deze topic ff van onder het stof halen:
Zoals ik al liet blijken in de topic akoestiek =>
Intussen dus een huis gekocht, zitten er al enkele maanden rustig en droog in te leven. We leven er zeer opgelucht en rustig in.
De zolder wordt voor een deel ingericht als cinema aka HT ruimte. Eerst en vooral moeten er nog wat basiswerken in gebeuren eer de akoestische werken er in kunnen gebeuren in verhouding met de ruimte die het kan toelaten.
de vloeroppervlak is 3,5m x 8 meter, punt van het dak 3,2m als ik me niet vergis. Achterzijde is iets smaller (3,2m) dan de voorzijde. Dat komt doordat de schouw midden in de zolder naar het dak gaat en er muren geplaatst zijn die niet symmetrisch tov elkaar gemetst staan.
Eerst en vooral komt er dakisolatie. Ursa Hometec glaswolisolatie: 8cm eerste laag en er komt een 14cm dikke laag dwars op de eerste laag, daarna een dampscherm. De akoestische isolatie van het dak is hierbij dan ook al in orde.
Eerste foto's:
Werken tot de eerste laag tussen de dak kepers lag. Tweede laag is nog in bestelling. Tweede deel van de zolder (veel kleinere ruimte) krijgt ook nog z'n eerste laag.
m'n papieren ruimtepak
Verder wordt daar nog een aparte elektriciteit kast voorzien voor deze zolder waar ik rustig nog in kan doen en laten wat ik wil in de toekomst
Intussen staat de HT-installatie nog steeds voor een heel groot deel opgeborgen, de televisie staat te koop, maar hoeft niet weg als ik het geld er niet voor krijg wat ik wil. Want het is gewoon om eventueel een dikke maat groter te gaan in de zelfde categorie, verder is er geen reden tot verkoop van de PZ85.
Ik heb deze ht-set toch al gemist om eerlijk te zijn. Maar de marantz set staat wel rustig in de veranda te spelen op de B&W 705 luidsprekers.
Hoewel het daar niet direct om de ultieme klank gaat, want daar is de akoestiek en de plaatsing echt bagger voor
Maar in de woonkamer ons toch nog voorzien van een gewone goede BR speler- TV combinatie.
beide van panasonic TX-L32E5E met DMP-BT120EG eraan. Combinatie/verhouding is dik in orde. De pioneer kon niet degelijk in de bestaande ruimte (gemetste schouw) en ging ook wel wat overkill zijn voor deze Televisie en de nieuwe combinatie is nu ook vriendin-vriendelijk. Ze kan er nu ook gewoon mee werken, anders was het een gevloek nog voor ze al de afstandsbedieningen ging zoeken voor de hele HT-set voor een filmpje te zien op de basic vrouwelijke manier