Citaat van: Marantz 81 op november 21, 2010, 22:46:19
heb je er nooit overnagedacht om in het trappengat een doek op te hangen tijdens het luistere zodat het trappengat wordt afgesloten ,
gewoon een paar haken rondom het trappengat en de trap zelf de doek bijvoorbeeld een stevig gordijn op maat maken en rondom voorzien van ogen waarmee je hem dan ophangt aan de haken
mooi om te lezen dat het zo,n vooruitgang is die siltech bekabeling en Twarron , en je laag weergave weer op gewenst niveau is
Daar heb ik al diverse keren over nagedacht om een oplossing te vinden voor dat trapgat .
Wat jij aanhaald met een doek of gordijn werkt denk ik niet omdat ik denk dat het wel iets moet zijn wat luchtdicht is .
Zelf denk ik aan kartonnen platen op maat maken en dan kijken wat dat doet , karton daar kan geen lucht doorheen .
Ik moet toch eens een keer te weten komen wat die laag problemen veroorzaakt .
Op sommige plekken heb ik veel laag en op andere plekken vrijwel niets .
Het kan ook veroorzaakt worden door de gang muur die een eind de kamer inkomt zoals je weet waardoor mijn kamer niet symetrisch is .
Op deze foto is de uitbouw van de gang in mijn woonkamer mooi te zien .
De trap zit er ook gedeeltelijk tegenaan gemonteerd .
De ene box heeft dan ook meer ademruimte dan de andere , de geluidsgolven van de andere box (box is net niet te zien op de foto) botsen tegen de muur van de gang aan .
Zo krijg je ook een vreemde luchtzuil met het laag in samenwerking met het trapgat in het plafond .
Groeten EDWIN B