Luisterbezoek STS-Digital Deel II - 12 nov

Gestart door cz79, november 04, 2012, 08:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Die luidsprekers hebben een rendement van 97 db  8-) ,ik ken geen versterker die het klusje niet kan klaren .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Audiotic

Ja dat is andere koek dan 85... 12 dB meer oftewel 16 keer minder power nodig. Tja, compacte speakers blijft behelpen!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

joep

Citaat van: Marco op november 04, 2012, 12:56:36
Die luidsprekers hebben een rendement van 97 db  8-) ,ik ken geen versterker die het klusje niet kan klaren .

Zelfs een iPod heeft er geen moeite mee.

JohnWx

Citaat van: Marco op november 04, 2012, 12:56:36
Die luidsprekers hebben een rendement van 97 db  8-) ,ik ken geen versterker die het klusje niet kan klaren .

Wekker radio ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Door het STS bezoek ben ik gelijk maar weer alle CD's aan het beluisteren streamend via de HP nc6400 alleen nog wachtende op mijn usb/dac uit China

1 t/m 14

Met Windows natuurlijk + DFX audio enhancer  :-P (audiotic)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#50
De gewichten om de bovenkant te dempen zijn van de cd speler af?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op november 04, 2012, 14:12:00
De gewichten om de bovenkant de dempen zijn van de cd speler af?

Dat waren Siltech begeleiders en ja als je de set weer verkoopt ben je ook je dempers kwijt  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Dan zou ik eerlijk gezegd verwachten dat er dan iets anders op komt te liggen...
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Citaat van: John Wx op november 04, 2012, 12:02:18
nnneeeee anders

Nee beter, niet anders. Ik vind het beter dus is het voor mij ook beter

cz79

Citaat van: Marco op november 04, 2012, 12:34:48
Begrijp ik het goed dat jullie de Kanzy met mankementen hebben vergeleken met de Octave ?
:?
Nee want de mankementen waren allemaal uiteindelijk verholpen, maar ik heb de Kanzy meerdere keren gehoord en vindt de Octave een prettigere weergave hebben.

Niet van dit si de bom en de Knazy was sh*t, maar meer de Kanzy was mooi maar deze doet het allemaal net even wat 'beter'

Marvin

Ik heb nog niet alles gelezen.

Maar René haalt de woorden uit m'n mond.
Een eerlijk verhaal zal er uit deze spreekstal niet komen.

Die Kanzloos was het ultieme wat haalbaar was.
De rest waar wij/ik mee speel is waardeloos en verdiend geen Marantz plaatje.
Want 50k voor die spaarlamp was elke cent waard, wie dat niet hoorde had niets maar dan ook helemaal niets met deze hobby van doen en is dom.
Dat er her en der al aan het ontwerp werd getwijfeld door enkele zelfbouwers werd in de wind geslagen.
En wederom waren we dom.

Nou zal ik hier niet teveel in doordrammen.
Maar geloofwaardigheid is ver te zoeken in het kamp van STS.




--Verstuurd zonder netwerk--

Marvin

In ieder geval bedankt voor deze lach van oor tot oor, kon ik wel gebruiken na deze onwerkelijke week.

(zelfmoord van een hele goede vriend, morgen begrafenis).


--Verstuurd zonder netwerk--

renes59

Citaat van: lo op november 04, 2012, 19:01:12
Dan zou ik eerlijk gezegd verwachten dat er dan iets anders op komt te liggen...
Als het echt een verandering bracht in het geluid was dat ook wel gedaan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: cz79 op november 04, 2012, 19:10:42
Nee beter, niet anders. Ik vind het beter dus is het voor mij ook beter

maar ook anders  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#59
Was er toen ook geen sprake van een versterkervergelijk, Kanzy tegen de Sony. Dat ging niet door, floten de buizen van de Kanzy de Kanzy terug?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.