Geluidswinst bij display off

Gestart door thepioneer, december 25, 2010, 09:53:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Citaat van: thepioneer op december 26, 2010, 08:49:15
Zo dat zijn vreemde antwoorden. Ik snap er echt niets van dat niemand verschil hoort (zeker met een sa7). Ik hoor echt verschil en ook genoeg. Mijn vriendin hoort het ook. Het wordt allemaal minder scherp en stemmen worden prettiger. Als het display aan is dan klinkt het minder warm.




Dat is ook niet zo vreemd hoor , dat je het met een SA7-S1 niet waarneemd of vrijwel niet kan waarnemen .

Hoe beter een cd speler kwalitatief is des te hoogwaardigere onderdelen en een beter ontwerp er wordt toegepast voor het display waarbij er vrijwel geen verliezen meer optreden .




Groeten  EDWIN  B


HiFi gek

Citaat van: lo op december 26, 2010, 11:05:57
Uitzetten van de digitale uitgang, met de AB, maakte op de SA7 bij mij destijds wel een groot verschil. Zo ook de ext. clock input afsluiten met een BNC weerstand.

groet,

lo


De digitale uitgang van de SA7-S1 afsluiten met een Oehlbach 75ohm rca afsluit weerstand geeft een nog grotere verbetering .
Het klinkt dan nog wat vloeiender en wat warmer van klankkleur .
Dan moet je de uitgang met de a.b. dus wel aan laten staan .







Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: thepioneer op december 26, 2010, 11:17:02
Ik heb mijn digital out ook uitgezet met de afstandsbediening. Gek genoeg hoor ik daar dus geen verschil is. Ook is het zo dat je dan de cd op stop moet zetten, de uitgang uitzetten en dan weer opstarten. Dan is het moeilijk echt verschil te horen. Het display kun je tijdens het spelen schakelen dus dat is makkelijker hoorbaar


Dat is bij iedere cd speler zo .

Je kan de Digitale uitgang pas uit of in schakelen nadat je het loopwerk hebt stopgezet .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op december 26, 2010, 11:36:16
Wat mij dan weer verbaasd is dat zo'n dure CD speler als de SA7 blijkbaar zo slecht gebouwd is dat je verschil hoord als het display aan of uit is...dat kun je voor dat geld toch wel beter bouwen denk ik dan.

Edit:
Beter lezen Peu, het was niet te horen op een SA7 (die heeft andere aanpassingen nodig)... :-D


Wim , inderdaad beter lezen .

LO en ik kunnen geen verschil horen met display aan of uit op een SA7-S1 .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op december 26, 2010, 11:50:19
Blijf het raar vinden dat als je een speler van 6000 of 7000 Euri koopt dat je daar dan nog weer dopjes en weet ik al niet wat aan moet prutsen om hem goed te laten klinken.

Maar goed, al deze 'Jomanda' achtige topics hebben hier veel aanhang dus wie ben ik...


Ik kan nou wel de moeite gaan nemen om hier uitgebreid op in te gaan , maar ik doe het niet .

Heb er geen zin meer in om echt alles uit te moeten gaan leggen aan sommige personen , wat ik in het verleden al zo vaak heb gedaan , ik zou dan enkel in herhalingen gaan vallen .
Dit bedoel ik trouwens niet persoonlijk op jouw gericht hoor Wim .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

#50
Ik heb inmiddels besloten om dat soort tips / tweaks / modificaties voortaan niet meer te plaatsen op het forum .

Het draait immers vrijwel altijd uit op onnodige discussies met wellus / nietus als gevolg , ik wil dus niet langer meer de aanleiding zijn tot dat soort discussies .
Het gaat dan verdacht veel op die andere bekende forums lijken .

Dus bij deze helaas geen tips e.d. meer van mijn zijde  :cry:
Sorry dan voor die personen die ik er wel een plezier mee doet .




Groeten  EDWIN  B

Mexicaanse Hond

Citaat van: HiFi gek op december 26, 2010, 15:56:07
Ik denk er inmiddels nu echt serieus over om dat soort tips / tweaks / modificaties voortaan niet meer te plaatsen op het forum .

Het draait immers vrijwel altijd uit op onnodige discussies met wellus / nietus als gevolg , ik wil dus niet langer meer de aanleiding zijn tot dat soort discussies .
Het gaat dan verdacht veel op die andere bekende forums lijken .

Dus bij deze helaas geen tips e.d. meer van mijn zijde  :cry:
Sorry dan voor die personen die ik er wel een plezier mee doet .




Groeten  EDWIN  B

Ik dacht dat Ronald de topic starter was, Edwin. Trek het je dus niet aan. Verder is iedereen zelf verantwoordelijk voor wat 'ie zegt.

HiFi gek

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 26, 2010, 15:58:19
Ik dacht dat Ronald de topic starter was, Edwin. Trek het je dus niet aan. Verder is iedereen zelf verantwoordelijk voor wat 'ie zegt.

Ja dat klopt inderdaad wel wat je zegt , maar ik ben verantwoordelijk met mijn reactie nr 8 voor die onnodige discussie die Wim Peu nu opvoerd .
Had ik die maar niet geplaatst  :no:

Ik ga nu ook direct mijn reactie nr 8 uitwissen .



Groeten  EDWIN  B

Mexicaanse Hond

Citaat van: HiFi gek op december 26, 2010, 16:03:47
Ja dat klopt inderdaad wel wat je zegt , maar ik ben verantwoordelijk met mijn reactie nr 8 voor die onnodige discussie die Wim Peu nu opvoerd .
Had ik die maar niet geplaatst  :no:

Ik ga nu ook direct mijn reactie nr 8 uitwissen .



Groeten  EDWIN  B

Ben je gek, gewoon laten staan joh.

HiFi gek

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 26, 2010, 16:05:01
Ben je gek, gewoon laten staan joh.


Wat betrekking heeft op het gehoormatige verschil tussen display aan of uit heb ik gewoon laten staan .

Het gedeelte met de tweaks die ik aangaf + de foto heb ik uitgewist .




Groeten  EDWIN  B

cz79

@Edwin

Ja ga er aub gewoon wel mee door en trek je niet zoveel aan van mensen die hier geen of minder waarde aan hechten, ik vindt het namelijk, net zoals veel anderen, wel interessant en leuk om hier mee aan de slag te gaan en te kijken of je voor relatief weinig geld toch je bestaande set weer net even wat beter kan laten klinken ergo, wat mij betreft gewoon doorgaan!!!!! hello hello hello hello hello

HiFi gek

Citaat van: cz79 op december 26, 2010, 16:19:20
@Edwin

Ja ga er aub gewoon wel mee door en trek je niet zoveel aan van mensen die hier geen of minder waarde aan hechten, ik vindt het namelijk, net zoals veel anderen, wel interessant en leuk om hier mee aan de slag te gaan en te kijken of je voor relatief weinig geld toch je bestaande set weer net even wat beter kan laten klinken ergo, wat mij betreft gewoon doorgaan!!!!! hello hello hello hello hello


Bij deze dan , diegene die wel in mijn bijdrage qua tweaks /apparatuur  geïntereseerd zijn .

Die kunnen dan beter een PM naar mij sturen .
Directe reacties geven op het forum op bepaalde onderwerpen die discussies oproepen , nee dank je , daar pas ik voortaan voor .


:cry: :cry: :cry:



Groeten  EDWIN  B

gerard

Iedereen prettige kerstdagen, en vrede op aarde mede forummers  :roll:

FF terug on topic: bij m'n DV6600vM hoor ik ook geen verschil. byebye
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

joep

Citaat van: HiFi gek op december 26, 2010, 16:10:21

Wat betrekking heeft op het gehoormatige verschil tussen display aan of uit heb ik gewoon laten staan .

Het gedeelte met de tweaks die ik aangaf + de foto heb ik uitgewist .


Groeten  EDWIN  B

Jammer zou ik nooit doen. Er zijn zat mensen die er wel hun voordeel mee doen of ze nu verschil horen of niet. Het zelf uitproberen kan al leerzaam zijn. Lekker terug zetten en wie het er niet mee eens is moet er maar overheen lezen. Maar nu ontneem je andere informatie waar ze eigenlijk wel recht op hebben.

Whisper.nl

Bij mij kan de display ook uit van de CD11LE.

Lekker de hele week vrij.
Zal het in de loop van deze week een aantal keren testen.
Overdag en 's avonds (waarom weet ik niet).

Zal jullie laten weten of ik verschil hoor.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet