Geluidswinst bij display off

Gestart door thepioneer, december 25, 2010, 09:53:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: thepioneer op december 27, 2010, 21:17:02
Ik zal eens kijken wanneer we hier een meet en greet gaan houden.

Beetje nieuwe input hier. Ik heb al mijn apparatuur op 1 stekkerblok aangesloten en in een gewoon stopcontakt gestopt. Het eerste wat opvalt dat ik toch een hoop dynamiek mis. Bij de eerste tonen hoor je dat gelijk. Toch niet voor niets 3 audiogroepen gebouwd :). We hebben weer geluisterd en het is nog steeds hoorbaar maar wel aanzienlijk minder als dan ik luister via mijn audiogroepen. De audiogroepen zijn schoner en hebben echt een super goeie aparte aarde. Dat is blijkbaar ook erg van belang.

Toch denk ik dat het aan de bouw van de sa8003 ligt. Is hier op het forum nog een sa8003 ????

Ik ga even kijken of mijn dv6200 ook een display functie heeft. Dan ga ik die ook even beluisteren.

Ik vind het erg knap van je dat je na verandering van het aansluiten verschil hoort
Alleen wie zegt dat die dynamiek meer of juist minder bij de bron is ?

Ik hoor soms wel is alleen verschillen bij A of B schakelen

Waar ik me altijd over verbaas is dat het altijd zoveel beter word ? hebben we dan altijd na slechte spullen geluisterd ?

Volgens mij kan een topset uit 1995 zich nog net zo meten of misschien zelfs overtreffen alleen het feit al dat er tin in de solderingen zaten en nu niet meer

En ik vind het altijd grappig dat er bij de opnames nooit speciale groepen of zekeringen worden gebruikt ! en als je dat onderwerp aanhaalt staan ze je aan te kijken van waar heb jij het over
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

Ik begrijp heel goed wat je zegt. Ik ben ook altijd zo van eerst horen en dan geloven. Je hoort gewoon dat het laag strakker is en dat is iets waar ik erg van geniet en ook wel erg op let. Als de groepen geen verschil zouden maken zou ik dat ook gerust zeggen want niet alles wat  je veranderd is goed. Ik denk dat de winst zit in de goede aarde omdat de sa8003 ook beter klinkt met aarde kabel als zonder.

Ik heb zelf ook rca caps, nou ik hoor daar geen verschil in. Ook als ik de digitale uitgang uitzet hoor ik geen verschil.

Ik heb de dv6200 getest maar daar geen verschil in het geluid. Hoe vaak je ook aan of uit schakeld, het blijft gelijk.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op december 27, 2010, 21:42:25
Ik begrijp heel goed wat je zegt. Ik ben ook altijd zo van eerst horen en dan geloven. Je hoort gewoon dat het laag strakker is en dat is iets waar ik erg van geniet en ook wel erg op let. Als de groepen geen verschil zouden maken zou ik dat ook gerust zeggen want niet alles wat  je veranderd is goed. Ik denk dat de winst zit in de goede aarde omdat de sa8003 ook beter klinkt met aarde kabel als zonder.

Ik heb zelf ook rca caps, nou ik hoor daar geen verschil in. Ook als ik de digitale uitgang uitzet hoor ik geen verschil.

Ik heb de dv6200 getest maar daar geen verschil in het geluid. Hoe vaak je ook aan of uit schakeld, het blijft gelijk.


Het is ook niet cynisch bedoeld maar een beetje relativerend en als men het dan nog hoort kan ik niet anders zeggen dat het voor hun werkt en daar gaat het om 

Ben wel van mening dat je zowel heel veel storing wat er eventueel kan zijn uitsluit

Ik vind het alleen niet meer waard al die onrust voor mij in een set wat ik vroeger wel had met wisselen van kabels stekkerblokken stekkers caps etc.etc. dat ging toen erg makkelijk toen ik het zelf inkocht en een maat van me een HiFi zaak had

Ik heb voor mezelf voorgenomen om alleen nog maar voor zo weinig mogelijk zoveel mogelijk plezier te hebben met de audio (MP en Ebay aankopen) ik was een beetje audioziek

Als ik voor weinig een mooi stekkerblok of zekering kan kopen ben ik de eerste die hem heeft dan  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

En het is ook lastig als je mensen kent uit de opname wereld en audio wereld die een verhaal hebben waarvan je denkt, ja dat is waar of logisch en dan hoor je weer een ander en dan zeg ik weer ja je hebt gelijk en dan weer een ontwerper van speakers die dan zegt ach man ze zijn niet wijs etc.etc.etc.


Bij Fritz had ik het ook met die houten blokjes dat ik verschil hoorde in de stemmen want daar gebeurt vaak het meeste in dat bereik alleen iets weerhoud mij ervan om dan blokjes onder alles te gaan zetten vraag me niet waarom

Heb wel geleerd hoe moeilijk het is en soms loop ik of schrijf ik me nog wel is voorbij dat ik te snel of fantiek oordeel

Dat geeft ook niet maar heb wel geleerd om het erover te hebben dan dat ik fout was of een andere mening of inzicht etc.etc.


Ben nu heerlijk naar een oude Quad aan het luisteren  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Dat is toch zo'n crossmotor met vier wielen?

JohnWx

Citaat van: marvin op december 27, 2010, 22:18:53
Dat is toch zo'n crossmotor met vier wielen?

