i'll keep this in mind
intussen toch al eens een paar cd's kunnen beluisteren op de late avonden als iedereen gaan slapen is. Nu natuurlijk kan ik het geluid niet echt dynamisch zetten. 65dB is dan ook al genoeg.
Ik begin intussen al de sound van de set nu al redelijk te kennen.
Alvast redelijk laid back, Als verwacht van een B&W en Marantz combinatie
Je moet moeite doen om een spoortje aggressie te vinden in het geheel. Als je attack verwacht van sommige electro nummers of zo, heb ik persoonlijk nog niet echt tegengekomen.
Luistermoe wordt je het zeker niet. Wel veel detail aanwezig in alle regionen.
De staging over het algemeen is goed, maar niet echt om te zeggen superscherp waarbij je alles letterlijk to te point kunt aanwijzen. Ik heb zeker beter gehoord.
Het kan echt breed gaan, diepte valt redelijk mee, maar echt van 3D kan je niet spreken om het cru te stellen.
Ik heb zo nog steeds een beetje het gevoel van links rechts en wat wijder center. De overgangen daar tussen blijven ondanks de verschillende positioneringen van de speakers niet echt tot 1 duidelijk geheel vloeien. Mss nog wat verder op denken/ zoeken...
Nu zit ik ook iets verder in verhoudingvan de speakers (3,4m), dan de afstand van speakers onderling (2,6m). Is het echt dan toch zo een gulden regel om proberen een gelijkhoekige driehoek te vormen
Of het kan mss ook aan de capaciteit van de speakers liggen denk ik...
Of het kan mss aan het lage volume liggen, want ik ben zeker niet luider gegaan bij cd's dan 75 a 80Db omdat ik de kans nog niet heb gehad
Meestal rond de 63 a 67 Db...
Nu ben ik wel smoorverliefd om hun laag- Mid/laagweergave, het heeft een sound waar ik kan van blijven smullen, Strak, diep en toch alles behalve droog... en het zal je toch niet aanvallen in het gezicht met een piek of een dal. (Toch nog niet ondervonden tot nu toe...
)
Met alle gevoel voor detail ook. Zeker als je accordeon beluisterd kan je met gemak de zucht in het instrument in de lage noten toch nog horen... Lekker...
Stemmen staan er zeker als een paal. Nu of het perfect is qua sound is weer een andere vraag... Wat is correct??? ik heb daar iets te weinig referenties voor in mijn ervaring. Maar voor mij klinkt het alvast zeer goed, helder en klaar, bijt gelukkig je neus niet af...
Wat me zeker opvalt en een als een grote plus ervaar is dat de stemmen niet vergaan in de muziek wanneer het er steviger te keer kan gaan. Het blijft mooi op de voorgrond, verstaanbaar, stabiel, duidelijk, maar gelukkig ook weer niet recht in je gezicht.
Nu begin ik stilletjes tijd bij tijd wel het karakter van de stereoset te kennen.
't is zeker een geluid dat geen vlieg gaat kwaad doen en je zeker niet gaat opfokken.
Kan mss niet echt voordelig zijn als je graag eens wild te keer gaat gaan met stevige electro schijf of House/techno nummer. "Tenzij" je de volumeknop echt openschroeft, maar helaas... is niet echt gemakkelijk hier in dit huis of ik moet eens overdag alleen thuis zijn op m'n gemakje
Bon, de eerste echte ondervindingen dus bij deze eens neergetypt
Toch nog eens verder me wat verdiepen in het links rechts center gedoe in de staging. Dat is nog iets waar ik zeker beterschap in wil zien. Zou de set nog een enorme verrijking geven in mijn oren! Want is toch een minpuntje waar ik over blijf struikelen helaas
en aan de marantz combinatie ligt het al zeker niet.
Ben wel al enorm blij dat ik terug m'n speakers in balans heb, dat is in staging al de grootste vooruitgang nu
Vooral voor jazz, bleu's etc... lijkt die set op dit moment voor mij echt om te smullen...
greep uit voorlopige beluisterde cd's:
- dire straits - communique
- Arno - The best of
- le fabuleux destin d' amilie poulain (yann Tiersen)
- pink floyd (verscheidene songs uit verschillende albums)
- eric clapton - from the cradle
- Saint-germain - boulevard en tourist
- filip kowlier - in de fik
- hoicico - silent wrat