Geluidswinst bij display off

Gestart door thepioneer, december 25, 2010, 09:53:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

renes59

Citaat van: thepioneer op december 26, 2010, 08:49:15
Tijd voor een meet en greet hier, want zou wel eens willen weten of een ander het ook hoort.
Ik zou ook weleens willen horen wat anderen horen. Ik wil hier graag bij aanwezig zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

#61
Uit de forum regels:

2. Behandel elkaar met respect. Wees het gerust oneens over bepaalde standpunten, discussieer op het scherpst van de snede maar beledig of discrimineer een ander niet. Beledigende of discriminerende leden zullen een passende straf krijgen in de vorm van een ban voor bepaalde of onbepaalde tijd.

Er zullen altijd en overal voor- en tegenstanders van tweaks zijn, mensen die er heilig in geloven, het absoluut horen en mensen die er niet in geloven, het niet horen.
Voor al deze mensen is er een plaats op het forum en een podium om hun standpunt te verkondigen. Dit betekent ook dat mensen het met je oneens kunnen zijn, naast mensen die het roerig met je eens zijn.
Dit zou iets moeten zijn wat Het Marantz Forum van andere fora zou moeten onderscheiden.

Probeer deze verschillende standpunten te accepteren, ook al deel je ze niet. Laat het je ook zeker niet weerhouden om je standpunten te blijven delen, er zullen ongetwijfeld leden zijn die ze zullen delen en ze van waarde vinden.

Wordt het toch even teveel? Dan kan het zeker helpen om het forum even weg te klikken en een MP3 te streamen, een (SA)CD te spinnen, een LP aan te zwengelen of gewoon je tuner af te stemmen en gewoon lekker muziek luisteren op de geweldige set die je thuis hebt staan!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Back on topic, ik heb gisteren even kortstondig getest maar tijdens het luisteren het display uitzetten levert vooralsnog geen winst op, ik zal dit komende week even wat uitgebreider gaan testen.

WimPeu

Citaat van: renes59 op december 26, 2010, 17:25:51
Ik zou ook weleens willen horen wat anderen horen. Ik wil hier graag bij aanwezig zijn.

Dan moet je opschieten want Ronald heeft de 8003 te koop staan......
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Dennis E36

Ik hoor bij mijn CD14 ook geen verschil :no:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

renes59

Citaat van: WimPeu op december 27, 2010, 08:29:08
Dan moet je opschieten want Ronald heeft de 8003 te koop staan......
Misschien krijgt hij wel wat weer waar het licht ook van uit kan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

In het geval van de Marantz CD11le en de Denon DCD3520 heb ik geen geluidsverlies kunnen bespeuren met het display aan ,als ik alle verlichting van de Onkyo receiver aan zet hoor ik ook geen geluidsverliezen ,gelukkig dat deze apparaten correct zijn ontworpen  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

still life

net als hierboven ook bij mijn sr geen verschil
source/pure direct maakt wel groot verschil maar dan wordt ook wel wat meer uitgezet..

Citaat van: HiFi gek op december 26, 2010, 16:33:10

.
Directe reacties geven op het forum op bepaalde onderwerpen die discussies oproepen , nee dank je , daar pas ik voortaan voor .



kijk, ik reageer ook niet op alles..
ondermeer omdat je zonder reply doorgaans al weet waar het heengaat

maar als iedereen zo denkt, gaat hier niet veel discussie meer zijn
ik heb je bijdrages altijd graag gelezen, ben met heel wat niet akkoord
maar het blijft niettemin boeiend om lezen, voor mij ook niet gelaten dus..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

HiFi gek

Citaat van: still life op december 27, 2010, 12:31:44
net als hierboven ook bij mijn sr geen verschil
source/pure direct maakt wel groot verschil maar dan wordt ook wel wat meer uitgezet..

kijk, ik reageer ook niet op alles..
ondermeer omdat je zonder reply doorgaans al weet waar het heengaat

maar als iedereen zo denkt, gaat hier niet veel discussie meer zijn
ik heb je bijdrages altijd graag gelezen, ben met heel wat niet akkoord
maar het blijft niettemin boeiend om lezen, voor mij ook niet gelaten dus..


Toch blijf ik nu bij mijn standpunt .

Ik open dat soort discussie gevoelige onderwerpen niet meer in het vervolg .
En ik wil er ook geen bijdrage meer aan leveren , behalve per PM zoals ik al aangaf .

Ik zal er nu verder niet meer over doorgaan  :-D



Groeten  EDWIN  B

lo

Jammer dat je er zo overdenkt Edwin. nopompom
1 van de smaakmakers wat dat betreft ben jij altijd.
Jezelf niet laten ontmoedigen door een beetje tegenwind wat er misschien wel niet was. Je ziet dat jou bijdrages altijd met veel plezier worden gelezen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op december 27, 2010, 13:01:36

Toch blijf ik nu bij mijn standpunt .

Ik open dat soort discussie gevoelige onderwerpen niet meer in het vervolg .
En ik wil er ook geen bijdrage meer aan leveren , behalve per PM zoals ik al aangaf .

Ik zal er nu verder niet meer over doorgaan  :-D


Dan neem je ook niet mee aan een forum maar gewoon mailverkeer


dissident


i'll be watching you Edwin :yes:


Groeten  EDWIN  B
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Ja jammer, je had altijd een zeer gewaardeerde inbreng. Die mocht van mij best tegenstrijdig zijn hoor.

WimPeu

Gewoon mee door gaan Edwin. Trek je niks van mij aan clown1. Als je je tweaks op het net zet dan kun je natuurlijk niet verwachten dat 100% er helemaal mee weg loopt. Sommigen gaan er helemaal in mee en beginnen ook gelijk anderen zetten vraagtekens. Wat verwacht je anders? Kijk, zolang je dingen beweerd als dat je de volume knop naar rechts draait je volume toe neemt zul je geen tegen gas krijgen maar als je met tweaks komt waar geen wetenschappelijk bewijs voor bestaat (Netkabels, houten stekkerblokken, houten voetjes ed) dan krijg je voors en tegens. Believer en non-believers. Daar is niks op tegen en maakt een bezoek aan dit forum juist leuk. Ik zet geen vraagtekens bij de mensen maar hooguit bij de produkten.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Zonder "voors en tegens" geen forum. Een forum met alleen mensen die het allemaal met elkaar eens zijn is saai en bloedt dood.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.