De set van Stone

Gestart door stone, november 16, 2010, 11:47:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stone

Ik sta achter de opvatting dat kabels vaak filteren. Hiermee samenhangend wordt ook vaker gezegd dat de beste verbinding een verbinding is die de weergave niet zal beïnvloeden en dat een streven naar de best mogelijke weergave een moet zijn die de werkelijkheid zo dicht mogelijk benadert.

Jarenlang zat ik meer aan de andere kant en probeerde de weergave vooral zo te kleuren dat het precies in mijn smaak viel. Met o.a. de bekabeling probeerde ik een persoonlijke stempel op de weergave te drukken, met wisselend succes, maar altijd fascinerend om te doen. Ook de laatste tijd ben ik weer bezig met netsnoeren (en verdeelblokken en stekkers).

Door toeval kwam ik in bezit van BaoHing netsnoeren. Na een weekje luisteren en combineren met stekkers en verdeelblokken meen ik dat deze netsnoeren nagenoeg niet filteren/kleuren. Van hoog tot laag hoor ik meer dingen die me eerst niet opvielen. Dit minder filteren/kleuren klinkt zo gek nog niet en lijkt me interessant om mee verder te gaan.

Iets minder MyFi en iets meer HiFi dus, maar ben nog steeds niet vies van een beetje kleuring.

stone

#136
Ik heb de stroomvoorziening met eenvoudige middelen behoorlijk voor elkaar. Vanuit de meterkast loopt een standaard 2,5mm massieve koperen kabel via de kruipruimte naar de wandcontactdoos bij mijn audio spullen. In de wcd steekt een robuuste Bals schuko aan een 2,1mm afgeschermde koperen Baohing netsnoer naar mijn pas aangeschafte 9 voudige verdeeldoos van aluminium met een IEC aansluiting. Van hieruit zijn alle spullen weer met Bals schuko en Baohing netsnoeren met aangegoten IEC's verbonden. Het resultaat mag er zijn en als ik het in 1 woord moet samenvatten hoe het klinkt dan zou dat 'naturel' zijn. Het klinkt goed met alle bronnen (TV, Radio, CDP en DAC). Voorheen met Belden netsnoeren en andere stekkers en verdeeldozen was er meer wisselend resultaat met de bronnen.

WilliamB

Een aansluiting rechtstreek uit de meterkast is altijd het beste.
Heb dit namelijk ook gedaan bij mijn SET.
Alle app. hebben bij mij een eigen WCD doos.

Nooit geweten dat er zo veel verschil zit in netsnoeren.

Hoor je echt veel verschil ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

stone

Meer dan ik verwacht had. Maar het blijven nuances.

WilliamB

Heb zitten kijken wat ''robuuste Bals schuko ''is
Deze heeft dus een betere aarding.

Bereik je niet het zelfde met een goede WCD doos met stekker ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

stone



Vanbinnen stevige schroeven enzo.

stone

#141
De wandcontactdoos bij mij is ook een eenvoudige, maar klemt wel goed. Er zijn audiofiele te koop, maar of die veel beter zijn, weet ik niet.



zoiets heb ik.

Marantz 81

doe je wel eens morsen  :schater: omdat je een spatwaterdichte hebt  :-D

stone


jrm

Citaat van: Marantz 81 op april 17, 2011, 11:55:29
doe je wel eens morsen  :schater: omdat je een spatwaterdichte hebt  :-D


Al die likkebaardende luistervrienden ook....

stone

Ik ga me vooral richten op streamen vanaf de PC. De Sony heb ik al weer te koop gezet en daar zal niet gauw iets anders voor in de plaats komen, maar zeg nooit nooit :-)

stone

Het zal inmiddels wel duidelijk zijn dat ik vaak veranderingen doorvoer in mijn set en bepaalde apparaten meerdere kansen geef als ik weer een en ander heb veranderd.  :-D

Zo heb ik weer toegehapt op een X-10V3 die voor een wel heel mooie prijs werd aangeboden. Eens kijken hoe die het in de nieuwe situatie zal doen.

stone

Met het aanzetten van de set ben ik geschrokken van luide knallen over de Maggies. Ik vraag me af of ik iets verkeerd heb gedaan. Het buizentrapje met aparte voeding zit tussen de voorversterker en de 2 gebridgde eindversterkers. Ik schakelde eerst de versterkers in en daarna de voeding van het buizentrapje, meen ik.

Is er een betere volgorde van inschakelen zodat ik hooguit een plop hoor?

stone

Normaal is:

aan: bron- vv - ev

uit: ev - vv - bron

maar hoe moet ik de PSU als voeding voor DAC ( PC) en Buizenbuffer zien? Als bron bron of tussenstap?

als bron dan is de volgorde:

aan PSU - VV - EV

uit EV - VV - PSU

als tussenstap dan is de volgorde:

aan VV - PSU - EV

uit EV - PSU - VV

:?

stone

Opgelost met hulp links en rechts.

uit: eerst de eindversterkers en dan de rest.

aan: eerst psu dan voorversterker en nog onder mute de eindversterkers.

pompom