En weer bedankt was net weer uit een audiofiel dal geklommen  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

#98
Citaat van: thepioneer op december 27, 2010, 21:17:02
Ik zal eens kijken wanneer we hier een meet en greet gaan houden.

Beetje nieuwe input hier. Ik heb al mijn apparatuur op 1 stekkerblok aangesloten en in een gewoon stopcontakt gestopt. Het eerste wat opvalt dat ik toch een hoop dynamiek mis. Bij de eerste tonen hoor je dat gelijk. Toch niet voor niets 3 audiogroepen gebouwd :). We hebben weer geluisterd en het is nog steeds hoorbaar maar wel aanzienlijk minder als dan ik luister via mijn audiogroepen. De audiogroepen zijn schoner en hebben echt een super goeie aparte aarde. Dat is blijkbaar ook erg van belang.

Toch denk ik dat het aan de bouw van de sa8003 ligt. Is hier op het forum nog een sa8003 ????

Ik ga even kijken of mijn dv6200 ook een display functie heeft. Dan ga ik die ook even beluisteren.


thepioneer

Ik heb je een PM gestuurd over mijn ervaring betreffende mijn eigen audio stroomgroep .



Groeten  EDWIN  B

Zoldar

Citaat van: thepioneer op december 27, 2010, 21:17:02
Ik zal eens kijken wanneer we hier een meet en greet gaan houden.

Beetje nieuwe input hier. Ik heb al mijn apparatuur op 1 stekkerblok aangesloten en in een gewoon stopcontakt gestopt. Het eerste wat opvalt dat ik toch een hoop dynamiek mis. Bij de eerste tonen hoor je dat gelijk. Toch niet voor niets 3 audiogroepen gebouwd :). We hebben weer geluisterd en het is nog steeds hoorbaar maar wel aanzienlijk minder als dan ik luister via mijn audiogroepen. De audiogroepen zijn schoner en hebben echt een super goeie aparte aarde. Dat is blijkbaar ook erg van belang.

Toch denk ik dat het aan de bouw van de sa8003 ligt. Is hier op het forum nog een sa8003 ????

Ik ga even kijken of mijn dv6200 ook een display functie heeft. Dan ga ik die ook even beluisteren.

Ik heb display on of met de SA8003 gisteren in de stille uurtjes ook uitgeprobeerd. Er is verschil maar erg subtiel. Lijkt of het hoog wat helderder en geprononceerd is en het stereobeel iest scherper.

Dan het stekker blok; heb de zaak gewoon aan een 15 jaar oud blok gehangen vs Supra cables MD-06 mkII. Pro: wat meer rust in het stereobeeld. Con: minder dynamiek inderdaad. Wat is wijs? Graaf aan de muur en SA8003 in het blok? 
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

gerrit_smit

Bij mij thuis klinkt het een stuk beter ( en zelfs ik hoor dat  :wink: ) na 23:36 hr.

Dan kan ik de receiver gewoon op -45dB zetten en een geweldig diep en warm geluid horen. Om 14:00 hr moet ik de receiver op -20dB zetten om iets op te kunnen vangen en details te kunnen horen in de muziek.

En als de kinderen rondrennen in de woonkamer dan hoor ik zelfs op -15dB geen klap van mijn muziek.

Gisteravond laat ( na 23:36 hr ) heb ik via Pure Direct een CD beluisterd, maar ik hoor nou niet echt verschil tussen Direct en Pure Direct. Mogelijk dat er verschil is, maar ik denk niet dat dat zo makkelijk valt te horen.

Cornelis1921

 stupid Ook ik heb een sa8003. Hoor echter 'helaas' ook geen verschil. Ook niet met de pm7200 in de A-klasse. Stekkerblok is van redelijke kwaliteit - Bandridge - echter ongaard. Geluisterd via de HD600. En dit meerdere keren, 's nachts. Ken deze voorziening bij veel van de voorgangers van mijn huidige speler. Verschil tot nu toe: geen... Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Citaat van: gerrit_smit op januari 10, 2011, 15:20:16
Bij mij thuis klinkt het een stuk beter ( en zelfs ik hoor dat  :wink: ) na 23:36 hr.

Dan kan ik de receiver gewoon op -45dB zetten en een geweldig diep en warm geluid horen. Om 14:00 hr moet ik de receiver op -20dB zetten om iets op te kunnen vangen en details te kunnen horen in de muziek.

En als de kinderen rondrennen in de woonkamer dan hoor ik zelfs op -15dB geen klap van mijn muziek.

Gisteravond laat ( na 23:36 hr ) heb ik via Pure Direct een CD beluisterd, maar ik hoor nou niet echt verschil tussen Direct en Pure Direct. Mogelijk dat er verschil is, maar ik denk niet dat dat zo makkelijk valt te horen.
Hoe kom je aan die tijd?
En waaraan ligt het volgens jouw dat je om 1400hrs de receiver harder moet zetten dan 's avaonds na 23.36 ?

JohnWx

Dit is zo moeilijk er is geen AB vergelijk mogelijk
Je zou het kunnen meten met een microfoon en dan steeds op verschillende tijdstippen dezelfde track afspelen en opnemen maar dan wel met zeer goede apparatuur bv: Fritz de With hoe zal het met hem zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.