepareerd was ,of hebben jullie alleen naar de Octave geluisterd en een tijdje terug naar de Kanzy ?
Het is mij even niet helemaal duidelijk  :oops:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

Ik heb twee weken geleden de Kanzy beluisterd en een paar dagen later voor het eerst de Kanzy, dus niet naast elkaar. Dus nee, niet één op één vergeleken.

TurboMarco

Citeerniet één op één vergeleken
Ok duidelijk .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Audiotic

Citaat van: John Wx op november 04, 2012, 13:57:55
Door het STS bezoek ben ik gelijk maar weer alle CD's aan het beluisteren streamend via de HP nc6400 alleen nog wachtende op mijn usb/dac uit China

1 t/m 14

Met Windows natuurlijk + DFX audio enhancer  :-P (audiotic)
Pestkop :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

SB_Marantz

Citaat van: Audiotic op november 04, 2012, 12:38:18
Ik geloof jullie op je blauwe ogen. Ik moet het gewoon horen. Die snelheid is al extra interessant, vooral omdat er een trafo in de signaalweg zit, en trafo's zijn traag. Er moet dus iets anders zijn.


Waar heb je het over?

slew rate of rise time?

Kan geen mens bijhouden.............uitgedrukt in microsec.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: Audiotic op november 04, 2012, 12:49:39
Ditto. Een versterker moet geen eigen "klank" hebben, gewoon doen wat 'm aangereikt wordt / opgedragen wordt. En dat snel, en met groot vermogen en goede demping.
In principe is meer schoon vermogen altijd beter (zie de aparte discussies hier over dB's).
Dat gezegd hebbende - muziek luisteren is net als kunst - over smaak valt niet te twisten. En ik heb geen ervaring met moderne buizenversterkers. Mijn laatste was een Philips radio uit de jaren '60. En de eerste solid state versterkers waren niet best.


Heb je zoveel vermogen nodig dan?

Over je laatste opmerkingen over buizen en de eerste generatie Tr versterkers deel ik je mening totaal niet.

Ik heb buizenversterkers uit 1958 en eerste generatie Tr versterkers uit 1965.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Sorry jongens, had jullie er niet mee op willen zadelen.
Had het al opgeschreven voor ik er erg in had...

Bedank...!


--Verstuurd zonder netwerk--

Whisper.nl

Citaat van: SB_Marantz op november 04, 2012, 21:32:33

Heb je zoveel vermogen nodig dan?

Over je laatste opmerkingen over buizen en de eerste generatie Tr versterkers deel ik je mening totaal niet.

Ik heb buizenversterkers uit 1958 en eerste generatie Tr versterkers uit 1965.

OT a.u.b.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: marvin op november 04, 2012, 21:42:38
Sorry jongens, had jullie er niet mee op willen zadelen.
Had het al opgeschreven voor ik er erg in had...

Bedank...!


--Verstuurd zonder netwerk--

n.p. Marvin. Ik kan me best voorstellen dat je in een dergelijk situatie het anders zou hebben verwoord.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrm

Nog een week en ik ga de octave beluisteren.

Ik heb lange tijd geleden de Marantz set mogen beluisteren en dat was niet verkeerd, maar of ik die beleving dan terug kan halen, nee, dat zal niet lukken.

Ik ga voor het nieuwe geluid en de gezelligheid!

(Immers na een vakantie klinkt mijn setje erg lekker  :yes: )

xander32

Citaat van: marvin op november 04, 2012, 19:46:30
In ieder geval bedankt voor deze lach van oor tot oor, kon ik wel gebruiken na deze onwerkelijke week.

(zelfmoord van een hele goede vriend, morgen begrafenis).


--Verstuurd zonder netwerk--
Sterkte.


Forumlid CZ post hier met de beste bedoeling een luisterervaring en vervolgens het halve forum er overheen  :?
Maar ik ga er van uit dat hij zelf wel inziet dat dit niet hem zelf betreft maar dat de naam van de eigenaar van betreffende set op dit forum, bij een aantal leden, nogal gevoelig ligt  8-).