De set van Shepherd Moon

Gestart door Shepherd Moon, februari 21, 2010, 22:16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Shepherd Moon

update 21/12/2010: huiskamer is herschilderd en er komen nog canvassen aan de muur, weer dat beetje extra demping :)

Hallo iedereen  :-)

Bij deze stel ik mezelf ook eens even kort voor aangezien ik toch al enkele weken op het forum wat rondsnuister en het hier al wat begin te kennen.

Ik kom uit Waasmunster, België.
Ben van 1982 (leeftijd noemen is zo stom want na een jaar klopt dit hier niet meer  :-P )
En sinds een jaar en half ben ik me wat meer en meer beginnen verdiepen in het HT en Hifi wereldje.
Vroeger als puber stelde ik al sets samen uit catalogussen aangezien m'n spaarvarkentje nog niet veel voorstelde  clown1

Vroeger was ik meer verdiept in het Car hifi wereldje waar ik soms eens SQ wedstrijden bijwoonde en zo ook wel meer en meer het betere geluidswerk leerde kennen.
Begrippen als staging en detail etc... was toen echt een openbaring en voelde me al direct als een vis in het water.
Ik had toen al een volledig project uitgekiemt voor toen in m'n wagen te installeren, maar dat is door een ongeluk en totall los helemaal van de baan geveegt, stilgevallen en me op andere hobby's geconcentreerd.

Zodoende enkele jaren verder kreeg ik het in m'n hoofd na een relatiebreuk (ja, wat een reden...) en m'n toenmalige woonplaats helemaal voor mij alleen was, om terug m'n oude droom uit m'n pubertijd terug te hervatten.

Snel volgde al als eerste m'n plasma Tv Panasonic TH-42PZ85 en daarbij een HD recorder panasonic DMR-EH57.
En voor het geluid een ex demo'tje die ik al een paar jaar had een low budget Sony stereo versterkertje TA-FE570 met daaraan doe-het-zelf in elkaar geknutselde luidsprekerkasten met pioneer 3-weg ovaaltjes die ooit in m'n eerste wagentje zaten.
Dit setje diende toen vroeger echt voor alle toepassingen, werd veelal gebruikt voor in jeugdbeweging toepassingen voor een filmavondje of zo  :-D

Nu ja, alles heeft een begin en rome is zeker niet op 1 dag gebouwd  :wink:

Later volgde een toffe advertentie op 2dehands.be waar ik m'n eerste set Hifi luidsprekers kocht, bestaande uit de volgende :

Fronts: B&W 704 Rosenut
Center: B&W HTM-7 Rosenut
Surrounds: B&W 705 op de originele stands FS-700
Sub: REL Q-150e

Nu ja, die speakers waren echt totaal nog niet ingespeeld ondanks de leeftijd van toen 2 jaar, en m'n collega/kameraad heeft de fronts naar zijn thuis meegenomen om ze naast z'n B&W 801 matrix te plaatsen om in te spelen.

Ik sloot toen het pareltje 705 aan op het zwijntje Sony om daar wat los te komen.
Ik ontbrak namelijk nog een goede Surround reciever/versterker clown1

Niet zo lang erna een advertentie op marktplaats uit utrecht waarin een Denon AVC-A1 SE met upgrade te koop stond aan een mooie prijs.
Die had in die tijd een prachtige reputatie en vind ik nu nog een dijk van een reciever, zeker voor de prijs dat je uiteindelijk maar voor betaald hebt.
Ok, het heeft geen HDMI en HD codec's aan boord, maar analoog is genoeg aan te sluiten om dit te omzeilen.

Dus de DMR-EH57 optisch gekoppeld aan de Denon en de 705's er op en de Rel Q-150e was toen m'n setje in stereo  :roll: en de HTM-7 stond eenzaam op een kastje te nietsen.
Want m'n collega bezitte nog steeds m'n 704's   :eerie:

Nu nieuwe relatie beslistte er plots over om te verhuizen en vond een huis met een kamer die ik perfect kon gebruiken voor een degelijke cinemakamer te bouwen.
Alles is meeverhuisd inclu de 704's en ik zag daar een droom tot waarheid komen.
Verkochtte daar m'n Q150e om in de plaats daarvan een R-505 te kopen

Dit was kort daarna daar ook uitgelopen op een fiasco, wou ik maar zeggen dat dit dus beslist heeft om m'n set weer ongebruikt te verhuizen naar m'n ouders toe, waar ik het uiteindelijk op een zolderkamer volledig heb geplaatst en voor het eerst van heb kunnen GENIETEN !!  pompom
Juist de REL R-505 Sub stond daar niets te doen, aangezien de zolderkamer volledig uit houten panelen bestond en onder en zich onder het dak bevond.
Alle druk ging buiten de kamer en de woonkamer en keuken beneden had alle trillingen en druk wat dus enige overlast was voor de andere familieleden binnenshuis  :schater:
Stopcontact eruit, dekentje erover en wachten maar tot ik weer iets vond.

Nu zijn we het heden.
Nieuwe stabiele start in het leven, nieuw huisje gevonden en dus ook nieuwe plaats voor m'n volledige HT set.
Die nu sinds kort in volle glorie staat te spelen met de REL R-505 in volle actie erbij :)
Nog een nieuw meubeltje gekocht voor de TV op te hangen en de Center op te plaatsen.

Nu stereo was op het zolderkamertje toen al iets waar ik meer en meer mee bezig was en ondervond dat ik echt dringend iets moest doen aan de kwaliteit ervan.
Want een HD recorder als CD-speler is niet echt om te smullen  frusty
Al is het optisch aangesloten op de Denon.

Later bleek ook nog eens de tweeter van één van m'n 704's vermoeid te worden.
Dit na wat zoek en meetwerk als diagnose uit de bus gevallen, omdat de symtomen in de set tekenen vertoonden van inzakkende pudding in de staging langs 1 zijde, en opmerkelijk verlies ook aan detail, helderheid en sprankel aan die zelfde zijde natuurlijk  :|
Die tweeter is inmiddels al een tijdje in bestelling, laatste nieuws was dat ik er nog een paar weken om kan wachten omdat ze het in belgie niet meer op vooraad hadden  :roll:

Dus verder inmiddels op zoektocht vertrokken naar een CD-speler.
Beetje internet afschuimen en met ook een degelijke impressie van m'n collega met z'n marantz CD17 (cd recorder blijkt, typenummer ben ik even kwijt) in m'n hoofd, stootte ik via marktplaats op een Marantz CD17 KI.

Wat uiteindelijk de speler bleek te zijn van BonBon hier op het forum.  :yes:

Dag en nacht verschil ondanks de toch zware gebreken in de set op dat moment en enig CD's er toch al in gespeeld.

Terug naar de huidige woonplaats alles opgebouwd te hebben begon ik weer met de defecte tweeter opnieuw een impressie op te doen.
Nu had ik het beeld in m'n hoofd van de set van BonBon en dus ook een stevig beeld over het potentieel van deze CD-speler.
Het viel me al op het zolderkamertje op dat ik wel veel beter kon halen van kwaliteit.

Dus opzoek gaan naar een degelijke Stereo versterker en ook een blu-ray stond op het programma voor later ...

Tot plots bleek dat BonBon z'n Marantz PM14KI verkocht.
Ik was meeverkocht  8-)
Ik had al een luistersessie gehad en daarom kon ik wel heeeel snel beslissen.

Sinds 2 dagen staat dus de PM14KI opnieuw verenigt met de CD17KI als partner  pompom
En de oude marantz Tuner ST400 van m'n stiefvader staat aangesloten.
Dit in bruikleen in afwachting van een ST17 champagne in de toekomst.

Daarbij heb ik de kabels van Bonbon ook overgekocht, namelijk de Real Cable Master Tapaze  cinch.
Die zitten nu tussen de CD17 en de PM14.
Ik kan eerlijk gezegd nog niet veel vertellen er over, aangezien ik op die 2 dagen nog niet veel tijd heb gehad om te luistern, alsook de defecte Tweeter nu echt wel roet in het eten gooit sinds de nieuwe lokatie.  frusty
Afwachten dus voor een "degelijke" luistersessie...

Ik sluit nu ook even af en typ later verder wel eens voort, want blijkbaar is het al een heel epistel geworden  :oops:
En ik stop er even mee.

Later meer  :mrgreen:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

bramdg

#2
Mooi verhaal  :yes: ....en welkom landgenoot  :-D

en en en en zoals Vlearmoes reeds zei .........

TTIWWP


en genieeeeeeeeeeeeeeeet van de PM14KI  HB  :kwijl:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

WimPeu

Mooi verhaal en welkom hier op het gezelligste hifi forum in de BeNeLux!!  pompom  :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

eddy

Dag aardig verhaal met de nodige probleempjes dat het nu goed mag blijven gaan en uiteraard welkom op dit forum.
sony kdl 46w4000 full hd.
marantz av 8003.
marantz mm 8003.
marantz ud 8004.
b&w htm1.
b&w 803 m2.
silverstone cw02.
x box elite.
sony ps3 120g.

