Do cables sound? Can you find differences between CD-players? What about amps?

Gestart door jwx, mei 12, 2012, 11:22:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

 stupid Ik voel mij af en toe net een profeet der profeten als ik lees dat er weer is ingegrepen door  het forummanagement. :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

Citaat van: Marco op mei 14, 2012, 21:41:09
Ik sta volkomen achter Marvin !

Fritz speelt niet op de man ,maar hij probeert wel een hele grote groep te kakken te zetten ,bovendien geeft hij wel enorm af op onze collega forum (Hififorum.nl) waar ook ik lid van ben ,en hij heeft daar een ban gekregen vanwege bepaalde uitlatingen die hij hier ook deponeert

:yes:

dit topic had ik meteen op 'read only' staan.. :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Pjotr27

CiteerFritz speelt niet op de man ,maar hij probeert wel een hele grote groep te kakken te zetten
Je kan het ook van de andere kant bekijken...
Er is ook een hele groep die Fritz te kakken zet door te stellen dat alles hetzelfde klinkt.
Maar om even ontopic te blijven, helaas is er heel veel verschil tussen kabels. Aan de andere kant is de duurste kabel niet per definitie de beste.
De match is veel belangrijker dan de manier waarop de kabel is gemaakt.
En er zijn helaas veel mensen die niet in staat zijn verschillen te horen.
Net als de timmerman die met een oog ziet of iets recht is zo zijn er ook mensen die in een paar seconden verschil horen tussen verschillende componenten.
Kan je het zelf niet horen prima, maar val de ander er dan niet om aan...
Laten we aub respect houden voor ieders mening...

still life

haai-end/exclusiviteit is waar het over gaat..

iets zeer hoog inschalen & daar (automatisch) bijhorende kwaliteiten aan koppelen..
dan enkel nog een matchend prijskaartje & het plaatje is compleet  :angel:

& now, back to lurking..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

SB_Marantz

En denk je het wel te horen val een ander er dan ook niet mee lastig zou ik zeggen.

En waar zijn we dan?
Terug bij af?

Wanneer er fatsoenlijk uitgevoerde testen worden gedaan zijn de ''believers'' nooit thuis.
Enfin, dit is al te vaak aangehaald en feitelijk verre van interessant.

Hoe iemand zijn of haar hobby's beoefend moet ieder voor zich weten.

Ik hou best van een discussie maar er wordt ongelooflijk veel BC verkocht.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Je gaat voorbij aan het feit dat er vanaf dag 1 met stront gegooid wordt als je niet over de STS-Digital lijn loopt.
Dat iemand verschil hoort zal ik echt niet wakker van liggen, ongeacht de prijs die je ervoor betaald of er voor over denkt te hebben.
Allemaal fijn, wat dat betreft is het inderdaad een hobby.
Maar de polariserende toon tegenover menig audio vriendjes hier en elders slaat mank.
Dat ik 1 van de weinige ben hier die in staat is dat tussen de regels door op te pikken verbaasd me lichtelijk.

Dat over het lompe gedrag heen gelezen wordt snap ik ook niet.
Met de oren blijkbaar niets mis, nu de ogen en het begrijpend lezen nog.

Wij simpele arbeiders zitten op een forum, de elite waar Frits zich mee mengt niet. Die zijn rijker en veel slimmer, -en vertellen daarom hun bevindingen niet op een forum.
Waarom zou je, ook hier op het forum zitten enkel lozers.
Daarom zitten we op een forum, de lozers hangplek.

Als ik dan met iets begrijpbare woorden vertel wat ik van zo'n pleidooi vind dan ben ik de gebeten hond.
Geeft niet, wist in van te voren.
Ik beledig Frits inderdaad, wat het gros blijkbaar niet doorheeft is dat Frits dat continu doet. Maar dan wel tegen ons allen.
Iedereen met een andere gedachte is dom, iemand met een kleinere beurs is ook dom.
Ga lekker Filippo's sparen, past beter in je budget.
Laat de rich and the famous lekker met audio bezig zijn, die kunnen het namelijk wel betalen.

Maar ik zal proberen er niet meer op te reageren.
Frits heeft z'n lozer club weer terug,
-en ik ben een gezellig forum armer.....



renes59

Citaat van: marvin op mei 15, 2012, 17:25:22
Dat ik 1 van de weinige ben hier die in staat is dat tussen de regels door op te pikken verbaasd me lichtelijk.
Er zijn er meer die het door hebben.  :yes:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Citaat van: renes59 op mei 15, 2012, 17:33:16
Er zijn er meer die het door hebben.  :yes:
Nog wel een paar meer hoor ;)

Kunnen we nu weer terug naar het onderwerp?

Verstuurd vanaf mijn slimme telefoon
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Is maar 1 cable sound waar ik in geloof en dat is de sleepkabel die in m,n auto ligt.
Heerlijk het geluid van de motor na assisentie van de sleepkabel.

Offtopic: Is gelukkig nog nooit gebeurd.   :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Citaat van: Pjotr27 op mei 15, 2012, 17:06:58
Maar om even ontopic te blijven, helaas is er heel veel verschil tussen kabels.
Ik zou zeggen kom langs en laat me het horen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Citaat van: Maurice op mei 15, 2012, 17:35:35
Nog wel een paar meer hoor ;)

Kunnen we nu weer terug naar het onderwerp?

Verstuurd vanaf mijn slimme telefoon


Persoonlijk lijkt me terug naar het onderwerp terug naar meer ellende. Het is mij de moeite van het uiten van mijn ervaringen omtrent kabels iig al niet meer waard. Een kabel discussie gaat altijd verzanden in een nietes/welles. Pointless. Period.  :gaap:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

SB_Marantz

Wat dat betreft kunnen we er alle hardware aan toevoegen Wim.  :wink:

In de meeste correcte gevallen ook pointless

Zal de inmiddels beroemde Sony ...euh....Marantz 8b maar weer eens een keer aanslingeren.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WimPeu

Dan moeten we maar meer een soort van cosmetisch hifi forum worden. Uitgangspunt|: Klinkt allemaal hetzelfde maar wat ziet er mooier uit... :-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

SB_Marantz

Citaat van: WimPeu op mei 15, 2012, 17:55:24
Dan moeten we maar meer een soort van cosmetisch hifi forum worden. Uitgangspunt|: Klinkt allemaal hetzelfde maar wat ziet er mooier uit... :-P


Buiten dat valt er meer dan genoeg over hardware te vertellen.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM