De set van Shepherd Moon

Gestart door Shepherd Moon, februari 21, 2010, 22:16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bonbon

Citaat van: Shepherd Moon op februari 22, 2010, 22:21:04
thx iedereen,  :lol:

@sander

tja... eeeeuuuhhh :oops:, ik heb het nooit gekunnen om samenvattend iets te vertellen  shutup

foto's komen er aan, moet ze nog nemen, aangezien alles er nog maar net geinstalleerd staat in het nieuwe stekje.

Om even verder te gaan over de ondervindingen die ik nu heb met de marantz set van bonbon.

toen ik die na de aansluiting voor het eerst liet spelen moest ik al erkennen dat die versterker wel enorm de indruk gaf dat die m'n speakers bij de kraag vatte en liet zien dat hij de baas was nu.
Het was al bij de eerste indruk een verschil tov de denon reciever op stereovlak.
Maar ja, verder kan ik dus niets degelijk vertellen aangezien de tweeter dus defect is.

Wat me wel nog opviel is dat de versterker niet warm wordt, zelfs niet na een uur slaat de naalt nog lange niet halfweg. En kamertemperatuur is bij ons steeds 20°.
De PM14 staat op de grond/tegelvloer en er komt toch redelijk wat koude straling vanuit de vloer.
En de versterker heeft dus ook enorme ventilatie rondom rond aangezien deze niet in een kast staat of zo.
De cdspeler staat er bovenop alsook de tuner.

Dus ik vrees idem voor m'n denon waar enkel nu de HD recorder opstaat, sinds de apparaten nu letterlijk onderverdeeld zijn in HT en stereo. Het ene rechts van de TV/centerspeaker meubel en het andere links.
Ook gewoon op de grond.

De foto's zullen later wel meer vertellen.  :wink:

Dus ik heb het plan om het zeer eenvoudig/sober te houden en ga een mooie afgewerkte houten plaat op maat maken met spike's/kegeltjes als pootjes. En dus op die 2 platen rustig de beide apparaturen kan staan.
Een paar cm's hoog en dus ook voldoende geisoleerd van de grond staan en zodoende hopelijk terug makkelijk op bedrijfstemperatuur kan komen.
Volgens de handleiding zou de naald na een half uur al 3/4 van de schaal moeten staan  :?

Bon, ik ga eens proberen foto's nemen en deze hier op een of andere manier te posten  :wink:


Hoi shephert moon,

leuk om je berichten te lezen! Ik hoop maar dat de tweeter snel komt,
PS temp  naald is bij mij in de kast ook noot boven de 50% geweest.

grt

Koen
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

Shepherd Moon

Wel, ik zag het bij je huidige pm14 dat deze idd mooi halfweg bleef hangen, maar bij mij komt die nauwelijks van de beginstand  :roll:
Dus lijkt me wel echt frisjes om ideaal te spelen.

Zolang ik de Tweeter nog niet heb, kan ik alleen maar werken aan het potentieel om de boel optimaal als mogelijk te brengen tot wanneer ik degelijk geluid heb  :|

Dus in dit geval, beetje grondisolatie  :-)

Verder eindelijk eens degelijk een filmpje kunnen kijken om de sub nog eens deftig in actie te horen bij filmgebruik.
Moet zeggen dat m'n grijns even niet van m'n gezicht af te halen was  :-D
Maar moet nog wel wat films zien om te horen wat wel verbeterd kan worden en wat niet...

Wat ik me afvroeg tijdens de film JOYRIDE, of het normaal is of die muziek nu steeds zo door die achterluidsprekers moet knallen? Vind het niet logisch voor muziek om het vrij nadrukkelijk via je achterste LS's te horen.
Want alle levels staan mooi op 75 dB afgeregeld, buiten die linker frontspeaker natuurlijk die soms wat uit balans viel door het bekende mankement...
En de delays staan mooi tot op de cm nauwkeurig afgemeten via de lasermeter, vanaf het vaste luisterpunt.

Want had het op m'n zolderkamer vroeger ook soms dat ik vond dat soms de muziek nogal redelijk uitdrukkelijk vanachter komt.
De hoek tov de luisterplek is ongeveer 120° dus daar zie ik zeker geen fout naar mijn inziens.
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Stadium III

Suc 6 met het astellen van je installatie  :-D :wink:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Shepherd Moon

Thx Rob :)

Ik heb gisteren hier nog een antwoordje willen typen, maar laptop viel plots zonder sap... :-(

Nu heb me eerst al eens geconcentreerd op de rammel in de Rel. Bleek toch dat deze probeerde zeer stiekem de lambada te dansen op de tegelvloer.

Dus heb daar 5 min op staan kijken en denken wat ik nu kan gebruiken onder die spikes.
Nu gaan jullie lachen, maar heb ik plots op het gedacht gekomen om een paar stukjes te gebruiken van een 50mm² dikke voedingskabel die je aan de batterij van je wagen aansluit voor een ICE installatie.

Die stukjes stak ik onder de spikes zodat deze er rustig in prikte maar ook niet kon doorprikken vanwege het koper in de kabel. Op die manier ontkoppeld van de vloer dus. Nu lekker rammelvrij.  pompom

Alleen nog een paar zeer lichtje tikkeltjes intern soms... als ik op het menbraan lichtjes duw op een bepaalde plaats is het over.  :?
De moertjes van de driver zijn alvast nog eens rustig aangespannen, want deze zaten zeer los  :-o

En wat me nog opviel is dat de uitslag van het menbraan nog vrij miniem is en er is dan al laag zat om de boel lekker te laten daveren. Zalig nu zonder die rammels  :-D

Nu nog eens een paar tips van Stadium III eens uitproberen. Ga alles nog eens proberen op large zetten en de routering van het laag nog eens herbekijken op de reciever.

De speakon is nu even niet aangesloten op de REL want die zorgde onverwachts voor een lichte brom in m'n sub.
Deze was op de marantz aangesloten samen met de speakerkabels.
En de marantz produceert echt voor stereo laag genoeg om zonder sub te kunnen/willen.  HB
M'n speakers hebben op dat vlak met de PM14 een steroïdenkuur gekregen.
Ze worden echt bij de keel gegrepen door de marantz om te zeggen dat deze nu de baas is in huis wanneer ik de speakerskabels van de marantz uit, in de speakers plug.

Dus de speakon moet nog eens nagekeken worden, want het klopt niet dat daar een brom uit ontstaat.
Als ik de fout gevonden heb in de kabel en hersteld heb gaat deze terug naar de Denon, en wordt de Rel zeer wss enkel voor HT gebruikt bij de Denon.

To Be Continued... :wink:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Vlearmoes

Ik denk dat je je speakon over een stroomkabel hebt liggen of er dicht in de buurt  probeer dat te voorkomen  :yes:
en de brom is dan weg     evt met die goedkope cvbuis isolatie die je on de speakon kunt doen  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Shepherd Moon

Dat zou goed kunnen, loopt nogal een serieuze lengte over de woonkamer en passeert idd een stekkerblok en zo.
alvast bedankt voor de tip.

Verder was het dit weekend even zeer spannend.
Verjaardagsfeestje van het dochtertje.
2 jaar geworden.
50 man waarvan 17 kindjes over de dag verspreid, dat allemaal in de woonkamer.

actie: frontjes steken op de fronts, achterspeakers verhuizen naar de garage en ingeduffeld in dekentjes.
Handdoeken rond de versterkers want er kropen nog een paar baby's rond die natuurlijk graag aan de knopjes prutsen.

Nu met die handdoeken zagen ze de apparatuur niet meer als apparatuur, maar als stoeltjes  :-o
Dus de HD recorder is dan toch robuuster dan ik dacht, de denon had nog geen klagen gelukkig.
Van de marantz waren ze gelukkig afgebleven aangezien daar al een paar volwassenen dichtbij een stoel hadden geplaatst.

Weekend overleeft  :lol:, mits een paar jaar minder levensduur op m'n hart  :|

Feestje was verder een succes, buiten de enorme drukte... dankzij de vriendin... ach ja, het heeft z'n charme's  :-D
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

lo

"Gezellig" hè, die feestjes. :evil:
Top dat het gezellig was, en ja voor die kleintjes heb je graag wat over.
Mooi dat je spullen heel zijn gebleven, nu jij nog in de remise :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Shepherd Moon

Tweeter is sinds vanmiddag binnen en net enkele uurtjes geleden gemonteerd, heeft al 2 uur rustig gespeeld en het is nu al dag en nacht verschil... pompom

Ik heb weer eindelijk een beeld voor m'n neus dat weer lijkt op evenwicht!
Nu rustig inspelen gedurende enkele dagen overdag en dan eens uitgebreid luisteren zodra ik tijd heb  clown1
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

bonbon

Citaat van: Shepherd Moon op maart 03, 2010, 21:02:30
Tweeter is sinds vanmiddag binnen en net enkele uurtjes geleden gemonteerd, heeft al 2 uur rustig gespeeld en het is nu al dag en nacht verschil... pompom

Ik heb weer eindelijk een beeld voor m'n neus dat weer lijkt op evenwicht!
Nu rustig inspelen gedurende enkele dagen overdag en dan eens uitgebreid luisteren zodra ik tijd heb  clown1

nou.... eindelijk dan!

Ben benieuwd,
verwacht niet teveel van het inspelen bij de tweeter....
Ik ben mijn woofer aan het inspelen met een testsignaal....
als je wilt kan ik je wel een testsignaal sturen 1000-20.000 hz om hem in te spelen.

veel genieten straks!!
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

Shepherd Moon

hoe bedoel je er niet te veel van te verwachten?
het eerste uur is blijkbaar idd wel duidelijk, verder is het echt wel op details dat het betert.
Volgens de handleiding zou het ongeveer 15u nodig hebben... Dus ik volg rustig dat patroon.

Maar zowiezo is het al een ENORM verschil. De boel zingt nu echt, er is lucht en ademruimte.
zo een effect door enkel een vermoeid tweetertje te vervangen  :-o

Nu nog tijd vinden voor een degelijke luister en geniet sessie.

Trouwens net een bod goedgekeurd gekregen voor een ST17 tuner als afwerking van de marantz set nu.
Want hier wordt ook veel radio geluisterd overdag als achtergrond etc...
Dan kan de bruikleen marantz ST440 tuner terug naar het ouderlijke thuis  :wink:

Dan is het nog enkel uitkijken voor de blu ray en ik ga dan toch even stoppen met upgraden van de totale HT en stereo set en er gewoon van genieten !!

Volgende hobby liggen ook te wachten om hervat te worden na anderhalf jaar pauze, nl Dragracen en verder circuitvaardigheden bijleren... Dus m'n wagen herbouwen.

Verder moet m'n SQ installatie nog ingebouwd worden in m'n Renault Trafic Grand Comfort 2.5 Dci (zo stil ding voor een semi busje, bestelwagen !! )
Moesten mensen het hier interesseren:

tweeters: Dynaudio MD100 op Audison VRX 150.2
kickbass: DLS Iridium 16,5 op STEG K2/03
Supercombinatie ivm super midweergave bij dit 2 weg systeem.
Sub: JL 12W6v2 op STEG K2/03 op 8 ohm

Head Unit: op Jacht naar pioneer DEX-P9 met bijhorende processor
Alles actief gestuurd uiteraard en alles zal bijna onzichtbaar ingebouwd worden.

Want dagelijks op de baan zijnde wil ik ook daar een deftig geluid natuurlijk  :yes:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

mars

 stupid

dat Dragracen he , doe jij dat in zo'n lange smalle car met hele kleine voorwielen , maar MASSIVE achterbanden?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Shepherd Moon

hehe, neen, zover drijf ik het niet, budgetair niet echt haalbaar.
Ik deed race's in de "streetlegal" klasse met een kleine underdog Honda civic 1,5l uit 1995...
Ik klapte daar records mee in verhouding met z'n kleine longinhoud zonder turbo. (stadsmotortje uitgebouwd met uitgekiemde occasieonderdelen uit andere motortjes van honda...)

Ding had "maar" 148pk en 175nm begrensd (project moest nog afgewerkt worden) en reed toen al verbazende tijden van 14,612 sec op 400m met eindsnelheid van 150,13km/u ... en was nog maar in testruns bezig...
Maar heb die unieke motor helemaal opgeblazen door een schakelfout in diezelfde europese wedstrijd, sindsdien lag het door andere omstandigheden kort daarna even stil. Ergens goed ook de populariteit van m'n wagentje begon m'n keel uit te hangen, want ik werd nergens meer met rust gelaten omdat iedereen maar mails stuurde etc... om te weten hoe ze ook zo een uniek project met een superklein motortje konden maken. Zelfs uit de VS.
Pas na bijna een jaar keerde de rust terug.
Was wel echt verder een prachttijd. Werd in 2007 seizoenskampioen in m'n klasse.

Mijmer, mijmer...lol

Dus is heel andere categorie in dragracen, en belgie en autokeuring betekend dat raceklaar en straatlegaal heeeeel moeilijk te combineren is. Wat de uitdaging heel groot maakt.

Maar dit off topic natuurlijk  :wink: Ik heb daar andere fora voor waar ik jaren opzit  :-)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

en ik ben net verse eigenaar van een ST-17  pompom
De set is in mijn ogen compleet nu  8-)

Ben er net mee thuis gekomen na 340km rijden in totaal.
ff aangesloten ter vervanging dus van de ST-440 en ik stond na de eerste noten al perplex...
Zo rustig en clean  :-o
Ik schrok er toch even van.
Gewoon een cd-tje die afspeelt zou je denken. En dan had ik maar 5min geluister met koude versterker etc...

Tweeter is intussen volledig ingespeeld te noemen trouwens, het evenwicht is volledig hersteld.  hello
Nu kan ik rustig spelen met de speaker stand. Maar er is terug een relatief waardige staging te vinden, het is nog wat zoeken naar de juiste positie dus om het echt in orde te krijgen.

Maar later meer luistertijd, is nu bedtijd.
Ga nu slapen met een grote smile  :-D
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

mars

oi stupid


Mooi ding he die st-17, :yes: 

kan deze nou ook met de AB van je versterker gestuurd worden?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

bonbon

#29
Citaat van: mars op maart 09, 2010, 00:35:04
oi stupid


Mooi ding he die st-17, :yes:  

kan deze nou ook met de AB van je versterker gestuurd worden?

Ja , die kan ook met de sysyteem afstandsbediening worden aangestuurd van de PM 14.......

PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon