FOCAL - Electra 1037 BE (Twaron Angel Hair + Siltech bekabeld inwendig )

Gestart door HiFi gek, november 15, 2010, 17:36:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lo

Mooi dat je toch weer bent gaan experimenteren en daaruit het voor jou meest ideale weer boven hebt weten te halen. Hele klus nog alles bij elkaar. Neven effect is natuurlijk ook dat je steeds beter kunt benoemen wat je hoort en eventueel nog aan zou willen passen en er dan misschien ook al een oplossings richting kunt bedenken. Net als wat je nu benoemt mbt je trapgat.

Succes Edwin,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

heb je er nooit overnagedacht om in het trappengat een doek op te hangen tijdens het luistere zodat het trappengat wordt afgesloten ,

gewoon een paar haken rondom het trappengat en de trap zelf de doek bijvoorbeeld een stevig gordijn op maat maken en rondom voorzien van ogen waarmee je hem dan ophangt aan de haken  pompom

mooi om te lezen dat het zo,n vooruitgang is die siltech bekabeling en Twarron , en je laag weergave weer op gewenst niveau is  :yes:

HiFi gek

Citaat van: Marantz 81 op november 21, 2010, 22:46:19
heb je er nooit overnagedacht om in het trappengat een doek op te hangen tijdens het luistere zodat het trappengat wordt afgesloten ,

gewoon een paar haken rondom het trappengat en de trap zelf de doek bijvoorbeeld een stevig gordijn op maat maken en rondom voorzien van ogen waarmee je hem dan ophangt aan de haken  pompom

mooi om te lezen dat het zo,n vooruitgang is die siltech bekabeling en Twarron , en je laag weergave weer op gewenst niveau is  :yes:


Daar heb ik al diverse keren over nagedacht om een oplossing te vinden voor dat trapgat .

Wat jij aanhaald met een doek of gordijn werkt denk ik niet omdat ik denk dat het wel iets moet zijn wat luchtdicht is .

Zelf denk ik aan kartonnen platen op maat maken en dan kijken wat dat doet , karton daar kan geen lucht doorheen .

Ik moet toch eens een keer te weten komen wat die laag problemen veroorzaakt .
Op sommige plekken heb ik veel laag en op andere plekken vrijwel niets .
Het kan ook veroorzaakt worden door de gang muur die een eind de kamer inkomt zoals je weet waardoor mijn kamer niet symetrisch is .






Op deze foto is de uitbouw van de gang in mijn woonkamer mooi te zien .
De trap zit er ook gedeeltelijk tegenaan gemonteerd .
De ene box heeft dan ook meer ademruimte dan de andere , de geluidsgolven van de andere box (box is net niet te zien op de foto) botsen tegen de muur van de gang aan .
Zo krijg je ook een vreemde luchtzuil met het laag in samenwerking met het trapgat in het plafond .



Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op november 21, 2010, 23:07:13

Daar heb ik al diverse keren over nagedacht om een oplossing te vinden voor dat trapgat .

Wat jij aanhaald met een doek of gordijn werkt denk ik niet omdat ik denk dat het wel iets moet zijn wat luchtdicht is .

Zelf denk ik aan kartonnen platen op maat maken en dan kijken wat dat doet , karton daar kan geen lucht doorheen .

Ik moet toch eens een keer te weten komen wat die laag problemen veroorzaakt .
Op sommige plekken heb ik veel laag en op andere plekken vrijwel niets .
Het kan ook veroorzaakt worden door de gang muur die een eind de kamer inkomt zoals je weet waardoor mijn kamer niet symetrisch is .



Groeten  EDWIN  B

Als jij ooit 1 Miljoen wint Edwin ga je naar een aannemer laat je alles eruit slopen en dan ga je lekker een eigen homestudio maken en wat je overhoud koop je maar die set van Fritz voor weinig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

jawel er zijn wel luchtdichte gordijnen ik heb ze op men slaapkamer hangen ,zit een soort zachte plastic coating achter komen bij kwantum vandaan

wat betreft acoustiek misschien een keer de man van soundscapes langs laten komen  :yes:

Marantz 81

je kan natuurlijk ook gewoon de trap weghalen plafond dichtmaken en buitenlangs een trap maken  :schater:

HiFi gek

Citaat van: Marantz 81 op november 21, 2010, 23:14:56
je kan natuurlijk ook gewoon de trap weghalen plafond dichtmaken en buitenlangs een trap maken  :schater:

Of gewoon in een fatsoenlijk hifi gerelateerd huis gaan wonen  :yes:


Goed om te weten dat er ook luchtdichte gordijnen bestaan , dat is een erg makkelijke oplossing zoals jij al eerder aanhaalde om die aan een aantal ogen te hangen .
Zijn die echt volledig luchtdicht zodat je niet doorheen kunt blazen , probeer eens uit als je wilt ?




Groeten  EDWIN  B


gerard

Citaat van: HiFi gek op november 21, 2010, 23:07:13
Op sommige plekken heb ik veel laag en op andere plekken vrijwel niets .

Kan toch ook met de plaatsing van je luidsprekers te maken hebben.
Ik heb een kamer met open keuken (totaal een U vorm) en heb zelfs om de hoek in de keuken een goede bas. Afhankelijk van hoe ik m'n luidsprekers indraai en plaats tov de muur word dit beter of slechter of zelfs gedreun.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

#53
even een test gedaan ,ja helemaal luchtdicht kan er niet doorheen blazen  :no:

heb ze gekocht bij kwantum ,zijn blauw met een witte coating achterop

evt zou je ze ook kunnen verzwaren zodat ze niet gaan fladderen of verplaats worden door de luchtdrukverplaatsing van de speakers, door er op div plaatsen wat bovenop te leggen ze zijn stevig en dik genoeg  :yes:

drees62

Citaat van: Marantz 81 op november 21, 2010, 23:12:53
jawel er zijn wel luchtdichte gordijnen ik heb ze op men slaapkamer hangen ,zit een soort zachte plastic coating achter komen bij kwantum vandaan

wat betreft acoustiek misschien een keer de man van soundscapes langs laten komen  :yes:

Vraag me af of het wel luchtdichte gordijnen moeten zijn dan. Mij is (door de man van soundscapes :wink:) geadviseerd om juist niet een luchtdicht gordijn te nemen. Ik heb nu een zwaar velours gordijn om mijn luisterruimte af te dichten en dat werkt perfect.
Toch maar eens een paar cent aan een advies uitgeven Edwin? :wink:

Moet je trouwens wel snel zijn want hij gaat binnenkort een paar maand op wereldreis!

WimPeu

Nieuw kleedje zou op zich ook wel een goede investering zijn of is mijn beeldscherm aan een wasbeurtje toe... :-D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Ik denk dat ik Toine Dingemans van Soundscapes maar eens een keer laat langskomen . :yes:



Groeten  EDWIN  B

drees62

Citaat van: HiFi gek op november 22, 2010, 00:56:48
Ik denk dat ik Toine Dingemans van Soundscapes maar eens een keer laat langskomen . :yes:



Groeten  EDWIN  B

hello hello

Zal op termijn een van je beste uitgaves blijken te zijn   :yes: :yes:

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Ben er vanmiddag achter gekomen dat vrijwel zeker het trapgat in het plafond de oorzaak is van het laag verlies op sommige plekken in huis .

Ik had om te beginnen mijn boxen 10 cm naar achter geschoven en mijn luister positie ( bank ) 60 cm naar voren .
Ik zit in deze situatie dus 50 cm dichter op mijn boxen .
De afstand vanaf de voorkand van de boxen tot aan mijn oren is nu 3.20 meter en was eerst 3.70 meter .
Dit verijste ook iets meer naar binnen toe draaien van beide boxen .

Dit gaf een flinke verbetering in het laag , ik schat in op ongeveer 25% meer laag druk .

Toen ben ik naar boven gelopen het trapgat in .
Helmaal boven in het trapgat stapeld het laag zich op , het dreund daar enorm .
Toen ik de deur van de overloop + de tegenoverliggende deur van 1 van de slaapkamers open deed was de druk opbouw ook meteen weg .
Daarna met beide deuren nog steeds open naar mijn luisterplek gegaan , en ook daar was het laag weer weg .
Met de 2 deuren dicht heb ik dus heel wat meer laag dan met de 2 deuren open .

Dus is mijn logische conclusie dat ik hiermee kan aantonen dat het trapgat de oorzaak is .

Ik heb nog 3 verloers gordijnen over die ik toch niet gebruikt , ik zal er eens 2 van over het trapgat heen spannen , de gordijnen zijn vrijwel luchtdicht .
En dan eens zien wat het voor resultaat geeft als het trapgat volledig woord afgesloten .
Geeft dat ook nog eens een positief resultaat dan maak ik een aantal haken/ogen waaraan ik de gordijnen kan opspannen als ik muziek ga luisteren .



Groeten  EDWIN  B