De set van Stone

Gestart door stone, november 16, 2010, 11:47:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

stone

Vanmiddag de Marantz cd6002 aangesloten en een aantal cd's gedraaid. I like it :-D

stone


Vlearmoes

Hee   proficiat  met deze speler (ik zie het nu pas  redface)   :kwijl: pompom
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

stone

Dankjewel en jij veel luister en kijkplezier met je dv7001 :-D

stone

#35
Velen streven naar een zo dicht mogelijke benadering van de werkelijkheid. Hoewel een echt symfonieorkest in je kamer niet aan te raden is en je niet weet wat in een studio aangepast is, is voor dit streven zeker iets te zeggen. Een logisch gevolg is dat de set zo precies mogelijk de opname weergeeft. Dat betekent dat perfecte opnames perfect klinken en ruk opnames ruk.

Voor mij moet een elektrische gitaar ook als een elektrische gitaar klinken, maar ik wil het zo aangenaam mogelijk ervaren en wil daarvoor wel iets van de werkelijkheidsweergave inleveren. Myfi dus.

Met de Sony DVP NS900V QS als bron in combinatie met de MF versterking en de Maggies 1.7 was het niet helemaal mijn smaak. Het was te neutraal; te Hifi. Het mocht iets warmer en met iets meer nadruk op de bas.

Met een Marantz DV7001 thuis kon ik kennismaken met Marantz. Het was een heel mooie aanbieding maar helaas van korte duur. Technisch ging het niet helemaal goed, maar de klank beviel goed en smaakte naar meer en ik begon na te denken over een goed vervolg.

Uiteindelijk heb ik, mede door adviezen, een CD6002 aangeschaft en die bevalt ook heel goed. De cd weergave lijkt op die van de DV7001, vind ik. CD's klinken nu voller, warmer met iets meer nadruk op de bas. Yes, I like it!

Mijn set bestaat nu uit:

Sony DVP NS900V QS (te koop)
Imac MF X-DAC V3 + X-PSU V3
Marantz CD6002

MF X-Pre V3 en 2x X-P200 (gebrugd)

Magnepan 1.7

Belden bekabeling.

Mss dat ik nog iets met bekabeling ga uitproberen.

stone

Elders op het et is te lezen dat ik heel lang 2 opstellingen van de 1.7 heb uitgeprobeerd. Of het door de lange inspeelperiode kwam (sommigen spreken van maanden!) of gewoon door mijn specifieke situatie, het heeft erg lang geduurd voor ik met absolute zekerheid kon zeggen wat de beste opstelling is....

Maar ik ben er echt uit. Ook bij mij moet het hoog aan de binnenzijde!

stone

#37


De 1.7 van Magnepan: ongeveer 1.70m hoog, 0.50m breed en 0.05m dik.

Mexicaanse Hond

Geeft zo'n Magnepan nou nog een beetje basdruk?

stone

Het is een systeem met plus- en minpunten. De basdruk is minder. Maar de bas is wel zuiver en gedetailleerd. Sommigen combineren Magnepan met een subwoofer. 

stone

De Marantz cd6002 moet gerepareerd worden  :x Het begon met haperingen en op een gegeven moment stopte hij midden in een weergave en wilde daarna niets meer afspelen. Als je er een cd in doet blijft hij heel lang lezen (TOC READING) en kapt er na een tijdje mee met de boodschap 'ERROR'. Vermoed weer een loopwerk probleem.

Mexicaanse Hond

Balen, is een bekend kwaaltje van Marantz.

stone

Als het mee zit dan is het onder garantie. Er zit nog 3 maanden garantie op, alleen heb ik de bon niet. Ik heb een mailtje gestuurd naar de zaak waar de Marantz gekocht is.

Mexicaanse Hond

Dat komt wel goed, lijkt me. En anders even zeggen dat er op het Marantzforum kritisch wordt meegekeken.  :wink:

Vlearmoes

Tjonge   jij hebt ook wel pech met je spullen   :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v