Totofan

Mooi verhaal, en welkom op het forum.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

cheese

van harte man en kom op met die pics..............

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

xander32

Beste ...: welkom, veel lees- en postplezier hier :yes:.

Maarre, je schreef het volgende:
CiteerBij deze stel ik mezelf ook eens even kort voor aangezien ik toch al enkele weken op het forum wat rondsnuister en het hier al wat begin te kennen.
En vervolgens typ je hier bijna een A4-tje vol :-P.


:lol: Sander.

Shepherd Moon

#8
thx iedereen,  :lol:

@sander

tja... eeeeuuuhhh :oops:, ik heb het nooit gekunnen om samenvattend iets te vertellen  shutup

foto's komen er aan, moet ze nog nemen, aangezien alles er nog maar net geinstalleerd staat in het nieuwe stekje.

Om even verder te gaan over de ondervindingen die ik nu heb met de marantz set van bonbon.

toen ik die na de aansluiting voor het eerst liet spelen moest ik al erkennen dat die versterker wel enorm de indruk gaf dat die m'n speakers bij de kraag vatte en liet zien dat hij de baas was nu.
Het was al bij de eerste indruk een verschil tov de denon reciever op stereovlak.
Maar ja, verder kan ik dus niets degelijk vertellen aangezien de tweeter dus defect is.

Wat me wel nog opviel is dat de versterker niet warm wordt, zelfs niet na een uur slaat de naalt nog lange niet halfweg. En kamertemperatuur is bij ons steeds 20°.
De PM14 staat op de grond/tegelvloer en er komt toch redelijk wat koude straling vanuit de vloer.
En de versterker heeft dus ook enorme ventilatie rondom rond aangezien deze niet in een kast staat of zo.
De cdspeler staat er bovenop alsook de tuner.

Dus ik vrees idem voor m'n denon waar enkel nu de HD recorder opstaat, sinds de apparaten nu letterlijk onderverdeeld zijn in HT en stereo. Het ene rechts van de TV/centerspeaker meubel en het andere links.
Ook gewoon op de grond.

De foto's zullen later wel meer vertellen.  :wink:

Dus ik heb het plan om het zeer eenvoudig/sober te houden en ga een mooie afgewerkte houten plaat op maat maken met spike's/kegeltjes als pootjes. En dus op die 2 platen rustig de beide apparaturen kan staan.
Een paar cm's hoog en dus ook voldoende geisoleerd van de grond staan en zodoende hopelijk terug makkelijk op bedrijfstemperatuur kan komen.
Volgens de handleiding zou de naald na een half uur al 3/4 van de schaal moeten staan  :?

Bon, ik ga eens proberen foto's nemen en deze hier op een of andere manier te posten  :wink:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Dennis E36

De naald haalt bij mij ook 3/4 niet. Maximaal net iets over de helft. Denk niet dat je er zo veel op moet letten.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Shepherd Moon

eerste vlugge foto's...
De set staat nog maar 2 dagen op en kan dus nog wel wat kleine aanpassingen en afwerkingen ondergaan  :wink:

Front-systeem, zegt genoeg denk ik... kabels zijn al groot deels proper gelegd, maar moet nog ergens wat afgewerkt worden...





De HT-set (voorlopig nog aan het wachten tot het bijkomende gezelschap van een blu-ray speler.



De Marantz stereo set...



De REL R-505



De B&W 705

Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

De verder inrichting van de woonkamer krijgt later nog wel meer vorm, het is allemaal nogal, heel erg geelig bij de vorige huurders  :schater:

Wordt deze zomer wel gebroken door andere schakeringen enzo...
Tapijt komt er ook nog snel aan.

kortom, het is nog wel te zien dat er maar 3 weken in gewoond is  :roll:

De foto's zijn nu wel genomen in de huidige lichtomstandigheden, dus nogal vrij donker  :|

Ma soit, het geeft toch al een beeld  :wink:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Sander

Mooie set hoor en leuk verhaal. hello

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

mars

Oi Sheperd moon,

Ten eerste , welkom op de leukste hangplek voor audiooten van het world wide web hello.

Verder heb ik met veel plezier jouw intro zitten lezen.
Ik vind dat je een erg mooie set hebt samen gesteld , en ik hoop dat je niet al te lang op de tweeter hoeft te wachten.

Mars 8-)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jowa

Welkom op het forum en schitterende set  hello  pompom pompom