Do cables sound? Can you find differences between CD-players? What about amps?

Gestart door jwx, mei 12, 2012, 11:22:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: WimPeu op mei 15, 2012, 17:45:19

Persoonlijk lijkt me terug naar het onderwerp terug naar meer ellende. Het is mij de moeite van het uiten van mijn ervaringen omtrent kabels iig al niet meer waard. Een kabel discussie gaat altijd verzanden in een nietes/welles. Pointless. Period.  :gaap:
Met Wim eens, loop meestal te dollen maar een slotje lijkt me beter.
Dit soort topic,s gaat hem niet worden niet hier en niet bij de blauwe / groene buren.

Maar goed ik lees wel mee, kan Marvin z,n houding t.o.v. Fritz ook wel begrijpen.
Je hoort hem nooit alleen als er weer een grijpstuiver valt te verdienen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 15, 2012, 17:45:19

Persoonlijk lijkt me terug naar het onderwerp terug naar meer ellende. Het is mij de moeite van het uiten van mijn ervaringen omtrent kabels iig al niet meer waard. Een kabel discussie gaat altijd verzanden in een nietes/welles. Pointless. Period.  :gaap:

Zal ik weer wat lees voer geven Wim  frusty
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin


JohnWx

Citaat van: Pjotr27 op mei 15, 2012, 17:06:58
Je kan het ook van de andere kant bekijken...
Er is ook een hele groep die Fritz te kakken zet door te stellen dat alles hetzelfde klinkt.
Maar om even ontopic te blijven, helaas is er heel veel verschil tussen kabels. Aan de andere kant is de duurste kabel niet per definitie de beste.
De match is veel belangrijker dan de manier waarop de kabel is gemaakt.
En er zijn helaas veel mensen die niet in staat zijn verschillen te horen.
Net als de timmerman die met een oog ziet of iets recht is zo zijn er ook mensen die in een paar seconden verschil horen tussen verschillende componenten.
Kan je het zelf niet horen prima, maar val de ander er dan niet om aan...
Laten we aub respect houden voor ieders mening...

Denk eerder dat het andersom begon als je alles terug leest en dan niet alleen op dit forum maar alle 4 de fora

Nadeel is dat Fritz een prima kerel is in het echt en daarom snap ik het niet

Misschien moet ze vrouw eerst wat dingen door lezen voordat het verzonden word

De andere kant Pjotr die is er helaas niet vind ik maar is mijn mening

En wat Wilfred zegt vica versa ook maar de opmerking dat mensen die geen dure kabel kunnen betalen heeft mij toch wel zorgen doen maken hoop dat het een slip of de tong was maar krijg geen reply van Fritz wat erg jammer is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: marvin op mei 15, 2012, 18:14:50
Ik heb die link niet eens gelezen.... :-D

Ja zeg...als we ons zo in een discussie storten zonder eerst je te verdiepen in de materie... :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin


JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 15, 2012, 18:26:49
Ja zeg...als we ons zo in een discussie storten zonder eerst je te verdiepen in de materie... :schater:

Was ook alleen maar om plaatjes te kijken jullie weten toch dat ik niet lees, behalve de Aktueel Nieuwe Reveu en dan de Panorama
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Citaat van: marvin op mei 15, 2012, 17:25:22
-en ik ben een gezellig forum armer.....

Over het algemeen toch best gezellig hier.. mede door jou inzet..:yes: pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: lo op mei 15, 2012, 18:56:02
Over het algemeen toch best gezellig hier.. mede door jou inzet..:yes: pompom
Klopt :yes:.

Maare: Krijgen Fritz & Marvin nou eindelijk die ban  :-D.


:wink:

Maurice

Citaat van: Pjotr27 op mei 15, 2012, 17:06:58
Maar om even ontopic te blijven, helaas is er heel veel verschil tussen kabels.
Mogelijk, maar wat is de orde van grootte? Ik hoor verschil tussen een aantal kabels die ik gebruik danwel heb gebruikt. Mijn set is inmiddels veranderd, of die verschillen nog zo hoorbaar voor mij zijn weet ik niet.
Mogelijk is dit ook autosuggestie, ik weet het niet.
Maar zoals je hier poneert is verschil een feit. Qua prijs ga ik met je mee, qua geluid, dan durf ik dat niet als een feit neer te zetten (in de zin van wetenschappelijk en onomstotelijk bewezen).

Citeer
En er zijn helaas veel mensen die niet in staat zijn verschillen te horen.
Kan je het zelf niet horen prima, maar val de ander er dan niet om aan...
Even spiegelen:
Helaas zijn er veel mensen die verschillen denken te horen.
Kun je het verschil horen, prima, maar val de ander er dan niet om aan...

Edit: iemand die verschil hoort kun je niet overtuigen dat er daadwerkelijk geen verschil is, want die persoon hoort het toch? Iemand die geen verschil hoort kun je ook niet overtuigen dat er daadwerkelijk verschil is, want die persoon hoort het toch niet?
Citeer
Laten we aub respect houden voor ieders mening...
Psies, en dat maakt het leven weer een stuk leuker, hoe oneens we het ook zijn.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: xander32 op mei 15, 2012, 19:16:41
Klopt :yes:.

Maare: Krijgen Fritz & Marvin nou eindelijk die ban  :-D.


:wink:
De individu(en) met een waarschuwing en de moderators weten meer. Van een ban is vooralsnog geen sprake.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

viceadmiraal61

LAATSTE POST....IK HEB GEEN ZIN OM DE ZIN VAN ONZE HOBBY VERDER UIT TE LEGGEN....
MARVIN MAG MIJN VOOR VISKRAAM UITMAKEN....DAT VIND IEDEREEN GOED..
BIJ DEZE VERLAAT IK DE KLEINE CLUB...IEDEREEN WEER BLIJ...HAD BETER NAAR EDWIN HIFIGEK MOETEN
LUISTEREN...

joep

Citaat van: viceadmiraal61 op mei 15, 2012, 19:42:29
LAATSTE POST....IK HEB GEEN ZIN OM DE ZIN VAN ONZE HOBBY VERDER UIT TE LEGGEN....
MARVIN MAG MIJN VOOR VISKRAAM UITMAKEN....DAT VIND IEDEREEN GOED..
BIJ DEZE VERLAAT IK DE KLEINE CLUB...IEDEREEN WEER BLIJ...HAD BETER NAAR EDWIN HIFIGEK MOETEN
LUISTEREN...

Nou das een beetje overdreven Fritz. Dat het er een paar niet met je eens zijn wil natuurlijk niet zeggen dat zij iedereen hier vertegenwoordigen. Als je het topic leest zie je dat hier twee meningen vertegenwoordigd zijn. Dan is het natuurlijk moeilijk om het met iedereen eens te zijn. 

renes59


http://youtu.be/mWhF_pgE_CU
Do cables sound?, hier niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Citaat van: viceadmiraal61 op mei 15, 2012, 19:42:29
IK HEB GEEN ZIN OM DE ZIN VAN ONZE HOBBY VERDER UIT TE LEGGEN....
Volgens mij maak je hier een fout waardoor je in elk geval mij verliest. Niemand hoeft mij de zin van mijn hobby uit te leggen, want die zin bepaal ikzelf. Ik gok dat dat voor veel anderen ook zo geldt.

Edit: voor de rest, laat maar...
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude