Powerblok met STS signature :-)

Gestart door Whisper.nl, augustus 15, 2010, 11:33:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl

#195
Citaat van: Musicman op augustus 20, 2010, 17:15:25
Ik heb ff een vraag aan zowel Whisper als Renes.Als jullie samen hebben geluisterd naar jullie (eigen) muziek bij Whisper thuis,(en ook objectief hebben geluisterd naar de verschillen tussen de stekkerblokken), zouden jullie dan jullie bevindingen op het forum willen plaatsen?Dus ook of het een leerzame ervaring was, en ook of jullie elkaar beter hebben leren begrijpen.(of jullie op dezelfde manier luisteren naar muziek, of dat dit verschilt...)Wellicht kunnen wij hier ook weer een beetje van "leren". Suc6 en een fijn weekend!!

Hi Musicman, Bedankt voor je reactie. Ik was reeds van plan om een kort stukje hier neer te zetten.
Ik heb het gevoel dat Rene met dezelfde intentie naar muziek luistert als ik. M.i. muziek waarin gevoel is ingelegd. Op dit moment staat Russian Sorrow Russian Joy op (m.d. aan STS) van Cantus ex Corde.
Ik zie/zag dat Rene de "echte" autenthieke Blues en meerdere muziek soorten met het "gevoel"  luisterd.
Dat we verschillen van smaak van muzikale voorkeur is wel duidelijk :-)


Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

#196
Ik was wel van plan om een stuk( je) te schrijven. Het gaat mij vooral om het gevoel wat ik bij muziek krijg. Ik hoor weleens cd's waar alles is gladgestreken, elk foutje is eruit gehaald, daar hou ik niet van. Het muzikale gevoel is voor mij bij dit soort opnames nul.
Klein voorbeeld: Ik was donderdagavond bij een vriend om muziek te luisteren. Er kwamen verschillende cd's voorbij, het mooiste vonden wij Oscar Peterson met We get Requests uit 1959. Wij vonden dat een geweldige opname, daar kun naar blijven luisteren zonder dat het gaat vervelen. Er was ook een cd's bij waarbij alles glad was gestreken,  een demostratie high end cd die hij gekregen had, nou voor ons niet. Ik hou van "oude" blues, 50er en 60er jaren, die zijn niet altijd goed opgenomen maar hebben wel een hoog kippenvelgehalte voor mij. Het gevoel en muzikaliteit zijn er niet uitgehaald. Verschillende van deze cd'd gaan mee naar Whisper.
Whisper en ik verschillen nogal in denkwijze over muziek en hifi, dat is alleen maar spannend. Eigenlijk staan we lijnrecht tegenover elkaar.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

MO

Citaat van: renes59 op augustus 20, 2010, 22:29:55
Oscar Peterson met On Requets uit 1959.

Ik ken alleen de "We get Requests"   notworthy Heeeeele mooie plaat (heb hem alleeen op vinyl)
bla

Whisper.nl

Beste Rene,

Als je goed leest hebben we dezelfde muziek beleving.
Dat ik met de set anders omga dan jij is duidelijk.
Muziek moet, wat mij betreft, een bepaald gevoel weergeven.
Daarom ben ik dol op zuid americaans, chinees, japans russisch, en celtic  enz.

Ik wacht met blijde spanning onze ontmoeting af :-)

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Musicman

#199
Leuk om (alvast) te horen , hoe jullie je manier van luisteren en muziekbeleving omschrijven.

Muziek is geen wet van wat goed of slecht is. violent1
Het is net als met eten.......de 1 houdt van Hollandse pot en bij de ander kan het niet exclusief genoeg zijn.
(vreemde omschrijving misschien, maar misschien begrijpen jullie wel wat ik bedoel... :-D)

Nogmaals.....we kunnen van elkaar leren, dus sta voor elkaars visie open.
En vooral, vergeet niet te genieten en maak er een leuke muzikale dag van!!!

Greetz, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

renes59

Citaat van: MO op augustus 20, 2010, 23:11:48
Ik ken alleen de "We get Requests"   notworthy Heeeeele mooie plaat (heb hem alleeen op vinyl)
Foutje mijnerzijds, je hebt gelijk. :yes:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Musicman

Citaat van: MO op augustus 20, 2010, 23:11:48
Ik ken alleen de "We get Requests"   notworthy Heeeeele mooie plaat (heb hem alleeen op vinyl)

Als dit een goede persing is, ben je gezegend.
Dan klinkt het altijd beter dan CD!!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Marantz 81

wanneer gingen jullie nu luisteren ??

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

MO

bla

HiFi gek

20 september is nog wel een eind weg , maar dat maakt natuurlijk niets uit .
Het gaat er vooral om dat jullie een luister afspraak hebben zodat renes59 zijn conclusie hieruit kan trekken .

Ben erg benieuwd wat zijn ervaring dan zal wezen ?



Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

ben ook wel beniewd ,veel plezier alvast  byebye

Whisper.nl

Citaat van: HiFi gek op augustus 24, 2010, 17:02:31
20 september is nog wel een eind weg , maar dat maakt natuurlijk niets uit .
Het gaat er vooral om dat jullie een luister afspraak hebben zodat renes59 zijn conclusie hieruit kan trekken .
Ben erg benieuwd wat zijn ervaring dan zal wezen ?Groeten  EDWIN  B

En eh waar komt hij luisteren. ??
klinkt zwart wit hoor maar zo bedoel ik het niet.  :yes:
Dus je vind mijn ervaring / mening niet interessant om te lezen ??  HLP

groet Whisper.nl  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Citaat van: HiFi gek op augustus 24, 2010, 17:02:31
20 september is nog wel een eind weg , maar dat maakt natuurlijk niets uit .
Het gaat er vooral om dat jullie een luister afspraak hebben zodat renes59 zijn conclusie hieruit kan trekken .

Ben erg benieuwd wat zijn ervaring dan zal wezen ?



Groeten  EDWIN  B
Waar ik nog het meest benieuwd naar ben is wat voor muziek Hans mooi vindt en of hij mijn keuzes kan waarderen.
Ik hoop voor mij nieuwe muziek te ontdekken.
Het zal vast goed klinken, ben nog nergens geweest te luisteren waar het niet goed klonk, maar ieder heeft zo zijn kleine voorkeuren.
Volgens mij heeft Hans  monitoren van Rogers, dus geen basgeweld maar vast een mooi midden en hoog, da's net wat ik mooi vind.
En of een stekkerblok kan klinken horen we wel, of niet.






Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

#209
Beste Rene,

Correct de Rogers LS3A.
Geen ronkende bassen maar welke prachtig midden en heel mooi hoog.
Wat sommige niet verwachten kunnen ze best een pittig stuk laag laten horen.
Dat zal je wel ervaren als je Taiko drums hoort.  Shakuhachi Koto, Japanese Music.

Tevens wil ik je laten kennis maken met o.a Los Incas in concert uit 1999.
Geen commerciele zuid amerikaanse muziek die je op de pop radio hoort maar 
een vijfmanschap die hele mooie muziek neerzetten.
En meer natuurlijk. Ben al - net zoals jij - een lijst aan het samenstellen.

Ik wil zelf natuurlijk ook graag nieuwe andere muziek van je horen waar gevoel in ligt.

Groet Whisper

ps
Wat het stekkerblok betreft: ik zet eerst alles op basis items luisteren (en genieten) en zet daarna alles om naar zoals ik denk dat het hoort te klinken
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet