Vandaag hebben we geluisterd naar muziek en hebben daarvan genoten. Tevens heb ik kunnen luisteren naar een Siltech interlink en een stekkerblok met STS signature. Dat was het doel van mijn reis en bezoek aan Hans.
Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: ik hoor geen verschil. Dat hoeft ook niet want Hans heeft een hele mooie set die erg goed klinkt, ik zou heel goed met deze set kunnen leven. Een Accuphase 206 versterker, een Marantz CD11 cd speler en Roger monitor luidsprekers ( BBC). Het klinkt gewoon erg goed en lijkt voor de muzieksmaak van Hans gemaakt. Hans voorkeur gaat uit naar wereldmuziek in al z'n facetten, van een mannenkoor met Russische kerkmuziek tot Zuid- Amerikaanse Incamuziek en alles daar tussenin.
Hans had zijn set voorzien van een min of meer gewoon stekkerblok en koperen interlinks, het uitgangspunt.
We begonnen met het mannenkoor uit Simpelveld, opgenomen door STS-Digital en Fay Lovsky met de cd Numbers. Mijn referentie. Zoals ik al zei het klinkt erg goed, mooi hoog en midden en geen heftige bas, wel een droge bas. Liever dit dan een boemerig gebeuren waar je koppijn van krijgt. Hans, ik ook, heeft geen behoefte aan meer bas. De bas is wel duidelijk aanwezig, daar waar het gevraagd wordt.
Nu zijn de kabels verwisseld, Siltech interlink en STS stekkerblok eraan. Weer luisteren, het klinkt voor mij niet anders als de eerste keer, het klinkt gewoon erg goed. Ik hoor geen verschil. Hans wel, hij ervaart o.a. meer diepte en het hoog doet wat, voor Hans klinkt het beter zo. Ik kan hem niet anders dan gelijk geven, het is zijn set, hij moet er tevreden mee zijn en naar luisteren.
Nadat we tot de conclusie zijn gekomen dat hij een erg goed klinkende set heeft zijn we gaan genieten van wederzijdse muziek. We zijn er voor gaan zitten en hebben het verder niet meer over het stekkerblok gehad. De uren vlogen voorbij, van 11:00 tot 15:00 eigenlijk constant geluisterd zonder er moe van te worden. Voor mij telt dat zwaar mee, als ik moe van de muziek word is voor mij de set niet goed. Ben om 15:00 uur fris in de auto gestapt naar Aduard. Dat is, al lijkt het misschien vreemd, een groot compliment voor de set van Hans.
Bij deze nog hartelijk dank voor het prettige verblijf in Ede.