Powerblok met STS signature :-)

Gestart door Whisper.nl, augustus 15, 2010, 11:33:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Maurice

Voor de moon-shiners onder ons, voor kolengestookte zaken gelieve in het café wat te openen, hier gaat het om het stekkerblok van Whisper.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Ben al onderweg naar onze speakeasy.

renes59

#227
Dit gaat mee naar Ede, de 20e. Genoeg variatie om te horen of een stekkerblok mede geluid maakt.
Er zit niets audiofiels bij, gewoon muziek die mij iets doet. Opnames uit 1959, 1960 ( 2x), 1963, 1966, 1975 ( 2x), 1980 en 1997. Wijkt wat af van de eerdere selectie.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Veel plezier in ieder geval samen de 20e pompom
En we zien het wel hier hoe het is bevallen en of je het inderdaad wel of niet hoort.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op september 14, 2010, 15:12:33
Dit gaat mee naar Ede, de 20e. Genoeg variatie om te horen of een stekkerblok mede geluid maakt.
Er zit niets audiofiels bij, gewoon muziek die mij iets doet. Opnames uit 1959, 1960 ( 2x), 1963, 1966, 1975 ( 2x), 1980 en 1997. Wijkt wat af van de eerdere selectie.


Nice, lets party.

Bij mij zit er wel een enkele audiofiele cd bij.
Muziek die bij mij een goed gevoel teweeg brengt dat vind ik belangrijk.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Barrett

Ga er maar eens fijn voor zitten..........misschien vergeten jullie het hele stekerblok  clown1

Whisper.nl

#231
Citaat van: Barrett op september 16, 2010, 22:16:30
Ga er maar eens fijn voor zitten..........misschien vergeten jullie het hele stekerblok  clown1

dankje.

Dat is eigenlijk wel de bedoeling -> genieten van de muziek.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

#232
Vandaag hebben we geluisterd naar muziek en hebben daarvan genoten. Tevens heb ik kunnen luisteren naar een Siltech interlink en een stekkerblok met STS signature. Dat was het doel van mijn reis en bezoek aan Hans.
Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: ik hoor geen verschil. Dat hoeft ook niet want Hans heeft een hele mooie set die erg goed klinkt, ik zou heel goed met deze set kunnen leven. Een Accuphase 206 versterker, een Marantz CD11 cd speler en Roger monitor luidsprekers ( BBC). Het klinkt gewoon erg goed en lijkt voor de muzieksmaak van Hans gemaakt. Hans voorkeur gaat uit naar wereldmuziek in al z'n facetten, van een mannenkoor met Russische kerkmuziek tot Zuid- Amerikaanse Incamuziek en alles daar tussenin.
Hans had zijn set voorzien van een min of meer gewoon stekkerblok en koperen interlinks,  het uitgangspunt.
We begonnen met het mannenkoor uit Simpelveld, opgenomen door STS-Digital en Fay Lovsky met de cd Numbers. Mijn referentie. Zoals ik al zei het klinkt erg goed, mooi hoog en midden en geen heftige bas, wel een droge bas. Liever dit dan een boemerig gebeuren waar je koppijn van krijgt. Hans, ik ook, heeft geen behoefte aan meer bas. De bas is wel duidelijk aanwezig, daar waar het gevraagd wordt.
Nu zijn de kabels verwisseld, Siltech interlink en STS stekkerblok eraan. Weer luisteren, het klinkt voor mij niet anders als de eerste keer, het klinkt gewoon erg goed. Ik hoor geen verschil. Hans wel, hij ervaart o.a. meer diepte en het hoog doet wat, voor Hans klinkt het beter zo. Ik kan hem niet anders dan gelijk geven, het is zijn set, hij moet er tevreden mee zijn en naar luisteren.
Nadat we tot de conclusie zijn gekomen dat hij een erg goed klinkende set heeft zijn we gaan genieten van wederzijdse muziek. We zijn er voor gaan zitten en hebben het verder niet meer over het stekkerblok gehad. De uren vlogen voorbij, van 11:00 tot 15:00 eigenlijk constant geluisterd zonder er moe van te worden. Voor mij telt dat zwaar mee, als ik moe van de muziek word is voor mij de set niet goed. Ben om 15:00 uur fris in de auto gestapt naar Aduard. Dat is, al lijkt het misschien vreemd, een groot compliment voor de set van Hans.
Bij deze nog hartelijk dank voor het prettige verblijf in Ede.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin


