Do cables sound? Can you find differences between CD-players? What about amps?

Gestart door jwx, mei 12, 2012, 11:22:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

Citaat van: renes59 op mei 14, 2012, 22:48:49
stupid Hij denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft, heeft hij niet. Heb het al vaker gezegd hier, hij is een gewiekst zakenman, komt langs als er handel is en ziet. Stekkerblokken, onderleggers, etc etc.
Als je iets niet hoort wat hij wel hoort ben je min of meer een klojo. Heb je zowiezo te goedkoop en lachwekkend spul in huis staan.

Wat een geweldig draadje weer  pompom

Ik ken fora waar je voor minkunkel en dom wordt bestempeld als je meer dan 2 euro aan een draadje uitgeeft. Dus dat er een keer iemand opstaat, die wel bakken geld eraan uitgeeft, om daar wat minder genuanceerd op reageert, is logisch. maar hier wordt door beide "kampen" uit de bocht gevlogen.

de pot verwijt de ketel.

doe normaal tegen elkaar.
wat je ook hoort
of niet hoort.
of je r geld aan uitgeeft
of juist niet.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op mei 15, 2012, 19:42:29
LAATSTE POST....IK HEB GEEN ZIN OM DE ZIN VAN ONZE HOBBY VERDER UIT TE LEGGEN....
MARVIN MAG MIJN VOOR VISKRAAM UITMAKEN....DAT VIND IEDEREEN GOED..
BIJ DEZE VERLAAT IK DE KLEINE CLUB...IEDEREEN WEER BLIJ...HAD BETER NAAR EDWIN HIFIGEK MOETEN
LUISTEREN...

Hobby ? mij komt het altijd over als pure commercie geeft niet maar ga daar zuinig en behoedzaam mee om daar valt nog veel te leren

Verstandig dat je de hand in eigen boezem steekt alleen je verhaal spreekt weer boekdelen dat het probleem altijd bij een ander ligt

succes verder misschien is een japansforum een optie
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: John Wx op mei 15, 2012, 20:29:03
Hobby ? mij komt het altijd over als pure commercie geeft niet maar ga daar zuinig en behoedzaam mee om daar valt nog veel te leren

Verstandig dat je de hand in eigen boezem steekt alleen je verhaal spreekt weer boekdelen dat het probleem altijd bij een ander ligt

succes verder misschien is een japansforum een optie


Waarom moet ondanks alles de hele tijd zo enorm lachen... shutup
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Viceadmiraal61 is voltooid verleden tijd, gelieve nu weer naar de waan van de dag!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

joep


http://www.youtube.com/watch?v=XfuBREMXxts

En dan hebben we het draadje niet eens doorgetrokken naar de versterkers. Had net willen beginnen over het gebrek aan geluidsverschil tussen een PM5004 en een PM11. Gelukkig heb in dat niet gedaan.



Maurice

Citaat van: joep op mei 15, 2012, 21:03:24
http://www.youtube.com/watch?v=RPruYsGjF9g&feature=related

Maar pas op dat je me nu niet boos maakt, dat kan ik nu even niet hebben.
wat heeft bill hier nu weer mee te maken?

Verstuurd vanaf mijn slimme telefoon
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Overigens zijn verschillen tussen versterkers voor mij evident. Heb hier diverse versterkers op proef gehad en daar wisselend een week me gespeeld en dat uiteindelijk een keuze in gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn slimme telefoon
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Exxar

Raar toch hoe dit soort topic steeds weer op hetzelfde uitdraait...

Maar, ik hoor verschil in kabels. En het zijn niet altijd de duurste die de beste zijn. De Cadenza interlink en Epic luidsprekerkabels, beiden silver plated, zijn bvb te scherp in mijn set. En de interlink had meer effect dan de luidsprekerkabel.

Verschil in cdspelers? Jeps, maar vooral door de dac.

Versterkers? Zeker. Maar of het hoofdzakelijk door de voorversterker of eindversterker komt, dat laat ik in't midden.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

211

Citaat van: WimPeu op mei 15, 2012, 17:45:19
Persoonlijk lijkt me terug naar het onderwerp terug naar meer ellende. Het is mij de moeite van het uiten van mijn ervaringen omtrent kabels iig al niet meer waard. Een kabel discussie gaat altijd verzanden in een nietes/welles. Pointless. Period.  :gaap:
Grappig :

  • Dat een andere kamer een andere accoustiek oplevert geloven we allemaal
  • Dat verschillende luidsprekers verschillende klankkleuren hebben geloven, en horen de meeste ook nog wel
  • Dat verschillende versterkers verschillende klankkleuren hebben wordt voor velen lastig, maar ala... zelfs blind is dat meestal nog wel te horen als de verschillen maar groot genoeg zijn

Als het echter over kabels gaat ontstaat er oorlog... Het lijkt wel religie of "de platte aarde.." We maken elkaar af of we praten er niet meer over. Het (b)lijkt lastig te zijn om zinvol te discussieren over zaken die men (nog) niet of niet altijd hard kan maken...

Soms heeft dit forum middeleeuwse trekjes... :-D

Verder heb ik wel degelijk verschillen in klankleur in interlinks gevonden. Niet altijd hoor... Bij sommige type/merken hoor ik geen verschil, met andere weer wel...

Blijft altijd weer leuk : verassingen waar je ze niet verwacht...
Zolang je maar geniet....

Maurice

Citaat van: 211 link=topic=8793.msg1#msg1

Soms heeft dit forum middeleeuwse trekjes... :-D
Niet alleen op dit forum hoor. Ik zit ook op een MTB forum, moet je eens lezen waar er gebeurt over merk a vs merk B. Of 26" wielen vs 29"
Verstuurd vanaf mijn slimme telefoon
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude