Powerblok met STS signature :-)

Gestart door Whisper.nl, augustus 15, 2010, 11:33:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: WimPeu op oktober 03, 2010, 10:46:14
Jou luistermiddag met Rene was misschien wel gezellig maar een blinde test heb ik jullie niet zien uitvoeren en dat is nou net het moment waarop de believers altijd nat gaan.

Dan moet je een paar pagina's terug nog eens overlezen.

Rene hoort het niet.
Ik hoor na omzetting, nadat er twee cd zijn afgespeeld, de boel (hoe zeg je dat) open gaan, het sprankeld meer er zit meer diepte in, het leefd meer.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: Barrett op oktober 03, 2010, 11:05:58
De vraag ging mij om het feit dat ze bij Marantz (filosofie van het bedrijf) een sacd speler hebben ontwikkeld waarbij geen gebruik is gemaakt van een geaarde aansluiting. En dat is volgens mij waar het bij het stekerblok om gaat.....Afscherming.groeten Mart
En daar hoort dan ook het omhulsel van de cd speler bij.

Ik heb in een andere topic gelezen dat er geen aarde op de cd speler zit omdat deze dubbel afgeschermt is.
Als ik me goed herriner wordt er zelfs geschreven: er staan een aantal vierkantjes op de achterzijde.
Dit zou inhouden dat de cd speler niet op aarde mag worden aangesloten.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WimPeu

Citaat van: Whisper.nl op oktober 03, 2010, 11:08:18
Dan moet je een paar pagina's terug nog eens overlezen.

Rene hoort het niet.
Ik hoor na omzetting, nadat er twee cd zijn afgespeeld, de boel (hoe zeg je dat) open gaan, het sprankeld meer er zit meer diepte in, het leefd meer.

Groet Whisper

Dat bedoel ik nou. Jij zet het om en weet dan waar je naar luisterd. Ik zei een blinde test waarbij jij niet weet of naar de STS doos of een Gamma doos zit te luisteren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Barrett

Citaat van: Whisper.nl op oktober 03, 2010, 11:12:39
Ik heb in een andere topic gelezen dat er geen aarde op de cd speler zit omdat deze dubbel afgeschermt is.
Als ik me goed herriner wordt er zelfs geschreven: er staan een aantal vierkantjes op de achterzijde.
Dit zou inhouden dat de cd speler niet op aarde mag worden aangesloten.

Groet Whisper

Op YouTube staat een filmpje waar men laat zien hoe een speler aan aarde aangesloten word.
http://www.youtube.com/watch?v=piPI_ByD0Q0
Maar dat mag niet.........
En volgens marantz dus niet nodig anders zat er wel een geaarde iec connector aan.
Maar dat is dan ook mijn mening  8-)
Groeten, Mart

Whisper.nl

Citaat van: WimPeu op oktober 03, 2010, 11:22:14
Dat bedoel ik nou. Jij zet het om en weet dan waar je naar luisterd. Ik zei een blinde test waarbij jij niet weet of naar de STS doos of een Gamma doos zit te luisteren.

Per saldo moet ik jou dus overtuigen wat ik hoor.
Dit wordt me te ingewikkeld. Ik haak af.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WimPeu

Citaat van: Whisper.nl op oktober 03, 2010, 11:51:43
Per saldo moet ik jou dus overtuigen wat ik hoor.
Dit wordt me te ingewikkeld. Ik haak af.

Groet Whisper.

je moet helemaal niks hoor, we babbelen gewoon wat. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Citaat van: Barrett op oktober 03, 2010, 11:46:36
Op YouTube staat een filmpje waar men laat zien hoe een speler aan aarde aangesloten word.
http://www.youtube.com/watch?v=piPI_ByD0Q0
Maar dat mag niet.........
En volgens marantz dus niet nodig anders zat er wel een geaarde iec connector aan.
Maar dat is dan ook mijn mening  8-)
Groeten, Mart

Beste Mart,
Bedankt voor je reactie(s)
Een leuke item. Onze Fritz aka Viceadmiraal.
We zouden hier een apart topic over kunnen openen. Jij mag beginnen :-)
Ben ook wel benieuwt wat de gedachte erachter is waarom er geen aarde op het netsnoet zit.
Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: WimPeu op oktober 03, 2010, 12:03:08
je moet helemaal niks hoor, we babbelen gewoon wat. :-D

pff dat lucht op zeg.  :lol:

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jowa

Nog even over dat aarden. Advies is om hier echt heel voorzichtig mee om te springen, voor je het weet heb je een deathtrap gemaakt.

Je kan en mag een apparaat niet zo maar aan de kast isoleren. Bij aardfouten in het 220 V netwerk kan een apparaat dan onder spanning komen te staan, bij meer dan 50 V wisselspanning en meer dan 2 mA stroom kan dit bij aanraking dodelijk zijn.

Een dubbel geisoleerd apparaat is zo geconstrueerd dat bij kortsluiting in het apparaat de buitenkant niet onder spanning komt te staan, vandaar dat je zo een apparaat niet mag aarden. Zie voor meer info o.a. de NEN 1010 of bijv dit artikel: overstromen.

Wil je een apparaat toch laten voorzien van aarde, laat dit door een professional doen die naast verstand van elektronica, ook verstand heeft van NEN normeringen.

Nogmaals, wees hier heel voorzichtig mee. Randvoorwaarde voor geaarde apparatuur is een 100% werkend aardcircuit.
Een deugdelijke aarde is veilig, een ondeugdelijke aarde maakt het spannend   :-o

Wat meer over stroomsterktes (I):








Stroomsterkte in het lichaamGevolgen voor de mens
0 tot 2 mAprikkelend gevoel
2 tot 10 mAKramp in de onderarm
loslaten van de spanningsdraad is nog met moeite mogelijk
10 tot 20 mAKramp
loslaten van de spanningsdraad is niet meer mogelijk
20 tot 30 mAAdemnood:
bij ontbreken van directe hulp is verstikking het gevolg
30 tot 100 mAErnstige ademnood
verstikking volgt meestal direct
meer dan 100 mAMeestal dodelijk




viceadmiraal61

waarde vriend geniet je nog een beetje van je kado....??is het mooie muziek/

jowa

Hoi Frits,

IK ga nog een recentie over de CD's hier op het forum posten. We zijn beide zeer onder de indruk van de nieuwe test cd.

Groetjes,

JoWa

Pjotr27

Citaat van: jowa op oktober 26, 2010, 20:57:12
Hoi Frits,

IK ga nog een recentie over de CD's hier op het forum posten. We zijn beide zeer onder de indruk van de nieuwe test cd.

Groetjes,

JoWa

Is mede te danken aan het prachtige nieuwe stekkerblok met 12 inlet`s, het was ook te zien op de AV-Nu show... :-D

jowa

Misschien is dat stekkerblok bij opnames gebruikt, thuis tot nu toe een gewoon degelijk stekkerblok met normale afgeschermde kabels.  :yes:

renes59

#268
Citaat van: Pjotr27 op oktober 27, 2010, 12:37:38
Is mede te danken aan het prachtige nieuwe stekkerblok met 12 inlet`s, het was ook te zien op de AV-Nu show... :-D
Jaha, dat scheelt een stuk. clown1
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

Toch weer terug over dat aarden, als je nu een aardekabel met een ring bevestigt aan het chassis en aan de andere kant de aardekabel afmonteren op de aarde van een nromale stekker welke in het geaarde stekkerblok gaat... dit is redelijk eenvoudig te realiseren en kun je gelijk vergelijken of het nu echt verschil hoort of niet bij jouw set (mart...) ik ga het van de week even proberen en ik doe dan ook gelijk en metalen (messing/koper) afscherming om de stekker (apparaatkant) welke dan uiteraard weer contact maakt met het chassis.

Keep you posted...