Do cables sound? Can you find differences between CD-players? What about amps?

Gestart door jwx, mei 12, 2012, 11:22:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

211

Citaat van: Maurice op mei 15, 2012, 21:39:47
Niet alleen op dit forum hoor. Ik zit ook op een MTB forum, moet je eens lezen waar er gebeurt over merk a vs merk B. Of 26" wielen vs 29"
Verstuurd vanaf mijn slimme telefoon

OK :

  • Dus als we het eens zijn dat verschil mogelijk is hoeven we niet te discusseren omdat het dan een kwestie van smaak is
  • Als we het niet eens zijn of er verschil mogelijk is, is discussie niet meer mogelijk of volgens sommigen zinloos...

Hmmmm : Niet evidente zaken zijn m.i. het meest intrigerend/interessant toch ? Behalve dan op forums ??
Als dat zo is haak ik af...
:wink:
Zolang je maar geniet....

joep


http://www.youtube.com/watch?v=vHjWDCX1Bdw

Zo nu zijn we uitgevochten. (onbeslist) Maar wel met casualties.
In het vervolg maar een topic starten over kabels waar alleen gelovigen respectievelijk ongelovige mogen komen.

xander32

Citaat van: joep op mei 15, 2012, 21:54:26

http://www.youtube.com/watch?v=vHjWDCX1Bdw

Zo nu zijn we uitgevochten. (onbeslist) Maar wel met casualties.
In het vervolg maar een topic starten over kabels waar alleen gelovigen respectievelijk ongelovige mogen komen.
Denk dat het er vanaf heden oersaai gaat worden :-P.

Maurice

Citaat van: 211 op mei 15, 2012, 21:53:49
OK :

  • Dus als we het eens zijn dat verschil mogelijk is hoeven we niet te discusseren omdat het dan een kwestie van smaak is
  • Als we het niet eens zijn of er verschil mogelijk is, is discussie niet meer mogelijk of volgens sommigen zinloos...

Hmmmm : Niet evidente zaken zijn m.i. het meest intrigerend/interessant toch ? Behalve dan op forums ??
Als dat zo is haak ik af...
:wink:
Ik vind discussies altijd leuk. Waar het vaak mis gaat is als de argumenten op zijn of niet gebruikt worden en men als missionaris zijn eigen gelijk wilt halen. In de zendingsdrang van de mens zijn al vele oorlogen gevoerd. Had kunnen worden voorkomen als men accepteert dat er andere inzichten en meningen zijn en dat jezelf niet de ultieme waarheid in pacht hebt.

Just my 2 cents...

Verstuurd vanaf mijn slimme telefoon
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Ik heb het al zo vaak gezegd dat ik hele kleine verschilletjes hoor tussen kabels ,ook zeg ik erbij dat die kleine verschilletjes indien er blind geluisterd word als sneeuw voor de zon verdwijnen ,zo heb ik dat ook met cd spelers en versterkers meegemaakt ,waar ik mij wel over verbaas ......nee irriteer is dat er mensen dan met beweringen komen dat mijn set niet goed genoeg zou zijn om verschillen te kunnen horen ,als je dan zegt dat de apparatuur gewoon recht meet net zoals ieder ander maar veel duurder spul word het afgedaan alsof mijn oren niet goed genoeg zouden zijn ......of niet goed genoeg getraind  :-P

Om terug te komen op het onderwerp , een ABX test is zeker verhelderend !! ,en het vooraf afkraken zoals ik zelf eerder ook heb gedaan zonder dat je het ooit meegemaakt hebt is eigenlijk een gemiste kans .

Ik prijs mij gelukkig dat ik een dergelijke test mee heb mogen maken  :yes: .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Citaat van: Marco op mei 15, 2012, 22:18:03
... Om terug te komen op het onderwerp , een ABX test is zeker verhelderend !! ,en het vooraf afkraken zoals ik zelf eerder ook heb gedaan zonder dat je het ooit meegemaakt hebt is eigenlijk een gemiste kans .

Ik prijs mij gelukkig dat ik een dergelijke test mee heb mogen maken  :yes: .
Hoop zo`n test ook nog eens mee te mogen maken :yes:.

TurboMarco

Citaat van: xander32 op mei 15, 2012, 22:21:01
Hoop zo`n test ook nog eens mee te mogen maken :yes:.
Indien een dergelijke test weer word gedaan wil ik je met alle plezier daarvan op de hoogte brengen  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Ik heb de heren toen gewoon een uitnodiging gestuurd.
Werd direct werkelijkheid.  clown1
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xander32

Citaat van: Marco op mei 15, 2012, 22:22:46
Indien een dergelijke test weer word gedaan wil ik je met alle plezier daarvan op de hoogte brengen  :yes:
Graag; ik ben soms erg stellig in mijn uitspraken/erg overtuigd van verschillen en zou vandaaruit graag eens zo`n test willen ervaren :yes:.

renes59

Heb meerdere van die test meegemaakt, verhelderend. Aan te raden.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

En dat er verschillen zijn tussen versterkers merk je meteen als de ene staat te clippen en de andere niet  :schater:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

gerard

Ook ik heb in mijn set verschillen gehoord met andere kabels. Maar zo'n ABX test lijkt mij niet zinvol. Beetje snel heen en weer schakelen om zo verschillen boven te krijgen.

Bij mij was het juist de beleving die maakt dat ik de ene kabel beter vind dan de andere. Die beleving van de muziek, er in getrokken worden, dat heeft met ontspannen luisteren te maken. Het raakt je en er van kunnen genieten. Bij het ene kabeltje werkt dat bij mij beter dan bij een andere. Klinkt misschien dom maar zo is het bij mij.

Dat krijg je volgens mij niet boven water met een ABX test en het is ook niet meetbaar.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

SB_Marantz

@ Gerard,

Laat ik er eens een boerelolliestoklen visie op loslaten:


Versterker ( std bekabeling /pcb traces 70 micron max dik etc)  >  dure of e.o.a. interlink dan wel gemaakt van e.o.a. legering bla bla > bron cd speler.

Hoe kan een bepaalde interlink/ luidsprekerkabel/netkabel iets toevoegen aan iets wat er niet is?  :wink:
Het electrische signaal wordt pas in de luidspreker omgezet naar waarneembaar geluid.

Een kabel kan wel het signaal verzwakken maar het moet wel heel veel zijn wil het de hoogweergave aan gaan  tasten.

Simpel redeneren kan je ook helpen , daar hoef je geen technicus voor te zijn.

Het is plain business meer niet.

Bij versterkers kan ik me er op zeer kleine schaal nog iets bij voorstellen daar de luidspreker een reactive load is maar ook daar blijkt het in de praktijk reuze mee te vallen.





Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

 stupid :-) :-) :-) :-) :-) Ik ben nu alweer met muziek bezig, daar waar het allemaal werkelijk om gaat.... byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *