De set van Shepherd Moon

Gestart door Shepherd Moon, februari 21, 2010, 22:16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Shepherd Moon

Terug wat geprutst in de set!

De frontspeakers hebben nu een volwaardige nieuwe plaats. (was eigenlijk ook al samen met de sub toens gebeurd, maar vergeten melden)

Nog verder van de muur (88cm) achter de speaker alsook verder van de wand (66cm), dus ietsje dichter bij elkaar.
Nu ze verder van de muur staan heb ik een exacte aanduiding moeten maken op de vloer voor de linkerspeaker, want deze wordt steeds verplaats daar op zodra een film of actief muziek word beluisterd.
Daarna verdwijnt deze terug richting achterwand, anders knalt de deur los op de speaker bij het binnenkomen.  :|

Daarna ingedraaid on axis met de laser en dan stilletjes cm per cm geprobeerd wat uit te draaien en zo. (met wat papiertape op de luisterplaats aanduidingen gemaakt om zo steeds een degelijk referentie punt te hebben)

uiteindelijk na lang luisteren de ideale positie gevonden. Het is maar ietsje off axis naar buiten toe.
Nieuwe mirrorspots aangeduid voor de matjes op te hangen als ik eens op m'n gemakje er een paar cd's doorjaag als het vrouwtje van huis is.

De staging nog veel fijner gekregen, het midden toont nu meer body en heeft een beter figuur.
Nog minder mistig... vooral "eindelijk" een dieptebeeld te merken, nog breder  :-o . Hoogte is hetzelfde gebleven.
Het laag is strakker en er nog een stuk op verbeterd. Verfijner en homogener.

De les begint nu duidelijk te worden ivm de set. Ik begin hier stilaan de eigenschappen wat te kennen van wat de luidsprekers etc... kan en wat te maken heeft met de akoestiek etc...

De sound vind ik persoonlijk iets of wat aan de donkerdere kant van de 704's, warm, maar je merkt ook alles behalve luistermoeheid op termijn. Het is nooit "in your face" gevoel. Power en volume is er nodig om ze open te doen bloeien en om alles er uit te halen.
Staging zakt duidelijk wat en elkaar bij vrij zacht luisterniveau.

Heb het gevoel nu beetje het beste er uit gehaald te hebben in deze woonkamer in de mate van het mogelijke en in compromis met de leefomstandigheden in huis en huisgenoten zelf  :wink:
Het heeft duidelijk een paar maand zoekwerk gehad, maar het is nu echt luisteren naar de muziek en dat is m'n grootste ondervinding!!
Het is niet meer foutjes vissen en zo. Maar gewoon wegdromen en rustig in de sofa lui wegzakken  :lol:


Nu nog iets appart.

Wat ik heeeeeel bizar vind is dat ik bij gebrande copietjes van cd's het stereobeeld steeds plots voor een stukje naar rechts trekt. zeker opvallend bij de stemmen etc...
Eender welke gecopieerde cd uit m'n oude verzameling ik insteek in de CD17 heb ik het zitten.
Bij het steken van een originele plots alles netjes op z'n plaats. Vroeger allemaal door dezelfde brander ook gebrand enzo en met het zelfde programma gekopieerd toens.

Iemand die dat kan verklaren, want het is tenslotten toch maar kopieren van nulletjes en eentjes??? :?

PS: waar is m'n verhaal aan de openingspagina?  :-(
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Marvin

Je openings post is verdwenen na de update van de forumsoftware, -en dan na het gebruik van leestekens....
Helaas...

Waarom je cd'tje naar rechts trekt, foute instelling in je brandprogramma?

Shepherd Moon

Tja, valt niet meer te controleren eigenlijk. die pc is al onbestaande wegens 9 jaar oud zijnde nu  :wink:

Verder sinds de plaatsverandering van de sub, toch een buurvrouw die duidelijk hoort naar wat voor genre film of zo ik kijk.  :roll:

Buurvrouw : "tegenwoordig iets van een oorlogsfilm of zo? Sinds kort hoor ik het dat je films draait?"
ikke: "damn, betrapt...  dat klopt. Band of brothers op regelmatige basis... :-D"
Buurvrouw: "M'n Bed davert wanneer de tanks passeren en de bommen vallen, maar het is niet dat ik klaag hoor..., ((  :? )) we wonen tenslotte toch net naast een spoor, voor mij lijkt het haast hetzelfde gevoel hoor, daar zijn we nu toch al aan gewoon :angel: "
Ikke: "eeeuhm :-o, ondanks je niet klaagt zal ik toch er rekening mee houden in het vervolg 's avonds.  :-D nogmaals toch mijn excusus...
Buurvrouw: " ach, maar echt totaal geen probleem hoor, en de dochter slaapt er los door, helemaal geen last van... Het viel gewoon op op een bepaald moment...

Als je van een makkelijke buuurvrouw spreekt...  :-o
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

lo

Ook erg aardig volgens mij. Je boft maar :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

is ze doof  :-o  nee ff zonder gekheid jij hebt zeker geluk met je buren  pompom en dan moet je ze ook wel een beetje sparen door het niet langdurig of s,avonds laat te doen  byebye

Vlearmoes

Meteen uitnodigen om mee te kijken en........ :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Shepherd Moon

Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Vlearmoes

Citaat van: Vlearmoes op juni 15, 2010, 23:09:21
Meteen uitnodigen om mee te kijken en........ :roll:


Tja ben net weer vrijgezel dus dit is een mooie manier om weer een vogeltje in je kooitje te lokken  :-D
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Shepherd Moon

Ik ben al ff terug van 't straat zoals ze hier zeggen en ben er op dit moment nog gelukkig mee  ;-)

anders was het idd een kans  :-D
Want het is een alleenstaande moeder midden de 30... eens een rijpere vrouw, waarom nie...?  clown1
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

MadVillain


Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

Midden in de 30 is geen rijpere vrouw hoor...  :-o

Shepherd Moon

tov m'n prille 28 wel he  :wink:
(midden 30 is schatting, zou me niet verbazen als ze begin 40 is ook, maar met vrouwen moet je oppassen met die leeftijdsvraag he  :roll:)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

jrm

Tenzij je natuurlijk aan de goede kant raad  :-D