Do cables sound? Can you find differences between CD-players? What about amps?

Gestart door jwx, mei 12, 2012, 11:22:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

ik wil graag mijn reactie in twee delen opsplisten.

Deel 1

Zo zal op een boven modale set het verschil in een andere snoer sneller / beter hoorbaar zijn.

Deel 2
Ik sluit me bij Wim aan door te stellen dat het verschil van wat je hoort de prijs ervan soms vele malen over de kop gaat.
Er zullen mensen zijn die het ervoor over hebben en een groep mensen die vinden dat de prijs die ervoor betaald moet worden echt niet van deze wereld is.

Het is dus aan de koper of ie het ervoor over heeft.


Groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op mei 13, 2012, 13:27:16
Ik zal deze matrix eens wat laten horen op een echt systeem...bv met en zonder american blackwood.
het zijn toch altijd de zelfde figuren met een lowcost installatie...het hifiform.nl zit er vol van.
geen verschil in een marantz tube 8b.......en een sonyboy van 199,-...heel fijn allemaal...
Het is ook duidelijk dat mensen die zich een dure kabel niet kunnen veroorloven achter de matrix staan..
en mensen die het wel kunnen uiteraard niet...
Hoe was het ook weer,je koop een standaard ford,tune het in een racecar,betere banden ect ect...
En......je kan een rally winnen...Niemand op dit vlak zou anders denken......Maar hifi!!!!!!

Rally gaay het ook om betrouwbaarheid het is een regelmatigheids klassement


Vind je opmerking over mensen die geen dure kabel kunnen kopen ver beneden peil die mensen moet je prijzen met wat ze hebben als is het een dropveter kabel


Jammer Fritz kans gemist
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Als je muziek maakt (drumt oid) dan zijn het korte momenten met veel dynamiek verschil. Dat is veel minder schadelijk dan algemeen wordt aangenomen. Lange luide monotone geluiden (fabrieksmachines ed) zijn veel schadelijker

Test jezelf.. :-D


http://www.youtube.com/watch?v=LNjPmhbPc9I
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES


WimPeu

Kan idd contronterend zijn...Maar goed, je wordt ook een dagje ouder.  :-D  Heb sinds mijn verjaardag wel een leesbril dus het verval is nu ook zichtbaar.  HLP  Als ik een hoortoestel krijg laat ik dat ook weten.. :-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: John Wx op mei 13, 2012, 14:13:12
Rally gaay het ook om betrouwbaarheid het is een regelmatigheids klassement


Vind je opmerking over mensen die geen dure kabel kunnen kopen ver beneden peil die mensen moet je prijzen met wat ze hebben als is het een dropveter kabel


Jammer Fritz kans gemist
Helaas gaat het in de (top-) autosport voor 80 a 90% om het budget hetgeen het resultaat bepaalt, slechts het resterende percentage betreft de competentie van de driver  ...

xander32

Citaat van: WimPeu op mei 13, 2012, 14:25:00
Kan idd contronterend zijn...Maar goed, je wordt ook een daje ouder.  :-D  Heb sinds mijn verjaardag wel een leesbril dus het verval is nu ook zichtbaar.  HLP  Als ik een hoortoestel krijg laat ik dat ook weten.. :-P
Haha  :-D goed zo Wim, je geeft het juiste voorbeeld!

JohnWx

Citaat van: xander32 op mei 13, 2012, 14:26:31
Helaas gaat het in de (top-) autosport voor 80 a 90% om het budget hetgeen het resultaat bepaalt, slechts het resterende percentage betreft de competentie van de driver  ...

Nee dat is niet waar meer ze mogen allemaal nog maar een bepaald budget gebruiken in F1 en ook in de WRC
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

viceadmiraal61

Blijft toch vreemd dat mensen die er geld voor over hebben (voor hun hobby),en dus dure kabels kopen,niet
zeuren op een forum...Anders om wel...Heb ervaring met deze groep dure kabels kopers,je vind ze niet op een
forum..Terwijl de groep(bescheiden kabel in kopers)of nog liever de dropvetters gebruikers,het elke dag van
het dak roepen...Dat het niets uitmaakt al gebruik je prikkeldraad...bv hifi forum.......................................
Wat kan dit dan toch zijn is de vraag...Wie kan het zeggen?

