Luisterbezoek STS-Digital Deel II - 12 nov

Gestart door cz79, november 04, 2012, 08:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cz79

Dat is het ook en dan maakt het blijkbaar niet uit wat je schrijft, blijft jammer  nopompom

thepioneer

Kop op cz79. Je bent een serieus lid hier en mensen die je kennen weten echt wel wat hier geschreven word en hoe jij het bedoeld. Eerder ging het hier gewoon een keer mis doordat er maar een waarheid was volgens bepaalde mannen. Zo persoonlijk heb ik het niet ervaren met fritz maar op het forum kwam het wel zo over.

Fritz heeft gewoon een top set staan, alleen trekken we met elkaar wat conclusies. Het geen wat er vaak gezegd word is inderdaad wel makkelijk in twijfel te trekken als je naar het verleden kijkt.

Het meest erge vind ik dat er een keus gemaakt word voor kabels en apparatuur en dat het dan gelijk een stuk beter is, en je een paar week later ziet dat er cd's gemaakt worden voor het merk van de apparatuur. Waarom geen audio note of audio research buizen versterker? Waarom geen monster bekabeling? En marantz.......

Kijk maar op de site en je weet welke apparatuur in het verleden daar heeft gestaan.

Slim ?  Ja heel erg, en dat geeft ook niet maar dan moet er wel een redelijk antwoord komen op de verschillen en een vergelijk met andere producten.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

#77
Is ook prima, maar eerst moet van bepaalde kanten eerst negatieve berichten komen, terwijl als zij (bijvoorbeeld) voor de 30e keer van set veranderen we hier met zijn allen wel enthousiast over zijn (ook al de nieuwe set VEEEEEEEL beter klinkt dan de vorige). Dat vind ik jammer 

thepioneer

Helemaal mee eens, dat is nu een beetje een forum dingetje hier. Als je iets bijzonders koopt dan maakt niet niet veel uit maar bijvoorbeeld een pm15s2 is het helemaal.

Beetje vreemd maar waar
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

mountainbiker

Citaat van: marvin op november 04, 2012, 19:46:30
In ieder geval bedankt voor deze lach van oor tot oor, kon ik wel gebruiken na deze onwerkelijke week.

(zelfmoord van een hele goede vriend, morgen begrafenis).


--Verstuurd zonder netwerk--
Sterkte dan maar!! Vorig jaar ook iets dergelijks bij de hakken gehad met en collega presentator (geen zelfmoord overigens) van de radio. Had met hem samen op een zateragmiddag in februari een uitzending gemaakt.Een dag later krijg ik een telefoontje van de redactie dat hij s'ochtends dood in bed lag met een hartstilstand.3 dagen niet geslapen omdat de laatste uitzending me maar door de kop bleef malen.Was ook de laatste van de college die hem levend had gezien.Het allerlaatste beeld van hem staat nog  op mijn netvlies Na de uitzending loopt hij in het druiligere weer richting zijn auto op de parkeerplaatst achter de studio met die rare muts van hem op.Hij stapt in en rijd weg.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Citaat van: renes59 op november 04, 2012, 11:29:55
Alles lezende hier blijkt die Kanzy versterker van 50.000 euro een "kloot'n" versterker te zijn. Meerdere reparaties in een jaar tijd, voor dat geld mag je 50 jaar luisterplezier verwachten zonder ook maar een keer kapot te gaan.
Ik vind wel vreemd dat de versterker eerst de hemel in wordt geprezen maar als het er op aankomt totaal niet voldoet. Geloofwaardigheid is ver te zoeken.
Nu een Octave, gewoon een goede versterker van de plank die het nog weer veel beter doet dan de Kanzy. Dat het goed klinkt kan haast niet anders, goede spullen. Maar elke keer die overtreffende trap dat het zo goed klinkt dat het haast niet beter kan is na dat geklungel met die Kanzy en de verhalen achteraf wel een beetje ongeloofwaardig, of niet dan?
Aantal Ingangen                                                                                   3: CD, MM, MC
Maximum output in ultra lineair (UL) mode per kanaal (RMS)                   45 W
Maximum output in triode mode per kanaal (RMS)         `                        26 W
Harmonische vervorming (HD)                                                                < 2 %
Overall slew rate                                                                                   7 MV/s
Amplitude linearity at max. power UL (frequentie bereik 20 Hz – 22 KHz)  -0,5 dB
Amplitude linearity at max. power UL (frequentie bereik 5 Hz – 40 KHz)    -3 dB
Amplitude linearity at max. power UL (frequentie bereik 5 Hz – 100 KHz)  -12 dB
Energie consumptie (totaal max.)                                                           660 W
Dimensies KAAM-1000 (WxHxD)                                                          40 X 29 X 50 cm
Gewicht (netto)                                                                                    43 kg
Prijs KAAM-1000                                                                                € 53.550
Prijs KAAM-1000 met 24 karaat vergulde onderdelen                              € 59.500
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op november 05, 2012, 09:35:46
Aantal Ingangen                                                                                   3: CD, MM, MC
Maximum output in ultra lineair (UL) mode per kanaal (RMS)                   45 W
Maximum output in triode mode per kanaal (RMS)         `                        26 W
Harmonische vervorming (HD)                                                                < 2 %
Overall slew rate                                                                                   7 MV/s
Amplitude linearity at max. power UL (frequentie bereik 20 Hz – 22 KHz)  -0,5 dB
Amplitude linearity at max. power UL (frequentie bereik 5 Hz – 40 KHz)    -3 dB
Amplitude linearity at max. power UL (frequentie bereik 5 Hz – 100 KHz)  -12 dB
Energie consumptie (totaal max.)                                                           660 W
Dimensies KAAM-1000 (WxHxD)                                                          40 X 29 X 50 cm
Gewicht (netto)                                                                                    43 kg
Prijs KAAM-1000                                                                                € 53.550
Prijs KAAM-1000 met 24 karaat vergulde onderdelen                              € 59.500

Dat word sparen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op november 05, 2012, 10:33:25
Succes JJ.  :-D

als ik het goed heb uitgerekend word het een Accuphase 205 in het zwart en hou dan 53000€ over :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

De rest gaat naar een goed doel?  :-D

Niets mis met de 205.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

Citaat van: mountainbiker op november 05, 2012, 09:35:46
Aantal Ingangen                                                                                   3: CD, MM, MC
Maximum output in ultra lineair (UL) mode per kanaal (RMS)                   45 W
Maximum output in triode mode per kanaal (RMS)         `                        26 W
Harmonische vervorming (HD)                                                                < 2 %
Overall slew rate                                                                                   7 MV/s
Amplitude linearity at max. power UL (frequentie bereik 20 Hz – 22 KHz)  -0,5 dB
Amplitude linearity at max. power UL (frequentie bereik 5 Hz – 40 KHz)    -3 dB
Amplitude linearity at max. power UL (frequentie bereik 5 Hz – 100 KHz)  -12 dB
Energie consumptie (totaal max.)                                                           660 W
Dimensies KAAM-1000 (WxHxD)                                                          40 X 29 X 50 cm
Gewicht (netto)                                                                                    43 kg
Prijs KAAM-1000                                                                                € 53.550
Prijs KAAM-1000 met 24 karaat vergulde onderdelen                              € 59.500

Dat zijn niet echt specs om wakker van te liggen. Of misschien wel van het verbruik en de 6000euro extra voor wat verguldde draadjes en klemmen.

Maar dat alles zegt natuurlijk niets over hoe het klinkt.

Niber

Citaat van: cz79 op november 05, 2012, 08:09:14
Is ook prima, maar eer moet van bepaalde kanten eerst negatieve berichten komen, terwijl als zij (bijvoorbeeld) voor de 30e keer van set veranderen we hier met zijn allen wel enthousiast over zijn (ook al de nieuwe set VEEEEEEEL beter klinkt dan de vorige). Dat vind ik jammer

Laat dit soort dingen je niet tegenhouden om af en toe wel een verslag te schrijven over je STS ervaringen.

Ondanks dat ik de beste man op het forum ook niet erg sympathiek vond overkomen (understatement) heb ik begrepen dat hij in het echt een leuke vent is die veel kennis van zaken heeft.
Wat dat betreft hoop ik dat je ons een beetje op de hoogte houdt!  :yes:

Wat is overigens dat grote zwarte blok die op foto 1 en 3 naast de versterker staat?

*Edit: Marvin, enorm veel sterkte. Wat een k*tbericht!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

cz79

Dat is een voedingsfilter, de voeding gaat de versterker in en dan naar het filter en dan weer naar de versterker, dit heet een Octave Blackbox en ik  zal nog even uitpluizen hoe en wat precies.