De set van Shepherd Moon

Gestart door Shepherd Moon, februari 21, 2010, 22:16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Shepherd Moon

zou je dat nog kunnen achterhalen wat voor onderlaag je hebt en zo? Want ik wil dat wel eens bekijken, hoe meer materialen ik leer kennen en hoe meer ervaringen ik er rond ken, hoe liever natuurlijk. :)
Want zo een werk doe je normaal maar 1 keer en ik wil het direct goed en doordacht als mogelijk doen  :wink:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

WilliamB

Pfff ik zal een kijken of ik nog iets kan vinden. Je mag ook een keer bij mij komen kijken.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Shepherd Moon

pakketje is van over de grote plas gearriveerd. superservice van Sound isolation store. Pakket heeft niet moeten wachten bij de douane, op 4 dagen stond het hier.
90 genie clips in een doosje. Zelfs inclusief zendkosten kwam het nog goedkoper uit in amerika dan het te laten importeren uit England. En een nederlands alternatief kostte nog eens meer. Dus het beste voor het minste. Opdracht volbracht :)

Nu nog de veerregels aanschaffen en ik kan dan daarna het dak beginnen bekleden met een laag osb en gyproc soundblock  8-)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

update:

wegens de zware behoefte aan muziek in de woonkamer toch even het volgende besteld  pompom
Dit na een luistersessie dat me toch overtuigd heeft van de kwaliteiten van dat beestje samen met de lijst aan mogelijkheden die me wel aanspreekt.





Dit zodat wij nog wat kan genieten in de huiskamer van wat muziek en het allemaal ook een beetje "simpel" blijft qua looks voor 't vrouwtje omdat ook weinig plaats inneemt. Wat met de PM14 en B&W combinatie zelfs praktisch niet mogelijk is in de huiskamer om het leefbaar te houden.

Bijkomend voordeel is dat we dan in de veranda-ruimte extra luidsprekers kunnen plaatsen in het plafond als achtergrondmuziek en deze kunnen aansluiten op de extra luidsprekeruitgangen van de M-CR603.

Want de werken voor de HT-ruimte liggen wat rustig na de volledige isolatie van de zolderkamer.
De renovatie van de elektriciteit in huis heeft zowiezo prioriteit en dan pas kan ook deftig de elektriciteit gelegd worden op de zolderkamer. Wanneer dat voorbereidt wordt kan pas de afwerking en verdere geluidsisolatiewerken beginnen.

Stap voor stap komt het wel, maar het is geen plan dat ff op 2 weken klaar is hier thuis  :roll:  :-D
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

pameijer

Leuk spul hoor. It's the music that matters nietwaar!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Shepherd Moon

yep, dat is zeker, en de combinatie laptop en hoofdtelefoon is niet echt meer iets wat ik langer kan uithouden.  frusty
En de verandaruimte waar de PM14 set en BW705 staat is nu in deze winter niet echt een aangename plaats om te vertoeven aangezien deze nog opnieuw volledig moet geisoleerd worden tegen de koude.
Laat staan dat de akoestiek daarvan het nut van zo een set volledig elimineert.  violent1
En als deze staat te spelen hebben we in de woonkamer er ook niet echt veel geluid van, wat jammer is.

Dus daarom deze beslissing. Zodat ik buiten de hifi installatie in de wagen (toch dagelijks werktuig gelukkig) nog thuis wat kan genieten van wat muziek in betere kwaliteit  8-)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Cornelis1921

 stupid hello
Hoi SM, goede keuze! Zeker leuk spul, en Marantz. Samen met die Dali's, zeker heel goed voor die prijs, zullen ze voor heel wat poosjes luisterplezier zorgen.
Wat betreft de verbouwing enzo: sterkte, succes en geluk.
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Shepherd Moon

Al 2 dagen geleden heb ik m'n 2 pakketjes ontvangen van Hi-fi Corner.
Stond daar toch echt goedkoop.
Alleen de tijd nog niet gehad om het te laten werken tot daarstraks even. Vlug aansluiten zonder al te veel afwerkingen  (is voor later) alsook via poweradapter aan het netwerk gehangen.
Eerst firmware-upgrade uit laten voeren
Daarna direct airplay upgrade uitgevoerd en verliep allemaal vlekkeloos, zeer duidelijk aangegeven door marantz hoe het moet gebeuren.

en ff vlug al een eerste indicatie van de radio om de degelijkheid even te testen van de kabel die in huis lag, maar nog nooit gebruikt was, voor de FM ontvangst. Dus dat was zeer dik in orde.
Dan direct airplay geprobeerd en werkt als een tierelier. M'n mac zag h'm direct staan en streamen gaat perfect.
leuk, ik ben toch blij dat ik heb gekozen voor de 603 ipv de 503 wat ik eerst van zin was. De mogelijkheden liggen veel verder en dit voor nog minder geld dan de 503 hier in belgie in de solden stond  :schater:

Nu is het vooral gewoon inspelen gedurende 2 weken, heel de dag radio laten aanstaan wanneer we gaan werken zijn. en hopen dat de klank snel volledig openbloeit, want het eerste dat me opviel is dat de tweeter idd nog echt moet openbloeien.
Deed me direct denken aan m'n b&w 704's die ik beluisterde bij de vorige eigenaar die ook nog niet ingespeeld waren. Gewoon gesloten klankbeeld zonder meer.  :roll:

Dus deze zal direct de nieuwe micro-telg al meehelpen m'n elektriciteitsrekening omhoog te jagen door de muren en de meubels muziek te bezorgen wanneer we niet thuis zijn, maar alles om snel er voor te zorgen dat ze ingespeeld zijn  clown1

foto's komen nog wel... eerst beetje blij zijn als een kind met een verse lolly  hello
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

WilliamB

Gefeliciteerd. hello
Waneer ga je verder met je ht ruimte ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Shepherd Moon

als de elektriciteit van de woning zelf op punt staat en gekeurd is. Dan pas kan ik verder gaan met de HT ruimte, de warmte isolatie van het dak was prioriteit. De rest kan ik niet uitvoeren zolang de basis elektriciteit in huis niet in orde is. Ik voorzie op zolder dan ook een extra zekeringkastje voor de ht ruimte en eventuele uitbreidingen naar de verdieping beneden toe en zo. Eens dat dit in orde is kan ik de elektriciteit in de ht-ruimte voorzien en de rest beginnen verder bouwen betreffende de isolatiewanden etc...

Dus alles op het gemakje, ik ga er geen deadline op zetten anders blijft het geen ontspanning meer ook he  :wink:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

allez vooruit, de Dali Zensor 1 en Marantz C-R603 combinatie is voor bijna 90% ingespeeld. Dus bijna 90uur staan spelen.

In het begin sprak ik van een gesloten karakter, weinig fut in... afwachten dus...

Nu => WOW, gewoonweg WOW  :-o

zo een grootse prestaties voor zo een klein setje, geweldig leuk, en het feit dat vooral de dali's m'n lach gewoonweg niet kon bedwingen na eens een geconcentreerde luistersessie.
Stel je voor, je geeft uiteindelijk 260€ aan een paar zwartgeverfde koekendoosjes (qua formaat). Maar tov het geluid dat daar uitkomt vergeet je alle verhoudingen. Dit is prijs/kwaliteit gewoon fenomenaal goed!!  notworthy

Een zeer open karakter hebben die, zeer zuiver en staging is gewoon machtig stabiel en groots in verhouding.
Letterlijk was ik na ff m'n ogen te sluiten gewoon vergeten dat ik in m'n woonkamer zat en rustig naar santana zat te luisteren die voor me zat. Die staat al een huis vast voor me, beetje in de diepte ook zelfs, maar niet te ver gelukkig.
De instrumenten mooi verdeelt met ieder hun mooi plaatsje. Je waant je snel in de voorstelling zelf.

De positie van de speakers voor zo een geweldige staging zijn ook tov m'n B&W's helemaal anders.
De Dali's moet je echt plat voor zich uit staren. Ik zit in een gelijkzijdige driehoek opstelling. Als ik ze naar me toe richt - zoals ik het beste resultaat verkreeg bij m'n B&W's - verdwijnt de stem in de diepte, knal in het midden, maar komt heel het beeld niet buiten de speakers, blijft er gewoon mooi tussen hangen.
Bij het horen van de troms bij een cd van pink floyd viel me dat op dat de plaatsing lang in het midden bleef om dan plots uit te wijken naar de kanten toe. Dus daarom ff meer naar buiten gedraaid, nogmaals de test, daarna gewoon plat naar voor en het was volledig in orde. Zeer wijde spreiding van de tweeters alvast. Ook wanneer het stiller staat blijft het beeld gewoon als een klok staan waar het staat en schuift het niet naar de speakers zelf toe. Chapeau!!

Qua staging dus vergeleken met m'n duurdere en grotere B&W's valt me meer "betrokkenheid" op naarmate ik het me nog kan herinneren van een anderhalf jaar terug. Het sleurt je er makkelijker in heb ik de indruk. Maar ik kan pas echt zeker zijn eens dat ik de B&W's nog eens in m'n later afgewerkte kamer kan beluisteren in alle rust.

Klankmatig vallen deze zeker niet teleur, laag is zeer lekker voor zo een compacte speaker. Superdiep heb ik ze nog niet horen gaan, maar ook nog niet de juiste cd's voor kunnen opleggen wegens te lui om in de auto te duiken buiten clown1
Maar verwacht ik ook nog niet direct van zo een speaker, maar verassingen zijn altijd welkom. Maar het komt er vooral zeer mooi gecontroleerd en gebelanceerd uit. Zal vooral ook te danken zijn aan toch de versterker van de marantz.
Hoog en mid zijn zeer "open" van karakter. Hoog vooral een redelijk lichte 'mint' frisse toets dat ik soms wel apprecieer en bij m'n B&W's niet echt ken, maar dat karaktertrekje is altijd al gekend bij die 700 reeks  :-D Bij het mid/hoog kan ik dat ook eigenlijk zo omschrijven. Wolligheid is hier niet te vinden.
Wel gevaarlijker bij scherpere opnames lijkt me. Schreeuwerig heb ik ze nog niet horen overkomen, totaal niet, maar ik vrees dat ze bij een frissere versterker wel een mismatch kunnen vormen en/of mss bij iets meer agressievere opnames... dat zal ik nog moeten verder proberen met de juiste cd's.
Luistermoeheid is hier een factor dat verder zichzelf gaat moeten uitwijzen. Maar ik denk dat ik bij de B&W's gewoon dat fenomeen totaal niet ken en hier bij de dali's er mss iets gevoeliger aan ga zijn. Maar echt wel met nadruk op "IETSJE"
Detail is er zeker aanwezig, maar niet in die mate dat het je echt van de troon blaast af analytisch overkomt. Zou ook zeer onlogisch zijn, Maar tov de kostprijs nog steeds => damn!! Zeer vermakelijk. Gelukkig, zou de luistermoeheid anders eigenlijk mss wel negatief durven beinvloeden persoonlijk gezien.

Natuurlijk zal over dit alles de marantz ook wel z'n invloed hebben. Maar die is ook zo compact dat je die ook gewoonweg eens hij z'n job doet, discreet aan het wezen is  :wink:
Maar jonge wat een mogelijkheden, dat ben ik persoonlijk niet echt gewoon geweest vroeger, maar niettemin zeer leuk speelgoed. op m'n Ipod staan ook enkel WAV bestanden op en deze worden duidelijk digitaal uitgelezen en verder bewerkt door de speler zelf. => knap geluid, merkbaar geen verschil tov de CD-speler.
DAB radio => ik had nog een coaxkabal die van de vorige eigenaar getrokken is vanuit de plaats waar z'n radio stond naar de zolder toe, deze coax aangepast om de DAB-antenne aan te sluiten op zolder. => jezus, wat een verschil tov gewoon FM  8-) Ik had er geen ervaring in, maar zeker het aanbod is voor mij al niet teleurstellend  :lol:

Internetradio nog niet getest, maar de Airplay wel en deze werkt zonder meer zeer goed. Verder moet ik deze nog eens beluisteren wat het geeft met FLAC bestanden, WAV's etc... Alleen nog met vraagtekens ivm gebruik youtube en het syncroniseren van het geluid daarvan ipv de 2 sec delay  :|

Ja, tcho... voor zo een relatief schamel bedrag (vooral de speakers!!!) ben ik er echt niet van over hoe deze presteert, alvast geen enkel greintje spijt dat ik heb van deze aanschaf, integendeel zelfs. Voor de mensen die iets kleins willen dat presteert zou ik dit zeker aanraden. Qua aansluitingen van de marantz kan je ook haast alle kanten uit voor die compacte dreumes, alleen de kabel klemmen zijn iets moeilijker om de kabel zelf in te stoppen en dan aan te draaien, niet veel ruimte voor je vingers de kabel te laten manipuleren tot deze op z'n positie zit en de boel aan te draaien. Maar dat doe je toch maar zelden dus... so what  :wink:
Kracht heeft deze dwerg toch ook in overvloed tov wat je zou verwachten van een doorsnee microsysteem. Het is natuurlijk geen PM14KI, maar toch... weeral dikke pluim.

Bon, ik ga afsluiten en verder luisteren. 't is me te amusant te weten dat zoiets als een microsysteem, tegenwoordig ook zo leuk luisteren kan zijn :)

de vrouw is met de camera gaan lopen, dus ik kon weer geen foto's nemen, laat staan de foto's die ik had op m'n pc zetten  violent1
Maar ze komen er wel eens aan :)





Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

WilliamB

Mooi verslag, en laat de foto`s maar komen. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: wbrands op februari 01, 2013, 08:24:01
Mooi verslag, en laat de foto`s maar komen. :yes:
Idem.

Leuk om te lezen hoe ook een zorgvuldig uitgekozen set in de "instapklasse" op zo'n volwassen wijze muziek kan maken :yes:.

Shepherd Moon

allez, hier ben ik dan eens met de foto's, camera van vriendin was ff spoorloos en heb verder ook ff gebrek aan tijd gehad. Nu deze uitkwam en ik ook nu eens ietje tijd had, ff de foto's uploaden :)









Haha, zelfs voor die prijsklasse proberen ze deze nog een L en R indicatie te geven om deze te matchen met elkaar.
, wel degelijke aansluitingen!



De M-CR603







Op manhoogte in de woonkamer geinstalleerd als achtergrond instrument.



Als ik echt eens muziek "luister" dan staan de dali's op de grond op staanders op hun goede positie, maar daar heb ik nog geen foto's van.  :wink:

Komen er ook wel eens aan.  :-)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

joep

Zo'n 603 in het zwart is toch wel erg mooi.  HB