De set van Stone

Gestart door stone, november 16, 2010, 11:47:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

stone

De inspeelperiode met de daarbij horende verschillende luidsprekeropstellingen is achter de rug. De Magnepan 1.7 heeft zijn vaste plaats. Ruim een meter van de achterwand en iets verder uit elkaar dan de 1.6 (mijn vorige speakers) en nu met het hoog (superhoog) aan de binnenzijde en eenzelfde toe-in die ze over mijn schouders laat afstralen, klinkt het prachtig. Het is heel mooi in balans. Iets beter dan de 1.6 die volgens mij (en anderen) minder coherent is. De 1.7 is meer 1 lijnbron.

Mijn set bestaat nu uit:

-Sony DVP NS900V QS
-MF X-Pre V3 en X-P200 (2x als monoblokje)
-MF X-DAC V3 en X-PSU V3 met IMAC
-Magnepan 1.7

De cd speler van Sony (de CDP 930 QS) heb ik verkocht. Onder andere omdat het verschil met cd vanaf de harde schijf niet overtuigend genoeg was. Ik hoorde amper verschil. Ook niet met de verschillende filterinstellingen.

De DVP NS900V QS is met cd weergave duidelijker anders. Hiermee, filterstand op 'slow', hoor ik meer timbre in de stemmen en klinkt het aangenamer en rijker. Misschien minder 'HiFi', maar wel zoals ik het graag heb.

stone

bekabeling

Jaren in verschillende sets bekabeling van Linn gebruikt (K20 en K400 ls kabels en Linn Black Analogue interconnects). In een Linn set vond ik ze het best tot hun recht komen en was ik gewoon helemaal tevreden. Met andere sets ging het ook goed, maar soms dacht ik mss moet het anders. Dus af en toe andere bekabeling uitgeprobeerd. Maar altijd greep ik toch terug naar de Linn bekabeling. En liet het weer rusten.

Met mijn laatste sets bestaande uit Musical Fidelity versterking, Sony spelers en Magnepan luidsprekers meende ik toch dat er iets kleuring ontbrak en ben ik op een gegeven moment de no-nonsense kabels van Belden uit gaan proberen en dat beviel ook heel goed. Als ik zou veranderen dan zou het dat worden. Met de 1.7 Maggies kreeg ik nog meer het idee dat deze verandering oké zou zijn en heb ik uiteindelijk toch de knoop doorgehakt.

Ik speel nu met goed afgeschermde Belden 1505F interconnects die met gekrimpte Canare-pluggen zijn afgewerkt en met de goedkoopste luidsprekerkabel die Belden in het programma heeft: de BE46380. Even gaf ik de voorkeur aan de duurdere 5T00UP getwiste Belden ls kabel, maar die is voor mijn smaak uiteindelijk te neutraal in combinatie met de set. Voor velen is dat juist het doel, maar ik zit meer in de MyFi en hou van een donker tintje in de weergave.

stone

Marantz

Alles bij elkaar heb ik thuis ongeveer een week kunnen luisteren naar de Marantz DVD 7001. Een flinke bak voor SACD/CD/DVD A en DVD. Ik heb alleen DVD en CD uitgeprobeerd. De klank vond ik heel lekker, maar helaas ging hij in een korte periode twee keer stuk (loopwerk) en heb ik hem weer teruggegeven.

Deze kennismaking toonde wel aan dat ik de klank van mijn set voor mij nog aangenamer kon maken met meer 'warmte' en nadruk op de bas.

Wordt vervolgd  :-D

stone


MadVillain

Ik was de speakers kwijt :D

Maar dat zijn die grote zwarte vlakken :P. Ik vraag mij af hoe deze klinken, beetje vergelijkbaar met electrostaten?

stone

Ja met hetzelfde di-pool karakter. Alleen denk ik dat de meeste elektrostaten iets verfijnder klinken en de magnetostaten iets meer druk geven.

lo

Indrukwekkend gezicht met die grote panelen :yes:
Ziet er mooi uit.  pompom

Geniet ervan.

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Eip

Ja zeker een indrukwekkend gezicht, ik heb nog nooit zulke grote luidsprekers gezien voor de rest een mooie set.  :yes:

Gr Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

stone


Marantz 81

aparte luidsprekers  :yes: imposant om te zien

geven deze nu ook geluidsdruk of is dat een stuk minder als dat je met conventionele conussen werkt ?

stone

Conusluidsprekers kunnen meer druk geven en dieper gaan in de bas. De mijne gaan net tot 40 Hz. In mijn kleine luisterruimte is dat goed. Dieper gaf bijna altijd problemen met staande golven. Dat heb ik alleen echt goed gehad met een transmissie lijn; de PMC FB1+ Maar daar beviel me het hoog niet van. Slechte weergave van 'schj' klanken zoals in het Engelse 'she'. Daar ben ik gevoelig voor.

Met de Magnepan heb je een grootse lijnafbeelding met mooie diepte en een hoge mate van betrokkenheid. Echt bijzonder. Maar het zijn geen hardrock of housespeakers. Het best vind ik ze met wat rustigere muziek.

Met Marantz kan ik de weergave meer naar mijn smaak maken. Ben nu op zoek naar een DV7600 en CD6002 en denk daarmee nog wat meer warmte en meer druk in het laag te krijgen.

Marantz 81

duidelijk verhaal en wel bijzonder geluid als ik het zo lees heb deze speakers zelf nooit gehoord

met wat voor bron speel je nu dan ?

stone

Ik heb nog een Sony DVP NS900V QS (binnenkort waarschijnlijk te koop) en heb cd's op de harde schijf.

Marantz 81

ow oke  :-)

is die sony verglijkbaar met een dv7001 ?   zag dat het een dvd speler is die ook sacd afspeelt ?

http://link.marktplaats.nl/396280315  byebye

http://link.marktplaats.nl/388897215  byebye

stone

  :-D Met die laatste heb ik contact. Ik heb hem een voorstel gedaan en wacht op antwoord. Ga die ander ook een berichtje sturen. Bedankt voor de tip.