voila, ff nog tussen de soep en de patatten nog eens vlug er wat geluisterd.
Had eerst nog vlug wat mirrorspots uitgezocht op de vloer en op de schuine wanden beneden. Uitrichten van de speakers dat er toch wat gelijkheid in zat.
En dan luisteren:
weer het zelfde, ergens bleef ik met een gevoel zitten dat er iets niet klopte in de staging, ik kreeg geen focus, alles was wat blurry en sommige regionen deden het goed andere weer minder goed.
gemengde gevoelens. Dat kon echt beter en je hoorde dat de speakers vragen die om meer en beter... WTF
tot ik nog eens naar de bekabeling keek... damn, ik had m'n realcables verkeerd gemonteerd, gewoon achterstevoren, de ingaande kant aan de uitgaande kant. Dus omdraaien die kabels en... tjeeses... een ongewenste blind test op kabels werd mij ff voorgelegd.
Er is duidelijk verschil als je die richtingsgevoelige kabels verkeerd of juist monteerd. Ik dacht dat het nonsens was, maar toch werd ik ff terug op m'n plaats geduwd ermee.
focus => veel beter, blurry gevoel => weg, frequenties onderling veel beter in balans.
klaar om opnieuw de reeks er ff door te jagen.
En wat me echt opviel is subjectief de emotie en sfeer die de luidsprekers weergeven.
Ze zijn ook gevoelig voor slechte en goed opname's. Dat werd meteen duidelijk tussen verschillend nummers en of cd's.
Nog een eigenschap dat me opviel is dat ze graag volume hebben om open te bloeien en alles weer te geven wat ze in hun mars hebben qua transparantie. Ze zijn minder laid back dan m'n eigen 704's, maar ook absoluut niet in die aard dat ze luistermoeheid zullen veroorzaken, integendeel.
Neutraler algemeen en duidelijk ook redelijk herkenbare kenmerken in het geluid te vinden tov m'n huidige set.
(ik wou eerst zeggen "mijn set", maar het zijn ook mijn speakers natuurlijk, doet gewoon raar dat ik ze plots heb, ze lijken alsof ik ze leen van iemand
)
Ze smeken om meer muziek door je set te jagen.
Mid klonk nu ok veel beter dan ervoor.
De tweeter is ook eentje van een heel andere categorie, wat ik daar beetje in ontbreek is de freshment, maar toch redelijk goed gedetailleerd. Ook
Vooral in de saxofoon geluiden viel het me op dat het intstrument op zich veel duidelijker aanwezig was, kwam er klaar en duidelijk door.
Ik moet verder nog eigenlijk eens goed luisteren als ik m'n eigen cd's eens terugvind ik de verhuis om deze te testen op andere eigenschappen.
Maar ik geef toe dat ik onder de indruk ben van deze oude rakkers en echt ZEER nieuwsgierig om nog meer muziek door deze te laten weergeven. Ze klinken tof en leuk en veel muziekaler dan verwacht... Ik had eerder wollig en te warm verwacht, maar niets is minder waar.
Zoals door John Wx gezegd : het zijn speakers waar je blind op kunt vertrouwen.
later meer dus