De set van Stone

Gestart door stone, november 16, 2010, 11:47:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

stone

Vandaag met aanzetten van de set weer storing over de luidsprekers.  :-o Ik heb de 10V3 tussen de voorversterker en eindversterkers verwijderd en echt als bron ingezet. Nu is het computer - dac - buizenbuffer - voorversterker - eindversterkers. De eerste opstart ging prima en nu maar hopen dat het goed blijft gaan. Ik laat het buizenbuffertje en de dac ingeschakeld zoals MF aanbeveelt.

lo

Je bent er maar druk mee. Hopelijk krijg je het onder de knie.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

stone

Yep, vandaag weer alles goed met aan en uitzetten.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

stone

#154
Na heel wat uitproberen met Marantz en Sony ben ik toch weer uitgekomen bij hoe het eens was. Ik heb als bron de Musical Fidelity X-RAY V3 weer in mijn set opgenomen. De uitstapjes naar o.a. de Marantz DV7001 en de CD6002 en de Sony DVP900 en meerdere malen de Sony CDP930 waren leerzaam. Het heeft me o.a. nog meer doen beseffen dat er meerdere begaanbare paden zijn met hun specifieke kenmerken, plussen en minnen. Het warme midden van Marantz beviel me goed en voor het neutrale zuivere karakter van de Sony's is ook veel te zeggen. Ik heb ze meerdere kansen gegeven in verschillende situaties en met veel plezier gebruikt, maar er uiteindelijk niet voor gekozen.

De open plaats moest worden ingevuld met een cd speler die een beetje warm klinkt en toch heel detailrijk van hoog tot laag en me meesleurt in de muziek. Meerdere cdp's komen hiervoor in aanmerking, maar ook de X-RAY V3.

Hij bevalt nu uitstekend met andere bekabeling, meer power, enkele akoestische aanpassingen en betere Maggies. Het hoog sprankelt, het midden heeft een tikkeltje warmte en de bas iets meer kracht resulterend in een homogene weergave die uitnodigt om te luisteren. Het aandacht geven aan de muziek gaat vanzelf en de betrokkenheid is groot.

In de komende dagen ga ik de X-10V3 ook eens aan de X-RAY V3 hangen als dat kan met de kabels die ik heb.

stone



De rechtse uitgang heb ik moeten aandraaien. Mss speelde dat ook mee met de storingen die ik had.

JohnWx

Citaat van: stone op april 30, 2011, 15:24:45


De rechtse uitgang heb ik moeten aandraaien. Mss speelde dat ook mee met de storingen die ik had.

alle beetjes helpen  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

stone

Het is dik in orde nu. Geen storing meer gehad. Ga nu uitproberen hoe het me het beste bevalt. De cd speler heb ik analoog naar de buizen en dan naar de versterker geknoopt plus digitaal van cd speler naar dac naar versterker.

stone

Soms is het net als een puzzel leggen. Je wilt verder maar het schiet niet op. Je past en meet verschillende stukjes maar het past net niet.

Mss heb je, net als ik, de juiste stukjes al eens in handen gehad maar niet op het juiste moment. Niet erg. Dat puzzelen is ook genieten. Maar het allermooiste is toch als het allemaal precies past en een mooi geheel vormt.

Met de X-RAY V3 en X-10 V3 is het in ieder geval zo. Prachtig. Past precies.

JohnWx

ach het houd je van de straat  :yes:  en lekker bezig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

ja het is zeker leuk om mee bezig te zijn  :yes: soms heb je ook zoiets van  frusty shutup maar als het dan brengt wat je hebt gedacht of wilt verwacht is het weer genieten  pompom alleen het kost zoveel geld dat veranderen upgraden elke keer  :schater:

stone

Ik noem dat foefelen met je set.  :-) De kosten hou ik laag door inruil of verkoop van dingen waar ik mee uitgefoefeld ben en zo min mogelijk nieuw aan te schaffen. 

stone

De X-RAY V3 matcht heel goed in combinatie met de X-DAC V3 of X-10V3. Duidelijk een 'analoger' karakter dan de Sony's. Waarschijnlijk zal de X-RAY V3 met de X-DAC V3 en de X-10 V3 het ook goed doen. Ik heb een kabel hiervoor besteld en kan het over een tijdje uitproberen.

Mexicaanse Hond

Je mist de X-CAN V3 nog.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 06, 2011, 18:37:15
Je mist de X-CAN V3 nog.  :wink:

moet je het weer bruut verstoren  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.