Ik ben heel erg blij met de set in deze situatie, echter heb ik nog een beetje teveel bas. Bij lang niet alle muziek is dit hoorbaar maar enkele CD's hebben wat aangezette bas en dan wordt het een beetje 'too much'.
Het probleem doet zich voor bij 33Hz (piek gemeten, staande golf probleem), niet ontzettend storend maar toch.........
Met andere luidsprekeropstelling alleen los ik het probleem zeker niet op en de mogelijkheden voor akoestische behandeling in de woonkamer zijn beperkt (2 kleine kinderen en vrouw).
Ik heb ondertussen al een aantal dingen geprobeerd maar elk voordeel heeft zijn nadeel, ook in deze. Ik noem de opties die realistisch uit te voeren zijn op en wellicht hebben leden hier een idee;
A. Met parametrische EQ/DSP de 33Hz band 'dempen', basprobleem weg, maar brengt dynamiek en diepte terug
B. Subwoofer kopern en deze in tegengestelde fase op 33Hz laten meespelen met de hoofdluidsprekers
C. Luisterplek naar voren verplaatsen, geen basprobleem meer maar wel een en ander schuifwerk
D. Stoppen met zeiken, lang niet alle muziek gaat die diepte in en dus vaak ook niet hoorbaar
E. Anders, namelijk...................... (tips en trucs zijn welkom)Maak uw keuze!