Powerblok met STS signature :-)

Gestart door Whisper.nl, augustus 15, 2010, 11:33:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op september 30, 2010, 20:29:36
De basis bij Hans is goed. Of wij onze standpunten bewezen hebben weet ik niet, we hebben het er even over gehad meer ook niet. Hans vindt de basis nog beter met kabeltweaks. Ik heb de kabels niet nodig, vind de basis goed een verandering dmv andere kabels heb ik niet gehoord.

And the most of all > we hebben beiden de hele tijd genoten.
Ik moet inwendig nog steeds glimlachen op het moment dat je de Russen en Canto Gregoriano hoorde.
Ik kreeg - toch na zoveel keren dat ik de cd's gehoord had - weer kippenvel op m'n armen.
En Rene: die werd er helemaal stil van.
Zoveel moois. Zoveel genieten. Als ik eraan terug denk wordt ik weer blij van. Punt.

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lestat020

Hallo, ik heb vorige week een PM15S2 besteld en moet nog even wachten op de levering. Ik heb met belangstelling de posts gelezen en ik behoor duidelijk tot de twijfelaars.
Wat mij is uitgelegd over dat speciale stekkerblok, is dat het de pieken en dalen van de sinus lijn afvlakt (onze 50 Hz). Tevens zou het de spanning constant houden op en rond de 225 Volt. Het klinkt logisch en ben ook geen leek op dit gebied maar toch ben ik van mening dat een stekkerblok niet instaat is om de spanning op 225 Volt te houden als er maar bijvoorbeeld 215 Volt wordt geleverd. Ook lijkt het mij sterk dat het blok instaat is om de fluctuaties in de Hertzen te stabiliseren. Daarvoor heb je toch wel de nodige condensatoren nodig. Voorlopig zal ik het dus gewoon blijven doen met het stekkerblok van de Blokker tenzij iemand mij echt weet te overtuigen.  :-)

lo

Het stekkerblok doet mi niets met spanningen oid.
Wel heeft het stekkerblok hoogwaardige componenten en naar alle waarschijnlijkheid een interne afscherming. Hier wordt de verbetering door gerealiseerd. Ik heb zelf een STS digital stekkerblok waarbij eea volgens mij nog verder is doorgevoerd.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: lestat020 op oktober 02, 2010, 21:06:11
Voorlopig zal ik het dus gewoon blijven doen met het stekkerblok van de Blokker tenzij iemand mij echt weet te overtuigen.  :-)
Laten we ervan uit gaan dat dit topic op diverse fora reeds uitvoerig is besproken.
Dat er hele volksstammen zijn die dit het zwaar onzin vind.
Dat er gebruikers zijn die met betere Hi-Fi wel degelijk verschil horen.

Bij mijn weten is de invalshoek een andere dan zoals jij omschrijft.
Als voorbeeld zou ik willen vragen een stekkerblok van blokker eens open te maken.

Wat ik een beetje flauw vind dat ik / wij jou moeten overtuigen.
Waarom ? overtuig jezelf en probeer eens een sts digital blok uit en hoor (of niet) het verschil.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

TurboMarco

Hoe ziet de sts stekkerdoos er dan van binnen uit?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

#245
Ik geloofde er niet in en ben gaan luisteren. Ben nu overtuigd, het maakt voor mij niet uit. Ik dacht ook wat moet erin een stekkerblok veranderen aan de elektronen stroom zodat het geluid er beter/anders van wordt. Kan niets bedenken. Heb dit ook nagevraagd aan diegenen die het moeten of kunnen weten, hier nog geen antwoord op gekregen.
Ga ook luisteren en overtuig jezelf. Hoor je het niet, koop dan een veilig stekkerblok ( Ikea). Of maak zelf één, stuk snoer heb je vast wel liggen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

mmmmm. Daar gaan we weer.  violent1

Diegene die blij zijn met een stekkerblok en er van overtuigd zijn dat er een verbetering in hun set komt moeten andere overtuigen dat het zo is.

Wat ik graag van jullie wil weten is het volgende:

1) Heb je je verdiept in item. ?
2) Weet je hoe het stekkerblok is opgebouwt. ?
3) Weet je welk bedrijf het blok heeft gemaakt. ?
4) weet je wat de filisofie is van het bedrijf.

Indien jullie hier een bevredigend antwoord op hebben wil ik graag met jullie van gedachten wisselen.
Daarnaast ben ik best bereid om de serieuze gebruiker / luisteraar uit te nodigen om eens langs te komen en ervaringen uit te wisselen.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: Marco op oktober 02, 2010, 22:20:36
Hoe ziet de sts stekkerdoos er dan van binnen uit?

Speciaal voor Marco,

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WimPeu

#248
Citaat van: Whisper.nl op oktober 03, 2010, 10:07:18
mmmmm. Daar gaan we weer.  violent1

Diegene die blij zijn met een stekkerblok en er van overtuigd zijn dat er een verbetering in hun set komt moeten andere overtuigen dat het zo is.

Wat ik graag van jullie wil weten is het volgende:

1) Heb je je verdiept in item. ?
2) Weet je hoe het stekkerblok is opgebouwt. ?
3) Weet je welk bedrijf het blok heeft gemaakt. ?
4) weet je wat de filisofie is van het bedrijf.

Indien jullie hier een bevredigend antwoord op hebben wil ik graag met jullie van gedachten wisselen.
Daarnaast ben ik best bereid om de serieuze gebruiker / luisteraar uit te nodigen om eens langs te komen en ervaringen uit te wisselen.

Groet Whisper

Al deze vragen stel je toch ook niet als je een Receiver of cd speler koopt. Wat kan mij de filosofie van het bedrijf nou schelen of wie het gemaakt heeft. Het gaat mij er om is het produkt aan aanwinst/verbetering in mijn set.


Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Barrett

Hallo

Het gaat allemaal om de hobby en wat men er aan geld voor over heeft.

Ikzelf hoor geen verschil tussen een normale rood/zwarte luidspreker kabel en een speciale kabel van €180,-
Heb het namelijk zelf geprobeerd clown1. Het was een getwiste kabel in een omhulsel van Techflex met een krimpkousje en een paar pluggen.
Misschien kan mij iemand vertellen waarom een speler zoals een SA7S1 dubbel geisoleerd is en niet voorzien is van een geaarde iec connector, zodat hier een speciale stroomkabel van € shutup op aangesloten kan worden.

En toch vind ik dit interresante materie.

groeten
Mart

Whisper.nl

Dus je wilt ergens met mij over praten maar hebt geen idee over de achtergronden van het product c.q. de maker van het product.

Ik geloof je niet Wim.

Als ik een nieuwe auto, versterker , cd speler of boxen ga aanschaffen ga ik me eerst orienteren op de markt. Lees ik fora, revieuws enz. Wil ik wat meer weten over de maker van het product.
Jij niet ?

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: Barrett op oktober 03, 2010, 10:36:18
Hallo Het gaat allemaal om de hobby en wat men er aan geld voor over heeft.
groeten Mart

Mee eens.

Groet Whisper.

ps de andere vraag valt buiten dit topic.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WimPeu

Citaat van: Whisper.nl op oktober 03, 2010, 10:39:46
Dus je wilt ergens met mij over praten maar hebt geen idee over de achtergronden van het product c.q. de maker van het product.

Ik geloof je niet Wim.

Als ik een nieuwe auto, versterker , cd speler of boxen ga aanschaffen ga ik me eerst orienteren op de markt. Lees ik fora, revieuws enz. Wil ik wat meer weten over de maker van het product.
Jij niet ?

Groet Whisper.

Nee hoor. Ik ga wel op het net kijken enzo maar de filosofie en weet ik al niet meer van de producent boeit me niet. Meestal willen ze gewoon geld verdienen.

MBT het stekkerblok/ stroom verhaal heb ik ook al veel gelezen op het internet en daar zijn ook erg veel verhalen dat zo een produkt geen invloed kan hebben.

Jou luistermiddag met Rene was misschien wel gezellig maar een blinde test heb ik jullie niet zien uitvoeren en dat is nou net het moment waarop de believers altijd nat gaan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Barrett

Citaat van: Whisper.nl op oktober 03, 2010, 10:41:56
Mee eens.

Groet Whisper.

ps de andere vraag valt buiten dit topic.

De vraag ging mij om het feit dat ze bij Marantz (filosofie van het bedrijf) een sacd speler hebben ontwikkeld waarbij geen gebruik is gemaakt van een geaarde aansluiting. En dat is volgens mij waar het bij het stekerblok om gaat.....Afscherming.

groeten
Mart
En daar hoort dan ook het omhulsel van de cd speler bij.

Barrett