De set van Stone

Gestart door stone, november 16, 2010, 11:47:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

stone

Met de betere opstelling van de luidsprekers klinkt de muziek vanaf de computer ook beter. Als ik dat vanaf de luisterplaatst met een ab kon bedienen zou het me heel goed bevallen.

stone

Met de TV meer naar achter en de luidsprekers breder opgesteld is hun afstand tot de muur tot ongeveer 85/100 cm nog goed. Het is mooi in balans met voldoende druk in het laag (voor een magnetostaat van deze afmetingen) en detaillering in het hoog. Het midden is zo iets donkerder van timbre en voor mij is dat een aangenaam iets. De weergave vormt een mooi rustig geheel met nog voldoende diepte. Dit alles voor muziek vanaf de computer.

Ik ben benieuwd hoe de Sony dvp ns900v het in deze nieuwe opstelling zal doen. Verwacht hem over niet al te lange tijd terug.

De TV kan nu op een beugel aan de muur en dat betekent dat het audiomeubel in hoogte gehalveerd kan worden en minder een invloed zal hebben op de weergave. Ik kan dan de Musical Fidelity apparaten bovenop het meubel plaatsen.

stone

Ik heb mijn Sony dvp ns900v qs terug. De Audiofabriek heeft er vakkundig een IEC entree ingezet. Ik heb hem nu ook met een Belden netsnoer aangesloten. Of het beter is geworden is moeilijk te zeggen. Het is lastig om de oude situatie in het geheugen op te roepen.

stone

#93
Wat ik wel vrij snel kon vergelijken was een andere stekker aan mijn stekkerblok. Er zat een Kopp joekel aan en die heb ik vervangen door een stekker van de bouwmarkt met ingebouwde piekspanningbeveiliging. En ...... ik hoor verschil. De Kopp is wat minder open.

Opent weer perspectieven  :-)

stone

Ik heb een paar stekkers van HiFi Tuning besteld met niet- goed- geld- terug- garantie en ben benieuwd of ik hiermee ook een (kleine) verbetering krijg.

stone

Het audiomeubel heb ik gehalveerd in hoogte. In het meubel staan de cd speler, de tv ontvanger en DAC plus voeding. Bovenop staan de voorversterker en de twee monoblokjes.

De tv (lcd) staat nu op een beugel die aan de muur is bevestigd.

De muurbeugel (eigenlijk bedoeld voor a/v apparatuur) kan 30 kg torsen. De lcd weegt 20 kg dus dit moet kunnen. Alleen is de draagarm nog iets te wiebelig. Daar moet ik nog iets op verzinnen.

De weergave is iig mooier geworden.

stone

Een andere muurbeugel aangeschaft. Morgen probeer ik hem te bevestigen. Als het lukt komt de lcd plat tegen de muur. Dat zal zeker effect hebben.

Sinds vandaag speel ik met andere stekkers aan de netsnoeren. Nu HifiTuning ipv Kopp. Eerste indruk is dat het iets rustiger klinkt. Geen groot verschil iig.

Vlearmoes

Jij blijft ook lekker bezig  :yes:  notworthy notworthy
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

stone


stone

reflecties en stekkers

Met een dikke TV ver van de achtermuur en met de 1.6 met het hoog aan de buitenzijde is me nooit opgevallen dat de TV roet in het eten gooide. De meeste reflecties gingen er waarschijnlijk langs.

Met de LCD, groter van formaat en dichter bij de achterwand had ik altijd het idee dat hij een negatieve invloed kon hebben en dat werd versterkt met de komst van de 1.7 met het hoog aan de binnenzijde.

Ik denk dat het verschil tussen vroege en late reflecties te veel stoorde.

Veel gestoeid met de opstelling. De LCD ging steeds verder naar achter en met de 1.7 werd flink heen en weer geschoven, maar het resultaat was net niet goed genoeg en vroeg dus om een rigoureuze aanpak.

Het audiomeubel, dat tussen de luidsprekers staat, heb ik in hoogte gehalveerd en uiteindelijk is de LCD plat tegen de muur aan een muurbeugel opgehangen met nog net genoeg ruimte om kabels in en uit te trekken.

Het resultaat hiervan mag er zijn. De weergave vormt meer één geheel en ik heb niet meer het idee dat er iets mankeert.

De verschillen tussen de bronnen die ik gebruik komen nu duidelijker naar voren.

De Sony, mijn MyFi bron, speelt nu heel relaxt en met het filter ingeschakeld op 'slow' kan ik urenlang genieten van de ene cd na de andere. Er zit meer diepte in de weergave en het klinkt heel aangenaam zonder scherpte.

De pc via dac/voeding, mijn HiFi bron, is er ook op vooruit gegaan. Ook hier wordt het eigen karakter versterkt door de nieuwe opstelling met de beter in verhouding zijnde reflecties.

Het is zuiverder van klank en ook meer up-front geworden.

Verschillen die na een verandering naar voren kunnen komen zijn nu iets makkelijker waar te nemen. Zo meen ik het effect van de HiFi Tuning stekkers hierbij beter waar te nemen.

Meer details in het hoog, de strakkere bas en zuiverder midden vind ik goed merkbaar met streamen. De weergave klinkt meer open en los van de luidsprekers.

Ik heb een fijne set.

lo

 pompom
Gefeliciteerd met het behaalde resultaat tgv het uitproberen.
Veel plezier ervan.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

stone

@lo

THNX Moet wel nog afwachten of het allemaal consistent is.

@jwx

Wordt aan gewerkt.

Marantz 81

mooi het behaalde resultaat  :yes:

zou het wel even de tijd geven zelf ben ik zoveel aan het schuiven en aan het veranderen geweest de laatste tijd dat ik er helemaal klaar mee was  :schater: en het gaf ook allemal geen verbetering   :no: toen ben ik weer terug gegaan naar begin positie en vanuit dat punt nog beetje geschoven met de speakers tot ik het beste resultaat had  byebye

lo

Idd, rust in je veranderingen brengen. Anders leverd het alleen maar frustratie op.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.