Whisper.nl

 :-D en ik had een kleine hoop dat je die taart mee zou nemen  :-D (grapje)
Heerlijk geluisterd. Mooie blues gehoord. (Jazz ligt mij niet zo)
The Waterfront een zo'n mooie donkere zwarte stem dat ie in de huiskamer stond.
Het was zo levens echt dat je dacht dat je zwarte koffie aan het drinken was.
Zoals je in het verhaal hebt kunnen lezen van Rene hebben we een wereld reis gemaakt.
Van Japanse Taiko drums (de enige echte) naar Rusland (gezongen door een koor uit Simpelveld) naar Chinees met een overstap(je) naar Ierland en tussendoor even naar I Muvrini uit Corsica.

De overstap van standaard naar de siltech en het sts blok kwam bij Rene niet over.
Bij mij kwam het op een bepaald moment over (na het luisteren van twee nummers) dat de boel los kwam.
Het hoog ging verder omhoog en de details kwam beter door enz

Laten we het hier bij laten. We hebben genoten en dat is toch het doel van onze hobby. Genieten van de muziek.
Een ieder met een beleving op zijn eigen manier.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Mooie wederzijdse ervaring geworden zo te lezen. Lof voor jullie om het op deze manier aan te pakken.
Leuk om jullie bevindingen te lezen, en vooral het plezier wat jullie hebben gehad om naar wederzijdse muziek te luisteren pompom pompom

Moet vaker gebeuren binnen dit forum...., bij elkaar op luister visite gaan. Kan ik uit ervaring aanbevelen :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

Citaat van: Whisper.nl op september 20, 2010, 20:16:34
De overstap van standaard naar de siltech en het sts blok kwam bij Rene niet over.

Ik heb dit beluisterd met de muziek van Fay Lovsky, de cd Numbers. Met name nr. 9, Snow. Ik hoorde geen verschil.
Niet zo gek dat ik het niet hoorde want de set klinkt gewoon goed. Vooral de kleine Rogers monitoren, je staat er versteld van wat voor geluid daar uitkomt. Met goed bedoel ik: ruimtelijk, mooi hoog en midden, voldoende bas aanwezig, je mist niets en vooral niet irritant.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op september 22, 2010, 11:56:22
Ik heb dit beluisterd met de muziek van Fay Lovsky, de cd Numbers. Met name nr. 9, Snow. Ik hoorde geen verschil.
Niet zo gek dat ik het niet hoorde want de set klinkt gewoon goed. Vooral de kleine Rogers monitoren, je staat er versteld van wat voor geluid daar uitkomt. Met goed bedoel ik: ruimtelijk, mooi hoog en midden, voldoende bas aanwezig, je mist niets en vooral niet irritant.

Dank voor het compliment.
Ik ben dan ook erg blij met mijn set.
Vooral de russen uit Simpelveld zo prachtig wat er dan op je af komt. Gewoon geweldig vind ik dat.
En een pittig laag. De Taiko drums uit Japan komen echt op je af.
Niet een laag wat uit een sub komt maar eentje waar ik in mijn schik mee ben.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Maurice

Leuk om te lezen  notworthy

Ook leuk dat beiden nog steeds hun eigen standpunten bewezen hebben, dus de truth is nog altijd in the ear of the beholder  :-D
Een conclusie die wel getrokken mag worden lijkt mij, is dat de basis goed moet zijn.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

renes59

Citaat van: Maurice op september 22, 2010, 21:16:49
Leuk om te lezen  notworthy

Ook leuk dat beiden nog steeds hun eigen standpunten bewezen hebben, dus de truth is nog altijd in the ear of the beholder  :-D
Een conclusie die wel getrokken mag worden lijkt mij, is dat de basis goed moet zijn.
De basis bij Hans is goed. Of wij onze standpunten bewezen hebben weet ik niet, we hebben het er even over gehad meer ook niet. Hans vindt de basis nog beter met kabeltweaks. Ik heb de kabels niet nodig, vind de basis goed een verandering dmv andere kabels heb ik niet gehoord.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.