Geluidswinst bij display off

Gestart door thepioneer, december 25, 2010, 09:53:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepioneer

Ik dacht gisteren ineens aan het feit dat de sa8003 beter zou klinken als de display uit staat. Ik heb dit natuurlijk eerder al geprobeerd toen in de speler net had. Het resultaat was negatief. Ik kon geen ve verschil horen. Nu de set behoorlijk veranderd is toch eens weer geprobeerd. En verassend genoeg merk je echt verschil, een ook wel noemenswaardig. De meridian is er minder gevoelig voor maar de marantz klinkt echt beter.

Ervaren jullie dit ook zo met de apparatuur wat jullie hebben.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op december 25, 2010, 09:53:03
Ik dacht gisteren ineens aan het feit dat de sa8003 beter zou klinken als de display uit staat. Ik heb dit natuurlijk eerder al geprobeerd toen in de speler net had. Het resultaat was negatief. Ik kon geen ve verschil horen. Nu de set behoorlijk veranderd is toch eens weer geprobeerd. En verassend genoeg merk je echt verschil, een ook wel noemenswaardig. De meridian is er minder gevoelig voor maar de marantz klinkt echt beter.

Ervaren jullie dit ook zo met de apparatuur wat jullie hebben.

Nee ik ervaar dat niet
Wel met kap eraf  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Ik hoor geen verschil bij mijn DV6400.

renes59

Bij mij geen veschil bij een SA7001.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

stone

Het zou ruis in het hoog verminderen, maar ik hoor het niet (cd6002).

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond


lo

Kan die bij mij niet meer uitzetten. HLP
Bij de SA7 die ik had wel eens geprobeerd maar hoorde geen verschil, maar ik moet eerlijk zijn ik heb er destijds eigenlijk niet zo op gelet. Was meer een visueel aspect dat je aandacht niet afgeleid zou worden. Ik vond het niks en stond bij mij altijd aan.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

#8
Ik heb ook even geluisterd naar een uitstekende trek hiervoor van Yello-Touch , de eerste 30sec van nr 8 .

Dit nummer is hier erg geschikt voor qua resolutie en luchtigheid enzovoort .


Hoe goed ik ook luister , ik denk dat ik geen verschil kan horen .
Soms twijfel ik dat ik het wel hoor , ik meen iets in de klankkleur te horen .
Als er al verschil optreed met de SA7-S1 is het verschil in mijn set zo klein dat ik het niet met zekerheid bevestigen kan .






DE REST WAT IK HIER HAD GESCHREVEN HEB IK UITGEWIST OMDAT DAT HELAAS WEER EENS DE AANLEIDING GAF TOT EEN ONNODIGE DISCUSSIE WAAR IK NIET OP ZIT TE WACHTEN .

SORRY SORRY SORRY





Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

Zo dat zijn vreemde antwoorden. Ik snap er echt niets van dat niemand verschil hoort (zeker met een sa7). Ik hoor echt verschil en ook genoeg. Mijn vriendin hoort het ook. Het wordt allemaal minder scherp en stemmen worden prettiger. Als het display aan is dan klinkt het minder warm.

Tijd voor een meet en greet hier, want zou wel eens willen weten of een ander het ook hoort. Wij horen het wel. Ik vindt de theorie ook echt waardeloos dat een display uit of aan verschil zou kunnen maken.

Ik heb ook een afgeschermde netkabel van burmester aan de cd speler zitten. Een aardedraad naar het stopcontakt en rca caps op alle niet in gebruik zijnde in en uitgangen.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Mexicaanse Hond

Citaat van: thepioneer op december 26, 2010, 08:49:15
Ik vind de theorie ook echt waardeloos dat een display uit of aan verschil zou kunnen maken.
Waarom?

thepioneer

Nou als je een aardedraad aan de speler maakt krijg je betere aarde en dat werkt positief. Dat kan ik volgen.

Maar een display mag toch nooit invloed hebben op de lazer of da converter op welke manier dan ook.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Mexicaanse Hond

Dat zegt me nog niks, want het werkingsmechanisme van beide tweaks is me onbekend.

drees62

Hoi Ronald,

Zal binnenkort eens gaan experimenteren met mijn SA11-S1. Deze heeft ook de mogelijkheid om (via de afstandsbediening) het display uit te zetten. Daarnaast ook 3 filters, zowel voor CD als SACD en nog de mogelijkheid om de digitale uitgang op "off" te zetten als die niet in gebruik is. Ook is het nog mogelijk om een digital noise shaper in te stellen. Genoeg mogelijkheden dus, vandaar dat ik eerst maar eens lekker ben gaan luisteren  :wink: