De set van Shepherd Moon

Gestart door Shepherd Moon, februari 21, 2010, 22:16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Shepherd Moon

ik heb voor mezelf ff de beslissing genomen de Matrix luidsprekers bekasting te restaureren en ze als aanvullende speakers te gebruiken in m'n HT-set om zo dan toch een 7.1 surround systeem te bekomen.
De denon kan het aan, de BD-spelers laat het toe en ik heb er nu toch het aantal speakers voor.
Dus waarom zou ik verder er nog achter dromen sinds ik gratis deze mooie exemplaren heb mogen adopteren.  clown1

Het stomme idee kwam eigenlijk pas vrij laat, m'n euro viel nogal traag heb ik de indruk  :-D

Dus maw, Ik ga ze zo ver als mogelijk demonteren binnenkort, schuren, voorbereiden en dan in de zelfde kleur laten spuiten als m'n huidige set.
Namenlijk 'Rosenut'

Ik ga nog ff overleggen met de spuiter hoe we het best de houtstructuur er toch nog door te laten komen, om zo nog wat het authentieke gevoel te behouden natuurlijk.

Daarna staandertjes voor zoeken om ze op gelijke hoogte te laten komen als m'n andere speakers. :-)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

xander32

Citaat van: Shepherd Moon op februari 26, 2012, 13:16:50
ik heb voor mezelf ff de beslissing genomen de Matrix luidsprekers bekasting te restaureren en ze als aanvullende speakers te gebruiken in m'n HT-set om zo dan toch een 7.1 surround systeem te bekomen.
De denon kan het aan, de BD-spelers laat het toe en ik heb er nu toch het aantal speakers voor.
Dus waarom zou ik verder er nog achter dromen sinds ik gratis deze mooie exemplaren heb mogen adopteren.  clown1

Het stomme idee kwam eigenlijk pas vrij laat, m'n euro viel nogal traag heb ik de indruk  :-D

Dus maw, Ik ga ze zo ver als mogelijk demonteren binnenkort, schuren, voorbereiden en dan in de zelfde kleur laten spuiten als m'n huidige set.
Namenlijk 'Rosenut'

Ik ga nog ff overleggen met de spuiter hoe we het best de houtstructuur er toch nog door te laten komen, om zo nog wat het authentieke gevoel te behouden natuurlijk.

Daarna staandertjes voor zoeken om ze op gelijke hoogte te laten komen als m'n andere speakers. :-)
Mooie plannen, ben benieuwd hoe die eruit komen te zien. Zijn de drivers (randen) en de filters nog geheel oke dan?

Shepherd Moon

volledig intact :) dus in zeer mooie staat.

enkel de kast zelf heeft wat krasjes omdat ze daar in dat rusthuis ook soms gebruikt werden om bloemetjes op te zetten en zo.
Maar geen schade aan de structuur van de kast zelf. Dus daarom mooi te herschilderen en nuttig in te zetten in de HT setup later :)

Maar die integratie is voor na de verhuis en de preparatie van de zolder ;)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

deze topic ff van onder het stof halen:

Zoals ik al liet blijken in de topic akoestiek =>
Intussen dus een huis gekocht, zitten er al enkele maanden rustig en droog in te leven. We leven er zeer opgelucht en rustig in.  8-)  pompom

De zolder wordt voor een deel ingericht als cinema aka HT ruimte. Eerst en vooral moeten er nog wat basiswerken in gebeuren eer de akoestische werken er in kunnen gebeuren in verhouding met de ruimte die het kan toelaten.

de vloeroppervlak is 3,5m x 8 meter, punt van het dak 3,2m als ik me niet vergis. Achterzijde is iets smaller (3,2m) dan de voorzijde. Dat komt doordat de schouw midden in de zolder naar het dak gaat en er muren geplaatst zijn die niet symmetrisch tov elkaar gemetst staan.

Eerst en vooral komt er dakisolatie.  Ursa Hometec glaswolisolatie: 8cm eerste laag en er komt een 14cm dikke laag dwars op de eerste laag, daarna een dampscherm. De akoestische isolatie van het dak is hierbij dan ook al in orde.

Eerste foto's:

Werken tot de eerste laag tussen de dak kepers lag. Tweede laag is nog in bestelling. Tweede deel van de zolder (veel kleinere ruimte) krijgt ook nog z'n eerste laag.











m'n papieren ruimtepak  :roll:



Verder wordt daar nog een aparte elektriciteit kast voorzien voor deze zolder waar ik rustig nog in kan doen en laten wat ik wil in de toekomst  :yes:

Intussen staat de HT-installatie nog steeds voor een heel groot deel opgeborgen, de televisie staat te koop, maar hoeft niet weg als ik het geld er niet voor krijg wat ik wil. Want het is gewoon om eventueel een dikke maat groter te gaan in de zelfde categorie, verder is er geen reden tot verkoop van de PZ85.
Ik heb deze ht-set toch al gemist om eerlijk te zijn. Maar de marantz set staat wel rustig in de veranda te spelen op de B&W 705 luidsprekers.  :-D Hoewel het daar niet direct om de ultieme klank gaat, want daar is de akoestiek en de plaatsing echt bagger voor  :roll:

Maar in de woonkamer ons toch nog voorzien van een gewone goede BR speler- TV combinatie.
beide van panasonic TX-L32E5E met DMP-BT120EG eraan. Combinatie/verhouding is dik in orde. De pioneer kon niet degelijk in de bestaande ruimte (gemetste schouw) en ging ook wel wat overkill zijn voor deze Televisie  en de nieuwe combinatie is nu ook vriendin-vriendelijk. Ze kan er nu ook gewoon mee werken, anders was het een gevloek nog voor ze al de afstandsbedieningen ging zoeken voor de hele HT-set voor een filmpje te zien op de basic vrouwelijke manier clown1
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

WilliamB

Ziet er al indrukwekkend uit, ik blijf je topic volgen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WilliamB

Heb je al een einddatum, voor de ht ruimte ? en hoe ga je het verder aanpakken, BV stoelen ?, interieur, beamer ? enz enz.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

#142
 :wav: :wav: :wav:

Shepherd Moon, ik ben blij voor jou en jouw dierbaren, dat jullie weer goed onderdak zijn! Na alle malheur nu tenminste iets wat jullie gezondheid en behoefte aan comfort niet iets aandoet.
Ook namens mij: gefeliciteerd!
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Mooi...ook even volgen natuurlijk.. :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Shepherd Moon

Citaat van: wbrands op augustus 08, 2012, 11:15:44
Heb je al een einddatum, voor de ht ruimte ? en hoe ga je het verder aanpakken, BV stoelen ?, interieur, beamer ? enz enz.

tcho, einddatum nog niet echt bekend, inspiratie moet nog komen ook en de financiën gaan nog steeds voor op andere prioriteiten wat de woonst betreft.

Alle isolatie is intussen al binnen. Dat is oa al prioriteit 1, daarna de elektriciteit voorzien.

beamer etc... daar spreken we nog niet over. De ruimte blijft bescheiden met dat schuine dak. De breedte is ook maar 3,5m en mss 3,4m als ik de scheidingsmuur met de buren ga isoleren tegen het film/muziekgeluid. In de lengte heb ik daarintegen geen problemen. Rechtstaand kan ik toch een +/- 5 meter afstappen van de 8m eer ik m'n hoofd terug tegen een balk stoot :)

de grond is nu beton, maar zal ook verhoogd worden met de nodige isolatie...

Ik ga al voorzien om m'n huidige set daar al te plaatsen om terug gelanceerd te geraken met films kijken en muziek genieten, mss met wat geluk met een nieuwe Plasma als weergever. Want de budgetten kan en wil ik daar voorlopig niet aan uitgeven om in de wijzigen of verder te spenderen. Het enigste dat veranderd is dat de matrix 2 versie 2 ook in de surround zullen verwerkt worden, en dus van 5.1 naar 7.1 ga overschakelen.  :wink:

aan al de rest, bedankt  hello

Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

WilliamB

Een leuk vooruitzicht,

Veel klus, plezier  :yes:
Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Shepherd Moon

Na het goede weer van de laatste periode, nu ff weer tijd voorzien om wat in de zolder te klussen:

stap 1 ter voorbereiding van de tweede laag isolatie van 14cm dik.

- L-profielen monteren op de balken en Balkjes monteren op de grond.











- Stap 2: ff improviseren om een raamkader te maken die net rond die velux past, die ik dan kon bevestigen op de huidige constructie.

- Stap 3: het geraamte maken en monteren. Latten afmeten, op maat zagen en vijzen maar, met dit als resultaat op dit moment.










En de nok moet nog verder afgewerkt worden om toch een vlak plafonnetje te maken.



Voila, weer een stap verder.

volgende stap is de 2e laag isolatie aanbrengen, nok maken en dampscherm installeren.  byebye
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

lo

Goed bezig, en zometeen erg veel voldoening van je werk...mooi hoor  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F