Geluidswinst bij display off

Gestart door thepioneer, december 25, 2010, 09:53:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Zal wel aan mij liggen, of uiteraard aan m'n apparatuur, maar ik hoor geen enkel verschil.  :-D

JohnWx

Citaat van: marvin op december 27, 2010, 18:56:37
Zal wel aan mij liggen, of uiteraard aan m'n apparatuur, maar ik hoor geen enkel verschil.  :-D

werkt niet bij grote woofers :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#77
Je bent niet de enigste, ik ook niet. Daarom wil ik weleens daar naar luisteren wat Ronald hoort. Hij kan ook bij mij komen om te horen of hij het hier ook hoort.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Lion of Judah

Mijn persoonlijke mening: het is toch logisch dat de één het wel hoort en de ander niet. Even afgezien van de kwaliteit van de apparatuur en toebehoren; ons gehoor is  per mens verschillend. Leeftijd, erfelijkheid etc. spelen een rol. De één hoort nou eenmaal beter en/of anders dan de ander. Ik hoor het verschil bij mij in ieder geval niet, maar ik ben de 40 al gepasseerd en aardig discodoof.
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

renes59

Het bezoek aan een audicien kan heel ontnuchterend werken.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: Lion of Judah op december 27, 2010, 19:24:20
Mijn persoonlijke mening: het is toch logisch dat de één het wel hoort en de ander niet. Even afgezien van de kwaliteit van de apparatuur en toebehoren; ons gehoor is  per mens verschillend. Leeftijd, erfelijkheid etc. spelen een rol. De één hoort nou eenmaal beter en/of anders dan de ander. Ik hoor het verschil bij mij in ieder geval niet, maar ik ben de 40 al gepasseerd en aardig discodoof.

ook al 40 + we worden oud
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Better safe than sorry, display's staan hier continu uit.
Kan niet tegen al die stomme lampjes op apparatuur.

thepioneer

Ik denk in dit geval dat jullie apparatuur niet deze verschillen kan laten horen, Ik adviseer iedereen dan ook om een fatsoenlijke cd speler te kopen en alle apparaten die geen winst laten horen te verwijderen uit de set.  clown1

Wat zo'n sa8003 wel allemaal teweeg brengt he  hello

Iedereen die dit wonder wil komen beluisten is uiteraard welkom :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

Lijkt me altijd leuk om eens bij je langs te komen, oosten van het land toch?

Ik heb woensdag tijd om dit te gaan testen en zal dat ook zeker even gaan doen, het verschil zou dan merkbaar moeten zijn direct wanneer ik het display uitschakel?

thepioneer

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marvin

Citaat van: cz79 op december 27, 2010, 20:20:25
het verschil zou dan merkbaar moeten zijn direct wanneer ik het display uitschakel?
Nee een half uur later als de ruststroom tot bedaren is gekomen.

cz79

Ik hou me aanbevolen als je een meet & greet houdt

JohnWx

Citaat van: marvin op december 27, 2010, 20:35:16
Nee een half uur later als de ruststroom tot bedaren is gekomen.

ik doe altijd ook voor de zekerheid het lampje in de koelkast uit  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

Ik zal eens kijken wanneer we hier een meet en greet gaan houden.

Beetje nieuwe input hier. Ik heb al mijn apparatuur op 1 stekkerblok aangesloten en in een gewoon stopcontakt gestopt. Het eerste wat opvalt dat ik toch een hoop dynamiek mis. Bij de eerste tonen hoor je dat gelijk. Toch niet voor niets 3 audiogroepen gebouwd :). We hebben weer geluisterd en het is nog steeds hoorbaar maar wel aanzienlijk minder als dan ik luister via mijn audiogroepen. De audiogroepen zijn schoner en hebben echt een super goeie aparte aarde. Dat is blijkbaar ook erg van belang.

Toch denk ik dat het aan de bouw van de sa8003 ligt. Is hier op het forum nog een sa8003 ????

Ik ga even kijken of mijn dv6200 ook een display functie heeft. Dan ga ik die ook even beluisteren.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550