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op mei 13, 2012, 15:42:31
Blijft toch vreemd dat mensen die er geld voor over hebben (voor hun hobby),en dus dure kabels kopen,niet
zeuren op een forum...Anders om wel...Heb ervaring met deze groep dure kabels kopers,je vind ze niet op een
forum..Terwijl de groep(bescheiden kabel in kopers)of nog liever de dropvetters gebruikers,het elke dag van
het dak roepen...Dat het niets uitmaakt al gebruik je prikkeldraad...bv hifi forum.......................................
Wat kan dit dan toch zijn is de vraag...Wie kan het zeggen?

Er word toch niet gezeurd op de diverse fora ? tis maar wat je zeuren noemt

Waarom mensen niet klagen is omdat ze denk ik een vorm van schaamte hebben om zoveel geld uit te geven voor 0,0% verbetering dus ook niet klagen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zweef

Citaat van: WimPeu op mei 13, 2012, 13:59:40
Bij een test onlangs hoorde ik nog tot 16Khz.  :wink:
Best goed voor zo'n ouwe vent

(trekt een sprintje..nu wegwezen!!)
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

WimPeu

Citaat van: viceadmiraal61 op mei 13, 2012, 13:27:16
Ik zal deze matrix eens wat laten horen op een echt systeem...bv met en zonder american blackwood.
het zijn toch altijd de zelfde figuren met een lowcost installatie...het hifiform.nl zit er vol van.
geen verschil in een marantz tube 8b.......en een sonyboy van 199,-...heel fijn allemaal...
Het is ook duidelijk dat mensen die zich een dure kabel niet kunnen veroorloven achter de matrix staan..
en mensen die het wel kunnen uiteraard niet...
Hoe was het ook weer,je koop een standaard ford,tune het in een racecar,betere banden ect ect...
En......je kan een rally winnen...Niemand op dit vlak zou anders denken......Maar hifi!!!!!!


Citaat van: viceadmiraal61 op mei 13, 2012, 15:42:31
Blijft toch vreemd dat mensen die er geld voor over hebben (voor hun hobby),en dus dure kabels kopen,niet
zeuren op een forum...Anders om wel...Heb ervaring met deze groep dure kabels kopers,je vind ze niet op een
forum..Terwijl de groep(bescheiden kabel in kopers)of nog liever de dropvetters gebruikers,het elke dag van
het dak roepen...Dat het niets uitmaakt al gebruik je prikkeldraad...bv hifi forum.......................................
Wat kan dit dan toch zijn is de vraag...Wie kan het zeggen?



Mag jij zeggen wie er hier loopt te klagen en te zeuren. :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Heb tussen cd-speler en voorversterker een "The Rock" van v.d. Hul hangen. Een XLR interlink van 768.00 euro.
Ben niet over één nacht ijs gegaan. Nadat ik zelf langdurig had geluisterd na een 3 tal XLR en één RCA interlink was ik tot de conclusie gekomen dat het bedrag de moeite waard was. Om zeker te gaan nodig ik bij een dergelijke beslissing Lo uit. Hem hou ik dan flink voor de gek door hem te beliegen en bedriegen. Maar tot nu toe merkt hij het altijd op. Als ik hem dan de waarheid vertel vallen alle puzzelstukjes op hun plaats. Ik kan dus eerlijk zeggen dat het verschil duidelijk aanwezig is. Of de meerprijs t.o.v. een dropveter het voor jou de moeite waard is, is een persoonlijke kwestie. En kun je alleen zelf bepalen.

WimPeu

Ik heb nog nooit een kabel gehoord die mij dat geld waard is. Zowel kwa geld als upgrade gevoel. Iedere believer heeft ervaring dat het werkt iedere non-believer heeft ervaring dat het niet werkt. Verschil is dat de non believers de wetenschap achter zich hebben staan. Geen enkele techneut zal een theorie hebben die de believers zal onder steunen. Dan blijft slechts het "maar ik hoor het toch dus voor mij werkt het' argument over en dat wordt door de psychologie wetenschap weer verklaard.

Om misverstanden te voor komen. Ik heb wel eens een verschil menen waar te nemen maar na 3 keer switchen wist ik ook niet meer welke beter was. Als er al verschillen zijn dan igg zeer minimaal. Niks voor mij maar als er mensen gelukkig (en rijk) van worden dan is het voor mij prima hoor.

Peace..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.