Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

Dank voor de invite  :yes:

Ben er niet zo'n fan om met de 35KG en 50CM diepe graaf op pad te gaan. Zal eerst proberen de Twenty.24 thuis uit te krijgen. (is prima mogelijk bij de dealer)

Denk dat we ook gewoon een keer een M&G kunnen doen, jij woont toch ook i.o. Rotterdam? 
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Nou ja....Almere dus niet echt in de buurt maar goed waar hebben we het over 100km ofzo.

Ik dacht dat jij uit het Oosten kwam?

JohnWx

Citaat van: Zoldar op december 18, 2011, 21:52:10
Dank voor de invite  :yes:

Ben er niet zo'n fan om met de 35KG en 50CM diepe graaf op pad te gaan. Zal eerst proberen de Twenty.24 thuis uit te krijgen. (is prima mogelijk bij de dealer)

Denk dat we ook gewoon een keer een M&G kunnen doen, jij woont toch ook i.o. Rotterdam?

UPS gaat tot meer als 100 kg  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Ik ben heel erg blij met de set in deze situatie, echter heb ik nog een beetje teveel bas. Bij lang niet alle muziek is dit hoorbaar maar enkele CD's hebben wat aangezette bas en dan wordt het een beetje 'too  much'.
Het probleem doet zich voor bij 33Hz (piek gemeten, staande golf probleem), niet ontzettend storend maar toch.........

Met andere luidsprekeropstelling alleen los ik het probleem zeker niet op en de mogelijkheden voor akoestische behandeling in de woonkamer zijn beperkt (2 kleine kinderen en vrouw).

Ik heb ondertussen al een aantal dingen geprobeerd maar elk voordeel heeft zijn nadeel, ook in deze. Ik noem de opties die realistisch uit te voeren zijn op en wellicht hebben leden hier een idee;

A. Met parametrische EQ/DSP de 33Hz band 'dempen', basprobleem weg, maar brengt dynamiek en diepte terug
B. Subwoofer kopern en deze in tegengestelde fase op 33Hz laten meespelen met de hoofdluidsprekers
C. Luisterplek naar voren verplaatsen, geen basprobleem meer maar wel een en ander schuifwerk
D. Stoppen met zeiken, lang niet alle muziek gaat die diepte in en dus vaak ook niet hoorbaar
E. Anders, namelijk...................... (tips en trucs zijn welkom)


Maak uw keuze! :yes:

lo

Ik hou het op C en D....... goh....... waar ken ik dit probleem van? :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Ha jij ook hier nu........Wij hadden het hier natuurlijk al over gehad maar wel leuk om te weten wat anderen zouden doen, misschien met de volgende M&G erachter komen dat ik echt een zeikerd ben....of niet natuurlijk!

JohnWx

Mis optie F


F = andere spullen blijven proberen  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

Laten we hier een poll van maken.

Mijn voorkeur gaat uit naar C & D.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Duidelijk dat is twee punten voor de opties C en D.
@JohnWX: Grapjas, mmmmmmmm wellicht de SA7s1 van Fritz? :kwijl:


lo

Hmmmmm....... weet niet of ik die nog wel zou willen hebben. Is heeeeeeeel erg veel gebruikt, zal loopwerk toch wel van te lijden hebben hoor :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Afhankelijk van de prijs uiteraard, maar het is wel een hele mooie speler :kwijl:

lo

Ja idd, de prijs zou dan de doorslag moeten geven. Is idd een mooi apparaat, zelf ook een jaar naar geluisterd :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Poll is toegevoegd! Zie bovenaan de pagina/topic

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Heb je al gestemd dan?