FOCAL - Electra 1037 BE (Twaron Angel Hair + Siltech bekabeld inwendig )

Gestart door HiFi gek, november 15, 2010, 17:36:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Het verschil is ook niet zo heel erg groot, maar met een koptelefoon op mijn laptop hoor ik wel verschil. Het klinkt allebei lelijk (door de opname), maar de eerste keer klinkt het ietsje harder in het hogere middengebied.

WimPeu

Hnn wel veel gedoe voor dat beetje verschil. 13 keer je speakers uit elkaar schroeven... :-o No way...

Koop een receiver met Audissey en je winst is vele malen groter en makkelijker.... :-)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

#197
Ik denk dat het in het eggie veel beter waarneembaar is. Het klinkt homogener de tweede keer, maar daarbij moeten je hersenen wel even extrapoleren om zich het effect in het echt voor te stellen.  :wink:

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op december 10, 2010, 16:32:07
Ik hoop het wel voor hem...
En wat dan nog als het niet zo is? Lekker knutselen vinden sommige mensen hartstikke leuk.

lo

Citaat van: WimPeu op december 10, 2010, 16:13:45
Ligt het weer eens aan mijn oren? Ik kan met de beste wil van de wereld geen enkel verschil horen.... nopompom

Moet haast wel  nopompom, ik hoor in het filmpje toch duidelijk een verschil. Zelfs over mijn losse PC speakers.
Jammer dat er geen opname is van het geluid na de laatste modificaties, uitgevoerd door Edwin, om te vergelijken met de eerste opname. Waarschijnlijk is dit verschil groter als ik af ga op wat Edwin daarover heeft geschreven.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Net even met de koptelefoon op geluisterd. Er is idd verschil maar blijft een kwestie van smaak wat mooier is. Edwin heeft liever geen up front geluid maar daar hou ik wel van. Rock is ook up front. Dit soort dingen zijn geen wetenschap. Je veranderd wat aan iets wat op zich al goed moet klinken daar hebben de heren van Focal wel voor gezorgd. Of het elke keer mooier is...

Edwin beweerd gouden oortjes te hebben en hoort dingen die ik nooit zal kunnen horen maar hij draait wel aan de bas en treble knoppen...een doodzonde in de high end wereld.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Kom op zeg, het toch geen wedstrijd wie de beste oren heeft? Of wie de beste audio-purist is. Laten we astoeblieft niet die kant op gaan op dit forum.  :no:

WimPeu

Ik heb de term `Gouden Oortjes` niet bedacht.  Lijkt me duidelijk dat daar een bepaald superieur audiofiel gevoel bij komt kijken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Mmm, zegt meer over jou dat jij het zo ervaart, denk ik. Ik heb geen moment dat gevoel gehad bij die term.

viceadmiraal61

wel broeders en zuster....we gaan na de eerste opname met een betere camera(lees microfoon)
de zaak opnieuw opnemen.....wat je nu kan horen dat het geluid rustiger is geworden
neem de gitaar begin en de stem..lekker los ect

Pjotr27

Citaat van: viceadmiraal61 op december 10, 2010, 21:32:54
wel broeders en zuster....we gaan na de eerste opname met een betere camera(lees microfoon)
de zaak opnieuw opnemen.....wat je nu kan horen dat het geluid rustiger is geworden
neem de gitaar begin en de stem..lekker los ect

Gaan we dan nog een keer alles uit elkaar schroeven? Pas maar op straks krijg je de unit`s niet meer goed vast...
Kan je niet beter nog een setje Focal Electra 1037 kopen?
Is ook beter voor het vergelijken.. :wink:

gerard

Citaat van: HiFi gek op december 03, 2010, 22:39:35
Hoe vreemd het ook moge overkomen  , met de hoeveelheid aan Twaron achter de midrange beïnvloed je zeer sterk ook de tweeter weergave en de lage tonen weergave .

:no:   Die kan je niet beïnvloeden, je dempt een andere (afgesloten) kamer van je luidspreker.


Citeer
Met 2 originele polyester dempings matten achter de midrange heb ik heel weinig laag , met enkel Twaron erin wordt tevens het laag sterk opgepept en zijn de hoge tonen weer niet mooi .
Doe je de Twaron direct tegen de magneet van de midrange speaker aan dan heb je heel scherpe hoge tonen met veel last van SSSSSS klanken + een erg upfrond geluid .
Doe je de Twaron meer naar achteren verplaatsen direct tegen de wanden van de midrange kamer aan , dan zijn de scherpe hoge tonen weer weg net zoals de SSSSS klanken dan weg zijn + dat je dan een laidback geluid krijgt .
Vooral het gekloot met de lage tonen weergave was erg lastig , dan was er veel laag en dan weer bijna niets .

Heeft allemaal te maken met de demping van het (lage)middengebied. (al vanaf 230Hz !!)
Door demping toe te voegen (te veranderen) bij de middentoner lijkt het alsof de hoge- en lage tonen toe nemen; de balans wordt verstoord doordat het lage/middengebied zachter klinkt. Jouw luidsprekers zijn waarschijnlijk dusdanig goed "vlak" in de weergave dat elke verandering al snel afbreuk doet aan hetgeen de ontwerpers voor ogen hadden.



Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes