Velen streven naar een zo dicht mogelijke benadering van de werkelijkheid. Hoewel een echt symfonieorkest in je kamer niet aan te raden is en je niet weet wat in een studio aangepast is, is voor dit streven zeker iets te zeggen. Een logisch gevolg is dat de set zo precies mogelijk de opname weergeeft. Dat betekent dat perfecte opnames perfect klinken en ruk opnames ruk.
Voor mij moet een elektrische gitaar ook als een elektrische gitaar klinken, maar ik wil het zo aangenaam mogelijk ervaren en wil daarvoor wel iets van de werkelijkheidsweergave inleveren. Myfi dus.
Met de Sony DVP NS900V QS als bron in combinatie met de MF versterking en de Maggies 1.7 was het niet helemaal mijn smaak. Het was te neutraal; te Hifi. Het mocht iets warmer en met iets meer nadruk op de bas.
Met een Marantz DV7001 thuis kon ik kennismaken met Marantz. Het was een heel mooie aanbieding maar helaas van korte duur. Technisch ging het niet helemaal goed, maar de klank beviel goed en smaakte naar meer en ik begon na te denken over een goed vervolg.
Uiteindelijk heb ik, mede door adviezen, een CD6002 aangeschaft en die bevalt ook heel goed. De cd weergave lijkt op die van de DV7001, vind ik. CD's klinken nu voller, warmer met iets meer nadruk op de bas. Yes, I like it!
Mijn set bestaat nu uit:
Sony DVP NS900V QS (te koop)
Imac MF X-DAC V3 + X-PSU V3
Marantz CD6002
MF X-Pre V3 en 2x X-P200 (gebrugd)
Magnepan 1.7
Belden bekabeling.
Mss dat ik nog iets met bekabeling ga uitproberen.