De set van Shepherd Moon

Gestart door Shepherd Moon, februari 21, 2010, 22:16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Mooie SET, en netjes uitgelicht.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Je hebt een uitgebreide review geschreven  :yes:

Komt de stereo set niet in de woonkamer dan ??  wanneer ga je aan de Dyn,s  :angel:

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Shepherd Moon

Citaat van: Marantz 81 op maart 02, 2013, 17:24:18
Je hebt een uitgebreide review geschreven  :yes:

Komt de stereo set niet in de woonkamer dan ??  wanneer ga je aan de Dyn,s  :angel:

de stereoset komt ook in de HT ruimte aangezien ze dezelfde front-speakers delen he  :wink:
en ik heb geen bruikbare ruimte om de grote set te plaatsen in de woonkamer. Of toch zeker niet in combinatie met vrouw en kind en "leef"ruimte...

Daarom ik ook die melody heb gekocht ;)

en de dyn's... tja, stap voor stap, eerst die HT ruimte, maar ik heb er nog niet in verder kunnen doen helaas, ik wou beginnen bleek m'n schroefmachine geen zin meer te hebben wegens versleten batterijen en ik wacht nog steeds op m'n bestelling van m'n 2 nieuwe batterijen, zucht.... En ik kan gewoon niet verder zonder dat apparaat  violent1

Ach ja... komt zeker wel in orde, door die tijd die ik intussen laat passeren, komt de financien die ik daarvoor persoonlijk bij elkaar spaar, intussen alleen maar beter op z'n plooi daarvoor dus  :evil: komt binnenkort wel slim eens ik mezelf  nog een vollop op de zolder werp  :yes:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

Citaat van: Shepherd Moon op maart 02, 2013, 21:30:21
de stereoset komt ook in de HT ruimte aangezien ze dezelfde front-speakers delen met de HT setup he, dus alles is voor de Ht ruimte  :wink:
en ik heb geen bruikbare ruimte om de grote set te plaatsen in de woonkamer. Of toch zeker niet in combinatie met vrouw en kind en "leef"ruimte...

Daarom ik ook die melody heb gekocht ;)

en de dyn's... tja, stap voor stap, eerst die HT ruimte, maar ik heb er nog niet in verder kunnen doen helaas, ik wou beginnen bleek m'n schroefmachine geen zin meer te hebben wegens versleten batterijen en ik wacht nog steeds op m'n bestelling van m'n 2 nieuwe batterijen, zucht.... En ik kan gewoon niet verder zonder dat apparaat  violent1

Ach ja... komt zeker wel in orde, door die tijd die ik intussen laat passeren, komt de financien die ik daarvoor persoonlijk bij elkaar spaar, intussen alleen maar beter op z'n plooi daarvoor dus  :evil: komt binnenkort wel slim eens ik mezelf  nog een vollop op de zolder werp  :yes:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Marantz 81

Duidelijk  :yes: dacht namelijk dat je de woonkamer nog aan het verbouwen bent en daarom geen ruimte ervoor is

Succes met de Ht ruimte wel een luxe hoor zeker zo goed geisoleerd gewoon  HB HB zonder dat een ander er last van heeft  :wink:

Het echte laag is er niet maar het plaatje wat ze neerzetten KLIKKIE  :angel:

Shepherd Moon

haha, de dyn's, altijd nog nieuwsgierig naar om die types eens te horen
Maar... awel, ik moet toegeven... ik ben echt zwaar onder de indruk van Dali om eerlijk te zijn. Als het karakter van de duurdere klasses mij evenzeer blijft aanspreken als die kleine rakkers uit de woonkamer, dan ben ik daar zeker al Fan van  8-)
Ik blijf onder de indruk gewoon van het scherpe beeld dat zetten en het levendige muziekale karakter.  :kwijl:
Voor die zotte lage prijs... (altijd nog in verhouding bekijken natuurlijk)

In eerste instantie deden ze me denken aan dynaudio, maar er is nog iets anders aan dat me nog anders aanspreekt. Wat... tja, ik kan er echt m'n vinger niet meer op leggen om eerlijk te zijn.

Niettemin ik me er later wel eens op ga toeleggen als ik wat experimenteer ruimte heb. Dan gaan de 704's nog enkel dienen als film speakers, en op de marantz combi zal ik dan zoeken naar een paar muzikale parels  :wink:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Marantz 81

Mooi dat je zo tevreden bent met de Dali,s soms wordt je wel een verrast  pompom


Shepherd Moon

helaas door omstandigheden prive gaan de werken op zolder niet meer door. Door plots vertrek van m'n partner met haar dochtertje na 4 jaar sta ik er alleen voor in de woning. Woning komt ook volledig naar mij toe om een verhaal kort te maken dus. Het vertrek ligt compleet aan haar kant geeft ze toe. Ik tref niets van schuld of zo. Niemand had het zien aankomen en mij konden ze even goed een kogel door m'n hoofd jagen. Het leventje van huisje tuintje boompje kindje kon ze niet in fucntioneren en haar niet meer verder gelukkig in voelen (ik weet het, sla me dood  violent1) en ze was effectief al een tijde in een zware depressie aan het verkeren waar ze geen hulp wou voor zoeken. Logica ver te zoeken, maar ik moet er nu toch wel door helaas...

Dus nu de zaken zo zijn => kinderkamer is nu vrij, zal zien wat ik kan doen met die ruimte om m'n hele set terug op te stellen en daar nog een beetje terug van de genieten. Want de kosten in de zolder stoppen heeft geen zin. Ik heb ze nodig om de woning zelf af te betalen tot ik het mss kan verkopen later zonder boete's etc... Het gaat me nu allemaal al massa's geld kosten dus.

Ik zal maar blijven genieten met het materieel ik nu gelukkig allemaal nog heb. Uitbreidingen en vernieuwingen zijn wss niet meer van de komende tijd. Gewoon nog genieten van hetgeen ik heb is de boodschap. Voordeel is dat ik m'n TV die ik verkocht heb, nu terug heb van m'n vriend en hij de kleine tv heeft gekocht voor het zelfde geld. Aangezien kabeltv me niet interesseert persoonlijk ben ik blij dat hij dit me nog aanbood  :-D

Soit... er zullen dan wel foto's volgen van zodra ik de boel daar rustig in orde heb gekregen.
Plannen om in het verdere huis nog een paar speakers bij de hangen zijn er wel nog. Ik heb nog wat hi-fi car audio drivers liggen van auto vroeger die ik wel kan ombouwen in een kistje en zo...
En de kleine marantz zal hier dan wel de bron voor zijn lijkt me.

Allez, ik moet nu toch naar geen vrouw en kind meer omkijken sinds die vrouw me dat uit m'n hart gerukt heeft. Ik zal maar de voordelen ervan proberen uithalen zeker  :|

nog geen geluk gehad met die hobby hier dankzij de kuren van vrouwen  violent1 :roll:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Cornelis1921

Sterkte, maar ook geluk Shepherd Moon. Heftig verhaal. Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

Dat is niet zo mooi, allemaal. Veel sterkte en zet hem op!
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

bramdg

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bramdg

Leven is hopen dat het landschap na de volgende bocht het mooiste zal zijn
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Whisper.nl

#193
Heftig verhaal Shepherd Moon.

Veel sterkte gewenst en ik hoop dat je je geluk zult vinden.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jrm

Succes verder!

Vervelend, nooit leuk.....