De set van Shepherd Moon

Gestart door Shepherd Moon, februari 21, 2010, 22:16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Shepherd Moon

Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Whisper.nl

#121
Leuk zo'n setje gekregen speakers.

Zien er mooi uit hoor.

Klinkt ie ook mooi ??

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Shepherd Moon

wat is mooi natuurlijk  :? je spreekt dan van smaak lijkt het me...

Objectief
't klinkt gezond dat is al zeker. En 't klinkt zeker goed, het is duidelijk dat het geen rommel is vanaf de eerste noot dat er uitkomt.   8-)

Alle drivers klinken goed en kunnen nog heel wat af. En heb het vermoeden dus zoals eerder gezeg dat hij wel terug moet losgespeeld worden. Verder heeft het echt nog wat meer luisterwerk nodig om een goed oordeel te kunnen vellen.
Alvast klinkt die wel leuk, maar heeft echt z'n eigen karakter natuurlijk. diepte, sfeer waren de eerste goede punten die me opvielen, plaatsing is nog niet optimaal te noemen. Mid range klinkt wat doffer op het eerste gehoor, verder durf ik nog niet echt een stevig oordeel geven.
Ik moet eerst de akoestiek hier nog wat optimaliseren eer ik echt kan zeggen wat of hoe. :wink:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Niber

Geinig verhaal hoe je aan die speakers komt, zonde wat mensen weggooien. Gelukkig mogen ze in jouw "sauna" staan.  :wink:

Succes met het zoeken naar een geschikt huis, welke regio zoeken jullie?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

 pompom HB Every dark cloud has a silver lining... Of, na regen komt (niet altijd helaas) zonneschijn. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Leuk verhaal om te lezen hoe je aan de Monitoren gekomen bent  :-)

Hele mooie zolder  notworthy

JohnWx

Sommige speakers mocht ik altijd blind kopen van mijn leermeester waaronder de matrix maakte niet uit welke


mooi hoor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WilliamB

Een erg leuk verhaal, heb genoten.
Toch mooi dat deze luidsprekers gered zijn uit de container.  :yes:

Verder veel succes, Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Shepherd Moon

haha, thx iedereen. Het mag idd eens meevallen, de laatste maanden is het ff een compensatie alom op vlak van  de afgelopen tegenslag.
Het rotte huis is achter de rug.
Op de job een superjaar achter de rug en ik mag persoonlijk daarvoor naar Beijing China als best technician in class 2011, dit met de wereldwijde collega's.
De familie die ons een zeer toffe tijdelijk verblijf kan aanbieden, lekker droog en warm in een deel van hun eigen huis. ( 340m2 woonoppervlak is nu verdeeld in 2 stukken en hebben we een knus 3-plex appartementje)
Ik wordt nog eens oom ook binnenkort.
Speakers die in m'n handen vallen uit het niets.

Wel wel, het werd eens tijd dat het tij keerde  :yes: pompom

En we zoeken in regio Waasland een open of half open bebouwing. We hadden op een huis gestaan van eigenaars in een vechtscheiding, maar helaas op het moment dat het compromis ging ondertekend worden keerde de vrouw zich 180 graden in het nadeel van zowel die echtgenoot, wijzelf en het immokantoor. Jammer, maar helaas... niettemin er wel iets anders uit de bus valt, maar gelukkig zitten we niet meer als voorheen op een schietstoel, omdat we nu toch nog een gezond verblijf hebben intussen :)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

voila, ff nog tussen de soep en de patatten nog eens vlug er wat geluisterd.
Had eerst nog vlug wat mirrorspots uitgezocht op de vloer en op de schuine wanden beneden. Uitrichten van de speakers dat er toch wat gelijkheid in zat.

En dan luisteren:

weer het zelfde, ergens bleef ik met een gevoel zitten dat er iets niet klopte in de staging, ik kreeg geen focus, alles was wat blurry en sommige regionen deden het goed andere weer minder goed.
gemengde gevoelens. Dat kon echt beter en je hoorde dat de speakers vragen die om meer en beter... WTF

tot ik nog eens naar de bekabeling keek... damn, ik had m'n realcables verkeerd gemonteerd, gewoon achterstevoren, de ingaande kant aan de uitgaande kant. Dus omdraaien die kabels en... tjeeses... een ongewenste blind test op kabels werd mij ff voorgelegd.

Er is duidelijk verschil als je die richtingsgevoelige kabels verkeerd of juist monteerd. Ik dacht dat het nonsens was, maar toch werd ik ff terug op m'n plaats geduwd ermee.
focus => veel beter, blurry gevoel => weg, frequenties onderling veel beter in balans.

klaar om opnieuw de reeks er ff door te jagen.
En wat me echt opviel is subjectief de emotie en sfeer die de luidsprekers weergeven.
Ze zijn ook gevoelig voor slechte en goed opname's. Dat werd meteen duidelijk tussen verschillend nummers en of cd's.
Nog een eigenschap dat me opviel is dat ze graag volume hebben om open te bloeien en alles weer te geven wat ze in hun mars hebben qua transparantie. Ze zijn minder laid back dan m'n eigen 704's, maar ook absoluut niet in die aard dat ze luistermoeheid zullen veroorzaken, integendeel.
Neutraler algemeen en duidelijk ook redelijk herkenbare kenmerken in het geluid te vinden tov m'n huidige set.

(ik wou eerst zeggen "mijn set", maar het zijn ook mijn speakers natuurlijk, doet gewoon raar dat ik ze plots heb, ze lijken alsof ik ze leen van iemand  :-D )

Ze smeken om meer muziek door je set te jagen.
Mid klonk nu ok veel beter dan ervoor.
De tweeter is ook eentje van een heel andere categorie, wat ik daar beetje in ontbreek is de freshment, maar toch redelijk goed gedetailleerd. Ook
Vooral in de saxofoon geluiden viel het me op dat het intstrument op zich veel duidelijker aanwezig was, kwam er klaar en duidelijk door.

Ik moet verder nog eigenlijk eens goed luisteren als ik m'n eigen cd's eens terugvind ik de verhuis om deze te testen op andere eigenschappen.

Maar ik geef toe dat ik onder de indruk ben van deze oude rakkers en echt ZEER nieuwsgierig om nog meer muziek door deze te laten weergeven. Ze klinken tof en leuk en veel muziekaler dan verwacht... Ik had eerder wollig en te warm verwacht, maar niets is minder waar.
Zoals door John Wx gezegd : het zijn speakers waar je blind op kunt vertrouwen. :yes:

later meer dus   :wink:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

jrm

Leuk verhaal!

Fijn om te horen hoe e.e.a. loopt  :yes:

Cornelis1921

 :yes: Shepherd Moon: toppie! En bedankt voor de verhalen, waren leuk en boeiend om te lezen hoe tragisch soms ook. Hopelijk gaat het vanaf nu weer bergopwaards. Succes en groeten van Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Shepherd Moon

de grootste update voor een set => een nieuw verblijfplaats  pompom hello

Officieel morgen tekenen we voor de koop van een volledig van ons eigen woning  :yes:

een half open bouwtje uit 1976 in zeer knappe en zeer goed onderhouden staat waarbij al een aantal vrij recente, mooi uitgevoerde vernieuwingen zijn bij uitgevoerd.
De dame is wegens gezondheidsredenen naar een serviceflat moeten verhuizen en heeft daarbij de boel verkocht.
Echt fundamenteel werk is er haast niet uit te voeren, instapklaar  pompom
Het enigste werk is isoleren van het dak, badkamer op termijn toch eens vernieuwsen, maar is niet superdringend en de zekeringkast is ook aan vernieuwing toe, verder is het gewoon inrichten naar onze smaak  8-)

En daar is ook aanwezig => een mooie zolderruimte in maagdelijke staat om vanaf 0 mooi in te richten als complete HT- stereo-ruimte.  HB hello

Eerste werk is volledig isoleren van het dak met 20cm dikke mineraalwol met dampscherm om de energiekosten daar wat te drukken. Daarbij komt het akoestisch ook ten goede natuurlijk :)
De vloer is een betonnen plateau wat ook al handig is om de bassen niet te snel naar beneden te doen doorklinken.

Verder zijn vanaf nu alle hints en tips welkom om zoiets potentieel akoestisch zo goed mogenlijk te krijgen :)

omschrijving van de ruimte waar de set kan staan is op dit moment een zolder opsplitst in 2 door een vals muur die gemetst is geweest, dit op 1/3 van de ruimte, met in het midden van die muur wel de schouw die natuurlijk niet uitgebroken kan worden. Totale vloer-oppervlakte van de zolder is 30m2 volgens de eerste gegevens.

de ruimte die benut  kan worden nu, aan de ene kant van het muurtje, is ongeveer een 3,5m / 4m op 6 en enkel opzij rechte muren, de rest is het dak die in het midden 2,3m hoog is ongeveer.
Dit is nog een schatting, de metingen moet ik nog maken. alsook de foto's... Maar het zal nog een paar maanden administratie tijd kosten eer we er effectief kunnen intrekken natuurlijk  :wink:

En de zekeringkast is aan vernieuwing toe van de woning dus mss dat ik daar ook wat leuke dingen in kan verzinnen naar de zolder toe  :-)

Dus de vooruitzichten zijn weer leuk  :yes:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Cornelis1921

 :yes:  :yes: :yes:  hello hello hello pompom pompom pompom S.M., van harte gefeliciteerd!!!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Erg leuk om te lezen, en het ht, stereo project op de zolder is .......... pompom
Je kan op het internet er veel lezen, over het inrichten van een ht ruimte.
Hier heb ik in mijn geval erg veel van opgestoken.

Mmm een betonnen vloer is toch geluidsdragend ipv isolerend ?
In mijn ht ruimte heb ik boven de betonnen vloer eerst isolatie zitten, dan een plaat, en dan vloerbedekking, zo wordt je vloer zwevend, en niet geluidsdragend.
Maak tijdens de bouw wat foto`s, ben erg benieuwd naar het project.

Verder veel woon, en luisterplezier, in je nieuwe stek.

Gr,William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3