Do cables sound? Can you find differences between CD-players? What about amps?

Gestart door jwx, mei 12, 2012, 11:22:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Denken ze nou echt dat na het lezen van dit soort artikelen mensen met een dure High-End set hun spullen op MP gooien en back to basic gaan? Mensen (ik ook) willen nu eenmaal horen/geloven wat ze willen horen/geloven. Daar veranderd geen forum of artikel iets aan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

ik hoop het niet




zit liever in een mooie auto dan een oude auto die ook van a naar b gaat



oftewel heb liever een Onkyo HT set of een SONY ES HT set dan een MCvoice of een Marquant terwijl ze qua specs gelijk zijn


was ook alleen leesvoer en de spanjaarden moeten wat verzinnen om die 3% te halen in de EU
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


xander32

Als ik bij een inloop winkel verschillende configuraties op een zelfde speaker zet hoor ik overtuigende verschillen.
Ik heb het dan puur over bron en versterking. Over bekabeling en andere tweaks is al voldoende discussie.

Daarnaast tijdens M&G`s en in eigen configuraties forse verschillen waargenomen in bronnen en versterking. Als voorbeeld heb ik destijds een CD 6002 (Marantz) 1 op 1 vergeleken met de CD-1 (Lyngdorf) en geloof mij - dat betroffen forse verschillen! Het zelfde betreft een SR 8002 versus een MF A5.

Zweef

Citaat van: xander32 op mei 12, 2012, 12:07:00
Als ik bij een inloop winkel verschillende configuraties op een zelfde speaker zet hoor ik overtuigende verschillen.
Ik heb het dan puur over bron en versterking. Over bekabeling en andere tweaks is al voldoende discussie.

Daarnaast tijdens M&G`s en in eigen configuraties forse verschillen waargenomen in bronnen en versterking. Als voorbeeld heb ik destijds een CD 6002 (Marantz) 1 op 1 vergeleken met de CD-1 (Lyngdorf) en geloof mij - dat betroffen forse verschillen! Het zelfde betreft een SR 8002 versus een MF A5.
Allemaal dubbelblind uitgevoerd neem ik aan? Anders geldt het namelijk niet vanwege psycho-akoestische bijwerkingen.
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

xander32

Citaat van: Zweef op mei 12, 2012, 12:35:58
Allemaal dubbelblind uitgevoerd neem ik aan? Anders geldt het namelijk niet vanwege psycho-akoestische bijwerkingen.
Ik vetrouw op m`n eigen oren.

Zweef

Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: Zweef op mei 12, 2012, 12:47:54
Vergeet de rest er omheen niet.  :-P
Voor mijzelf heeft het vertrouwen op m`n eigen gehoor immer goed uitgepakt, de rest zal allemaal wel :wink:.

viceadmiraal61

Ik zal deze matrix eens wat laten horen op een echt systeem...bv met en zonder american blackwood.
het zijn toch altijd de zelfde figuren met een lowcost installatie...het hifiform.nl zit er vol van.
geen verschil in een marantz tube 8b.......en een sonyboy van 199,-...heel fijn allemaal...
Het is ook duidelijk dat mensen die zich een dure kabel niet kunnen veroorloven achter de matrix staan..
en mensen die het wel kunnen uiteraard niet...
Hoe was het ook weer,je koop een standaard ford,tune het in een racecar,betere banden ect ect...
En......je kan een rally winnen...Niemand op dit vlak zou anders denken......Maar hifi!!!!!!

WimPeu

Niet om stoer te doen ofzo maar ik kan wel kabels van 1K en duurder betalen..easy maar ik doe het niet om dat ik het verschil niet hoor of die enorme meerwaarde niet terug hoor tov de instap kabels. Mijn IC's gemiddeld €50,-. Als ik dan 40 of 80 maal  :-o dat bedrag ga uitgeven wil ik wel een Whooo moment en dat heb ik nog nooit meegemaakt. Dat geld kun je altijd beter in speakers steken. Je reply zit ,zoals gewoonlijk, weer vol met denigrerende opmerkingen.. nonono  Wij moeten jullie oren altijd zo serieus nemen maar de wetenschap wordt altijd zo van tafel geveegd. Gelukkig zijn mijn oren geijkt aan de wetenschap.  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op mei 13, 2012, 13:43:40
Niet om stoer te doen ofzo maar ik kan wel kabels van 1K en duurder betalen..easy maar ik doe het niet om dat ik het verschil niet hoor of die enorme meerwaarde niet terug hoor tov de instap kabels. Mijn IC's gemiddeld €50,-. Als ik dan 40 of 80 maal  :-o dat bedrag ga uitgeven wil ik wel een Whooo moment en dat heb ik nog nooit meegemaakt. Dat geld kun je altijd beter in speakers steken. Je reply zit ,zoals gewoonlijk, weer vol met denigrerende opmerkingen.. nonono  Wij moeten jullie oren altijd zo serieus nemen maar de wetenschap wordt altijd zo van tafel geveegd. Gelukkig zijn mijn oren geijkt aan de wetenschap.  :wink:
Ik denk dat jouw oren flink te lijden hebben gehad aan de praktijk als drummer zijnde :wink:.

WimPeu

Dat lijkt me echt zwaar overdreven om het daar aan te wijten. Als ik van een High End liefhebber zijn speakers overneem en ik hoor binnen een dag dat de tweeter niet goed is maar de vorige eigenaar heeft dat met zijn tig K set nooit gehoord...Ook moest ik een aantal maal de storing aangeven bij de High End experts van W&W dan weet ik dat er mijn oren ondanks alles nog niks mankeerd. Bij een test onlangs hoorde ik nog tot 16Khz.  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op mei 13, 2012, 13:59:40
Dat lijkt me echt zwaar overdreven om het daar aan te wijten. Als ik van een High End liefhebber zijn speakers overneem en ik hoor binnen een dag dat de tweeter niet goed is maar de vorige eigenaar heeft dat met zijn tig K set nooit gehoord...Ook moest ik een aantal maal de storing aangeven bij de High End experts van W&W dan weet ik dat er mijn oren ondanks alles nog niks mankeerd. Bij een test onlangs hoorde ik nog tot 16Khz.  :wink:
Voor mij geldt wel: de pot verwijt ...

Als koperblazer (trombone) heb ik weekend na weekend of naast, of tegenover of voor een batterij trompetten en het slagwerk gestaan, dat heeft mijn eigen gehoor vast ook geen goed gedaan :roll:.