Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

Paul

Citaat van: John Wx op december 23, 2011, 15:19:41
ik ben de eerste
Ik de 2e, John we hebben het zelfde gestemd !!  :-D :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

pameijer

Ik heb op "Anders,....." gestemd. Met de juiste apparatuur kijken waar in je kamer de basbubble ontstaat en daar een akoestische oplossing voor bedenken, bv. een zelf geknot wandkleed, een gehaakte sjaal, een mooie Rembrandt, piepschuim in een mooie sculptuur gegoten, je vrouw achter het behang geplakt.... Dat soort dingen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Indien het een kwestie is van de luisterplek opschuiven, zou ik daarvoor gaan, mits je ega daarmee akkoord is :-).

Sander.

cz79

Mijn eega gaat daar zeker NIET mee akkoord, maar die ligt vaak op bed wanneer ik echt ga luisteren, dus dan kan ik het wel opschuiven om een goede luisterplek te creëren, ik zet daarna alles weer terug.

Een andere definitieve opstelling is gewoon niet mogelijk, logisch gezien dan!

cz79

Citaat van: pameijer op december 23, 2011, 16:01:17
Ik heb op "Anders,....." gestemd. Met de juiste apparatuur kijken waar in je kamer de basbubble ontstaat en daar een akoestische oplossing voor bedenken, bv. een zelf geknot wandkleed, een gehaakte sjaal, een mooie Rembrandt, piepschuim in een mooie sculptuur gegoten, je vrouw achter het behang geplakt.... Dat soort dingen.

Leuke opties en zijn ook echt bekeken maar is dus geen optie, om 33Hz te dempen heb je tig vierkante meter aan basdemping nodig en dat kan gewoonweg niet buiten het feit dat er weinig materiaal is wat dempende eigenschappen heeft op die frequentie.
Het is mijn woonkamer en geen dedicated luisterruimte dus akoestische oplossingen moeten beperkt blijven, een kleed of piepschuim gaat weinig werking hebben op die frequentie (noppenschuim en vlokkenschuim werken ook voor geen meter, wel op de hogere frequentie, één en ander heb ik al geprobeerd)

Zoldar

Koop een HT reciever met adsy  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

ABSOLUUT NIET!!! :evil:

Niemand heeft nog gestemd voor DSP of ander soort Room Correction, niet echt in de mode voor stereo?

Whisper.nl

Volgens mij gaat bij de meeste stemmers de voorkeur naar D CZ79.  clown1

Jammer dat ik m'n setje Totem niet zomaar in de kofferbak kan doen.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Het geval is dat ik met aankoop van deze luidsprekers een hele grote stap in de goede richting ben gegaan, echter ze gaan zo ontzettend laag dat mijn kamer hier niet helemaalgoed op reageert, qua muzikaliteit en detaillering, plaatsing, dynamiek en diepte ben ik een 400% erop vooruit gegaan.

De meeste muziek (>90%) heeft hier geen last van aangezien daar de 33Hz toon niet wordt geraakt, onder de 33Hz heb ik nagenoeg geen last en erboven ook niet. Dus het is puur een enkele keer dat het me opvalt, anderen die luisteren (geen hifi idioten) zeggen dat het heerlijk klinkt en dat ik overdrijf.........misschien is dat ook wel zo maar het valt me wel op.

Een optie welke ik sowieso ga proberen is die met de sub (een neef van me heeft een Rel Q200) door deze zodanig in te stellen dat die de 33Hz toon volledig meepakt en dan de fase 180 graden draait tov de frontluidpsrekers zou moeten resulteren in het (bijna helemaal) opheffen van de staande golf op 33Hz.

Andere Tips & Trics zijn ook van harte welkom

Whisper.nl

Tips & Trucs. ?

Geen idee of het wat toevoegd maar:

Help me even herinneren dat ik m'n zilver snoer meeneem bij de eerst volgende M&G.

Groet Whisper  byebye

cz79

Is altijd leuk om daarmee te testen, er zit nu ook zilver tussen.

Herinnering @Whisper: neem als je wilt je zilveren LS kabel mee als je komt bij de volgende M&G  clown1

QuattroNL

Citaat van: Whisper.nl op december 23, 2011, 20:36:39Jammer dat ik m'n setje Totem niet zomaar in de kofferbak kan doen.
Is je kofferbak daarvoor te klein dan? Of vervoer je ze liever niet? In dat laatste kan ik zeker inkomen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op december 23, 2011, 21:11:30
Is altijd leuk om daarmee te testen, er zit nu ook zilver tussen.

Herinnering @Whisper: neem als je wilt je zilveren LS kabel mee als je komt bij de volgende M&G  clown1

@ CZ 79
Staat genoteerd  clown1

@ Quattro.nl
Kofferbak is groot genoeg hoor.
Ik vervoer ze slechts eenmaal. Da's naar mijn eigen huis.  redface

Groet Whisper  byebye

cz79

Zoals het hoort, weet je deze luidsprekers (PMC) blijven (voorlopig) ook echt wel daarvoor doen ze alles net even te goed, enne zo'n deal als ik met deze gedaan heb krijg ik niet snel meer

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op december 23, 2011, 21:55:49
Zoals het hoort, weet je deze luidsprekers (PMC) blijven (voorlopig) ook echt wel daarvoor doen ze alles net even te goed, enne zo'n deal als ik met deze gedaan heb krijg ik niet snel meer

Goh wat klinkt dit me bekend in mijn (eigen) oren. HB

Groet Whisper  byebye