De set van Stone

Gestart door stone, november 16, 2010, 11:47:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stone


Marantz 81


lo

Da's wel effe anders dan een setje monitoren :-D
Maar ziet er netjes uit hoor :yes:
Geniet ervan.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

stone

alles went :-)

Oh ja: Ben toch niet helemaal tevreden met de HiFi Tuning stekkers. Heb de Kopp joekels weer aangesloten en kreeg het oude vertrouwde gemoedelijke terug. De Hifi Tuning stekkers zijn denk ik goed als je het geluid wat wil oppeppen. Ze zorgden in mijn situatie voor meer nadruk op details (ok) maar ook (en dat wil ik niet) voor iets meer scherpte.

Whisper.nl

Nou nou, dan krijg je een "zee" van geluid op je af zeg.  notworthy
Daar krijg je dan een hele prettige muzikale beleving van.  hello

Heb ook wel een FINAL in huis gehad maar daar kreeg ik hele boze gezichten van de rest van de familie van.
Te groot, te lelijk enz. enz.

Heel veel luister plezier met je nieuw update.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

stone

Het lijkt heel indrukwekkend, maar ik vind het mooi 'bescheiden' klinken. Laid Back zeg maar. Daar kan ik uren naar luisteren.

xander32

Gaaf hoor maar idd.: m`n Usher monitoren worden al als fors omschreven door mijn vriendin, electrostaten komen er hier dan ook vast niet in :-P.

Daarnaast heb ik zelf ook geen enkele luisterervaring met electrostaten; heb geen idee hoe deze de muziek weergeven :no:.


Sander.
Citaat van: stone op februari 20, 2011, 19:21:47


de nieuwe situatie.

stone

Elektrostaten klinken over het algemeen helder, strak, zuiver en gedetailleerd.

Speciaal is de dipoolafstraling. Dat lijkt op een 8, maar dan van onder tot boven omdat het een lijnbron is. 

De weergave tussen de luidsprekers heeft veel diepte.

De bas gaat meestal niet zo laag en mist vaak wat punch.

Magnepan zijn magnetostaten en komen veel overeen met elektrostaten.

Ze hebben beide een heel dun vlies dat in trilling wordt gebracht.

Ook mijn Magnepans (er zijn kleinere maar ook grotere) gaan tot 'maar' 40 Hz.

Bij mij komt dat goed uit omdat lager een probleem is in mijn luisterruimte.

lo

Mooi uitgelegd.  notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

stone

#114
Er zijn een aantal typische dingen waar je rekening mee moet houden:

zo hebben ze een meter ruimte nodig tot de muur

en flinke versterking

is de sweetspot niet zo breed

en WAF  :-)

Qua onderhoud zijn magnetostaten makkelijker dan elektrostaten.

stone

Ik heb 2 eenvoudige stekkerblokken met elkaar vergeleken. Een heeft een aluminium behuizing en koperen strips de ander is van kunststof met koperen bedrading. Omwisselen nam wat tijd in beslag en maakte het vergelijken niet eenvoudig. Iig geen grote verschillen kunnen constateren.

Binnenkort wil ik uitproberen of een dikke Belden kabel en een vergulde Schuko aan een stekkerblok hoorbaar is.

stone

Heb nu zo'n anderhalve dag vergeleken welke combinatie van Schuko en netsnoer aan een Kopp stekkerblok mij het best bevalt.

Eerst heb ik een keuze tussen de Belden afgeschermde netsnoeren (2,2mm en 3,3mm) gemaakt. De dikkere Belden kabel gaf wat meer rust, maar liet nogal wat details weg en die is het dus niet geworden. Daar was ik vrij snel mee klaar. Ik blijf bij de gewone standaard uitvoering van 2,2 mm.

Daarna heb ik gisteren en vandaag uitvoerig met diverse Schuko's getest. En de winnaar is een vergulde Schuko van Jouw Hifi. Hij was het meest naar mijn smaak met de meeste cd's. Over het hele frequentie gebied voldoet ie het best. De weergave vind ik levendig, warm, smooth en met veel detail.

Soms klinkt een 'sh' nog iets te scherp. Mss moet ik de Schuko's naar de apparaten ook opwaarderen.

JohnWx

Citaat van: stone op maart 02, 2011, 14:27:29
Mss moet ik de Schuko's naar de apparaten ook opwaarderen.

Jij hebt het virus nu echt te pakken je bent verdoemd met deze heerlijke hobby je bent niet meer te redden oftewel lekker  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

stone

Ja machtig mooi om te doen. Dat een andere stekker deze invloed heeft, had ik niet verwacht. Wel nog even een slag om de arm houden of het (kleine) verschil blijft.

xander32

Thx - helemaal duidelijk zo :yes:.


Sander.
Citaat van: stone op februari 22, 2011, 17:32:01
Elektrostaten klinken over het algemeen helder, strak, zuiver en gedetailleerd.

Speciaal is de dipoolafstraling. Dat lijkt op een 8, maar dan van onder tot boven omdat het een lijnbron is. 

De weergave tussen de luidsprekers heeft veel diepte.

De bas gaat meestal niet zo laag en mist vaak wat punch.

Magnepan zijn magnetostaten en komen veel overeen met elektrostaten.

Ze hebben beide een heel dun vlies dat in trilling wordt gebracht.

Ook mijn Magnepans (er zijn kleinere maar ook grotere) gaan tot 'maar' 40 Hz.

Bij mij komt dat goed uit omdat lager een probleem is in mijn luisterruimte.