Do cables sound? Can you find differences between CD-players? What about amps?

Gestart door jwx, mei 12, 2012, 11:22:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op mei 14, 2012, 21:19:33
Hij is de TS. hij kan er een slotje opzetten als ie dat wil.

GRoet Whisper

Zou niet weten waarom er een slotje op moet, een bericht posten hoeft niet het mag
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: joep op mei 14, 2012, 21:09:41
Voor mij moet het niet op slot. Bezopen dat ieder draadje op slot zou moeten als het over interlinks of luidspreker kabels gaat. Voor mij is het een belangrijk onderdeel van het HiFi gebeuren. En misschien is het wel zo dat het verschil niet op iedere set hoorbaar is (en als daar een financieel plaatje aan vast zit jammer). Of niet in iedere omstandigheid. Laat iedereen zich netjes gedragen ongeacht het onderwerp. Zegt iemand het verschil is hoorbaar op de betere (duurdere sets) dan is dat een mening en geen reden tot oorlog. Ieder mag zijn eigen beleving hebben. Maar op de man spelen met botte opmerkingen lost in ieder geval niets op.

@ Joep.
Ik sluit me aan bij je wijze woorden.

Ik hebt het een paar dagen geleden ook al neer gezet jammer dat er op de man wordt gespeeld en niet op de bal.

Ik vind het best dat er een heftig discusssie onstaat over kabel, IL enz. enz. maar laten we houden bij de woorden van O.B. Bommel "ik blijf een heer" 

@ John,
Als het katten wordt i.p.v. (nee jij niet) serieus praten mag ie dicht.


Groet whisper.


De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op mei 14, 2012, 21:24:52
@ Joep.
Ik sluit me aan bij je wijze woorden.

Ik hebt het een paar dagen geleden ook al neer gezet jammer dat er op de man wordt gespeeld en niet op de bal.

Ik vind het best dat er een heftig discusssie onstaat over kabel, IL enz. enz. maar laten we houden bij de woorden van O.B. Bommel "ik blijf een heer" 

@ John,
Als het katten wordt i.p.v. (nee jij niet) serieus praten mag ie dicht.


Groet whisper.

begreep je verkeerd sorry nootje erbij  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Maar laten we waar het overgaat niet uit het oog verliezen wat ik ook al aangaf de opmerkingen van Fritz die ik zeer benden alle pijl vind

Daar stappen we maar overheen alsof het niks is deze opmerking:


 
Het is ook duidelijk dat mensen die zich een dure kabel niet kunnen veroorloven achter de matrix staan..
en mensen die het wel kunnen uiteraard niet...



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Citaat van: Whisper.nl op mei 14, 2012, 21:19:33
Hij is de TS. hij kan er een slotje opzetten als ie dat wil.

GRoet Whisper

Nee, volgens mij kan dat alleen als het een topic is in de 'te koop' sectie

TurboMarco

Ik sta volkomen achter Marvin !

Fritz speelt niet op de man ,maar hij probeert wel een hele grote groep te kakken te zetten ,bovendien geeft hij wel enorm af op onze collega forum (Hififorum.nl) waar ook ik lid van ben ,en hij heeft daar een ban gekregen vanwege bepaalde uitlatingen die hij hier ook deponeert ,ik vraag mij dan af hoe lang het duurt eer dat hij ook hier een ban heeft .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op mei 14, 2012, 21:37:07
Nee, volgens mij kan dat alleen als het een topic is in de 'te koop' sectie

Oke dat wist ik niet. dacht dat de TS dat bij elk topic kon.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Nee juist om de topics in leven te houden, laten ze dat dus niet toe (althans bij veel buurfora, hier weet ik het niet zeker). Je hebt PM trouwens!

pameijer

De vraag "Do cables sound?" kan ik trouwens bevestigend beantwoorden. Ik heb zojuist alle kabels uit mijn installatie getrokken, maar het klonk niet meer zo. Een beetje 0-dimensionaal, simpel gezegd wat stilletjes. Er is dus wèl verschil  :yes:.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op mei 14, 2012, 22:35:04
De vraag "Do cables sound?" kan ik trouwens bevestigend beantwoorden. Ik heb zojuist alle kabels uit mijn installatie getrokken, maar het klonk niet meer zo. Een beetje 0-dimensionaal, simpel gezegd wat stilletjes. Er is dus wèl verschil  :yes:.

dan doe je iets fout goed "inbeelden" en focus ik hoor het nu ook
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: Marco op mei 14, 2012, 21:41:09
Ik sta volkomen achter Marvin !

Fritz speelt niet op de man ,maar hij probeert wel een hele grote groep te kakken te zetten ,bovendien geeft hij wel enorm af op onze collega forum (Hififorum.nl) waar ook ik lid van ben ,en hij heeft daar een ban gekregen vanwege bepaalde uitlatingen die hij hier ook deponeert ,ik vraag mij dan af hoe lang het duurt eer dat hij ook hier een ban heeft .
stupid Hij denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft, heeft hij niet. Heb het al vaker gezegd hier, hij is een gewiekst zakenman, komt langs als er handel is en ziet. Stekkerblokken, onderleggers, etc etc.
Als je iets niet hoort wat hij wel hoort ben je min of meer een klojo. Heb je zowiezo te goedkoop en lachwekkend spul in huis staan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SB_Marantz

Citaat van: renes59 op mei 14, 2012, 22:48:49
stupid Hij denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft, heeft hij niet. Heb het al vaker gezegd hier, hij is een gewiekst zakenman, komt langs als er handel is en ziet. Stekkerblokken, onderleggers, etc etc.
Als je iets niet hoort wat hij wel hoort ben je min of meer een klojo. Heb je zowiezo te goedkoop en lachwekkend spul in huis staan.


Ja maar... :schater:

No comment.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer?

Of wat bedoel je?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM