De set van Stone

Gestart door stone, november 16, 2010, 11:47:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stone

De Sony is (meen ik) van 2002. Ik heb de Sony ook aan een Musical Fidelity X-DAC V3 met X-PSU V3 (van 2006) aangesloten. Er is dan verschil, maar het is lastig aan te geven wat beter is. De verschillen zijn niet heel groot. Met de MF DAC is het iets rustiger, maar ook met iets minder nadruk op de bas. Maar mss is de Sony te jong en de DAC te oud om echt verschil te horen?

stone

Een audiofiel dagje...

Vandaag wat veranderingen doorgevoerd:

De versterkers staan nu op kleine hogere dempers.
De TV staat nu lager tussen de luidsprekers en de tv-ontvanger staat nu in de in de kast.
Getwiste Belden LS kabel aangesloten.
En de luidsprekers weer met het hoog aan de buitenzijde opgesteld  :-D

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

stone

Moet mijn zoon een keer doen.

stone

De 930 heeft huize stone weer verlaten en de luidsprekers weer omgewisseld :-D

stone

Mijn Sony dvp ns900v qs staat nu bij de Audiofabriek voor een kleine aanpassing. Als het lukt plaatsen ze een IEC inlet aan de achterkant.

Thuis dus alleen de mogelijkheid om cd's van de harde schijf te beluisteren. Normaal is dit meer voor achtergrond bedoeld en nu vervult het de hoofdrol.

Het klinkt niet verkeerd, maar ik mis de handelingen die bij een cdtje opzetten horen met een dedicated cd speler.

stone

Met een meetlint het meubel en de Maggies tot op de mm symmetrisch geplaatst en daarbij uitgevogeld dat een minder ingedraaide opstelling een nog mooier resultaat geeft. Ze staan nu 60 cm van de zijmuur en 97 tot 112,5 cm van de achtermuur.

stone

Kon 'm niet laten staan:



demo!

JohnWx

Citaat van: stone op januari 21, 2011, 17:39:12
Kon 'm niet laten staan:



demo!

past mooi bij een dvp 900  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

stone

Yep één links en de ander rechts in de kast. :-)

VANZOMERENG

ziet  er fraai uit, heeft veel weg van de ES-series  :-)

Is deze met cd-puck

stone

Ja ook. Praktisch hetzelfde als de 930 die ik net heb weggedaan.

stone

Een beetje uitleg voor al het heen en weer gedoe:

De Marantzen klonken best goed maar hadden te veel technische gebreken. Tenminste die types die ik had aangeschaft. Het iets warmere geluid in het midden beviel me goed. De bas en ook een beetje het hoog vond ik minder dan de Sony's.

De Sony's vond ik ook goed maar miste wat warmte en druk. Met een andere opstelling van de luidsprekers en andere ls kabel is dat nu vrijwel zoals ik het graag wil. Het laatste puntje op de i hoop ik te vinden in de stroomvoorziening. Al zal niet iedereen denken dat daar wat te halen valt.

JohnWx

Citaat van: stone op januari 22, 2011, 10:32:23
Een beetje uitleg voor al het heen en weer gedoe:

De Marantzen klonken best goed maar hadden te veel technische gebreken. Tenminste die types die ik had aangeschaft. Het iets warmere geluid in het midden beviel me goed. De bas en ook een beetje het hoog vond ik minder dan de Sony's.

De Sony's vond ik ook goed maar miste wat warmte en druk. Met een andere opstelling van de luidsprekers en andere ls kabel is dat nu vrijwel zoals ik het graag wil. Het laatste puntje op de i hoop ik te vinden in de stroomvoorziening. Al zal niet iedereen denken dat daar wat te halen valt.

jij bent niet iedereen dus als jij er wat te halen vind  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

stone

De 920 is weer terug naar de dealer. Even op de plaats rust :-D