De set van Stone

Gestart door stone, november 16, 2010, 11:47:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stone


Whisper.nl

Furutech al eens uitgeprobeerd ??

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

stone

Nee, nog nooit iets van geprobeerd. Vind ze ook te duur.

stone

#123


pas aangeschaft: Sony SCD XA1200 ES

Marantz 81


stone

SACD/CD speler. Toch nog een vervanger voor mijn Sony dvp ns900v qs gevonden. Die is (nu met een modificatie) weer te koop.

De 1200 es heeft niet het Marantz geluid wat me ook beviel, maar past toch ook heel mooi in mijn set. Ik moest er even aan wennen, maar het is een klasse weergever.

JohnWx

Citaat van: stone op maart 12, 2011, 16:04:44
SACD/CD speler. Toch nog een vervanger voor mijn Sony dvp ns900v qs gevonden. Die is (nu met een modificatie) weer te koop.

De 1200 es heeft niet het Marantz geluid wat me ook beviel, maar past toch ook heel mooi in mijn set. Ik moest er even aan wennen, maar het is een klasse weergever.

Das een mooie spelert  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


stone

Alle audio netsnoeren heb ik voorzien van vergulde connectoren.



stone

Ben niet helemaal tevreden. Ze geven iets te helder weer, voor mijn smaak. Bas is strak, midden/hoog is neutraal/helder met veel detail, maar voor mij mag het iets donkerder.

stone

Heb nu 2 systemen samengesteld met 2 verschillende stekkerdozen ( een van kunststof met draad de ander gedeeltelijk aluminium met strips). Beide met afgeschermde kabels. Allerlei variaties uitgeprobeerd en behoorlijk laten inspelen. De grootste doorbraak kwam toen ik de stekkers met overspanningsbeveiliging uit de systemen liet en verving door dat wat ik voorhanden had aan stekkers.

Uiteindelijk heb ik 2 goede systemen voor mijn set:

1) 'Oyaide' stekkers met kunststof stekkerblok; een detailrijke weergave, met strakke bas en neutraal midden en open hoog.

2) Bals met aluminium blok; minder 'HiFi', iets gemoedelijker, iets minder helder maar voor mij heel natuurlijk.

Lastig om een keuze te maken.

gerard

Blijft toch interessant: de één hoort geen verschil tussen kabels een ander zelfs met stekkers.
Verschil in kabels hoor ik wel (niet veel dure merken vergeleken, wel diy producten).

Tot nu toe zelf alles met standaard rubber/messing stekkers afgewerkt.
Die oyaide die je gebruikt zijn dat echte of "oyaide" look alike's??

Heb je aan elk apparaat zo'n stekker? of alleen aan de stekkerdoos?

Ik gebruik zelf ook een kunststof stekkerdoos maar heb de bedrading doorgelust/gesoldeerd en de aanuit knop gebypassed.
Dat scheelt voor het gevoel, ik heb het niet gehoormatig getest.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

stone

#132
Oyaide zijn look alikes. Wel als 2 druppels water. Zijn ook verguld en heel degelijk. Zeer geschikt voor dikke kabel. Jouw Hifi noemt ze: model 4. Veel waar voor weinig geld, vind ik.

Ik heb 5 'Oyaide' IEC's en 5 'Oyaide' Schuko's gebruikt voor mijn voorversterker, eindversterkers, cd speler en dac aan te sluiten.

In het begin had ik aan de stekkerdozen een stekker met overspanningsbeveiliging aangesloten en toen kreeg ik het maar niet goed. Nadat ik die door andere stekkers had vervangen (Nog een 'Oyaide' iets anders van opbouw vanbinnen of een Kalthoff haakse stekker aan de doos met bedrading en de andere doos met een Bals) viel alles op zijn plaats voor mij.

Alleen een keuze maken was lastig. Afhankelijk van bron had dan het een en dan het andere systeem mijn voorkeur.

Voor de zekerheid nog wat meer luisteren, maar ik denk dat ik de 'Oyaide netsnoeren' weg doe.

stone

Citaat van: gerard op maart 30, 2011, 20:00:21
Blijft toch interessant: de één hoort geen verschil tussen kabels een ander zelfs met stekkers.
Verschil in kabels hoor ik wel (niet veel dure merken vergeleken, wel diy producten).


Het is een feit dat iedereen zijn eigen wereld op een eigen manier waarneemt.

stone

#134
Ben toch nog verder gegaan met uittesten. Ik probeerde de sterke punten van beide systemen te combineren en heb denk ik een mooi resultaat met een haakse stekker van Kalthoff met de Belden 12 AWG verbonden met de kunsstoff stekkerdoos van Kopp. Van daaruit zijn de apparaten met Bals schuko's en Bao Hing afgeschermde netsnoeren (2,1mm) met aangegoten IEC's aangesloten.