beetje stof afdoen van deze topic.
Nu ik hier nog een paar topics had tegengekomen waar ze aan het experimenteren waren met de hi level (xander oa...) heb ik vandaag in een rustig moment er ook eens van geprofiteerd om de high level kabel terug boven te halen en aan te sluiten aan de pm14KI
Verder room EQ eens bovengehaald. En de spectrumanalyser gebruikt.
Sinds kort ben ik in bezit van een gekopieerde test cd die ik gebruikte om de nodig geluids afstellingen in de wagen te maken.
Deze heb ik nu in de cd17 gelegd en de pink noise nu rustig stereo laten spelen met de sub ingeschakeld.
level rustig op niveau gebracht en daarna het faseverschil geprobeerd. blijkt hier in tegenfase toch 2db te winnen en iets strakker te gaan.
Daarna de crossover in te stellen zodat het mooi aansluit en dat was wel wat zoekwerk veel effect zag je niet want je merkt dat de akoestiek al 75% vastlegd hoe je curve er uitziet.
Standje 8 op average en op 1/6 octaaf gemeten om rustig de gevolgen te kunnen zien zonder zand in de ogen te krijgen door te veel detail te zien. Want in het begin zie je het bos niet meer door de vele bomen in het frequentiespectrum.
Blijkt bij een crossover van +/-50Hz het best uit te komen om mooi in lijn te gaan met het komende dipje.
dipje heb ik blijkbaar vast rond de 60Hz, wat dus beetje gebrek aan kickbass aanduid en de harmonische rond 120Hz vloeit daar ook uit.
Op de curve zag ik ook dat ik zeker een prachtige aanvulling kreeg onder de 50Hz. Want zonder de Sub had ik in dat gebied een grillig verloop. Die verdween zelfs nog maar bij het aanzetten van de sub.
Nu de fase van de R-505 niet traploos aan te passen is kan daar aan dat dipje niet veel aangedaan worden, maar een ramp is het zeker niet
en de EQ ga ik daar echt niet voor gaan tussen zetten.
Daarna nog een samengesteld cd opgelegd met prachtige opnames die ik ook in de wagen gebruikte om de boel op verschillende vlakken/doelen te testen.
Resultaat was dat ik bij de muziek toch de sub 2 tikjes mocht bijschroeven en dan bleek het nu echt een zeer mooie aanvulling op de 704's. Zeker iets meer kamervullend geheel in het laag. De contrabassen lopen mooi door zonder plots boven alles te willen uitkomen. Drumkicks krijgen net dat meer body... de stemmen idem dito.
Yep, ben ook voorstander van het High level gebeuren. Als je het rustig kunt afstellen om het echt als AANVULLING te doen dienen komt het echt mooi uit...