De set van Shepherd Moon

Gestart door Shepherd Moon, februari 21, 2010, 22:16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Shepherd Moon

Nu een beetje minder goed nieuws.

Ik ga vroegtijdig m'n homecinema en marantz set evacueren naar de zolder van m'n ouders.  :cry:
De woning is door vocht en schimmelproblemen ongeschikt verklaard na technisch verslag van de vlaamse overheid.

Ik had al m'n 2 B&W 705 speakers geëvacueerd naar de zolder van m'n ouders toe omdat deze helemaal beschimmeld waren. D15B2 heeft ze zelfs kunnen aanschouwen toen ik ze naar hem bracht om te vergelijken met z'n monitor RS8 speakers. Daar heb ik ze gelukkig weer spik en span gekregen en intern is er gelukkig nog niets aangetroffen van schimmel. Gelukkig!!  pompom
Nu voor de Tweede maal schimmel aangetroffen op de 704's en daarom het besluit alles gewoon te evacueren tot we later een andere woonst vinden.

Dus enkel de TV, de bluray blijft en de HD recorder. Alles gaat nu weg  :cry:

schimmel op de REL aangetroffen ook, was zeer hardnekkig aanwezig op de nylon/houten rooster, maar gelukkig niet op het menbraan, dus dat heb ik mits stevig kuiswerk ook gered van de ondergang.

De 2 ikea kastjes voor de cd's en blu-ray's ga ik ook evecueren, zowel binnen als aan de buitenkant op een 3 weken tijd ook schimmel op aangetroffen. zelfs op het glas zijn er sterren aanwezig op 2 weken tijd !!

Die dingen ga ik ook verhalen op de verhuurder van de woning. En ga er ook de juridische ondersteuning van de brandverzekering voor inschakelen.

Er zijn nog meubilair die wss stevig aangetast gaan zijn, dus het houdt niet op welke ontdekkingen we iedere dag doen.  :cry:

m'n fotoapparatuur heeft ook schade en die kan binnen gedaan worden voor algemeen nazicht en onderhoud.

Het houdt niet op...

Ik ben al een inventaris aan het opmaken met de geschatte kostprijs erbij en het bedrag nu al bedraagt 3 nullen. En ik ben nog maar begonnen  :|

en dan nog eens het speelgoed van de dochter ook nakijken want qua hygiënische problemen kan dit ook wel tellen.

Ben zeer nieuwsgierig wanneer wij ons mogen evacueren, het zal weer zo een procedureslag worden vrees ik  violent1
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Stadium III

Pff wat een ellende heb je nergens geen lekkage zitten van water of riool ?
Dat het zo nat blijft ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

d15b2

De speakers zagen er idd lief uit  nonono en heb ook de foto's gezien van de rest van de miserie.  :|

Probleem ligt hem blijkbaar aan het feit dat er geen luchtspleet zit tussen binnen en buitenmuur waardoor de binnenmuren vocht opnemen en daardoor verzadigd geraakt zijn. En dus nu naar binnen beginnen te werken.
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

jrm

Oei, dat ziet er niet goed uit!

Schimmel en zwam hebben meestal zeer lange draden die vanuit (meestal) de vochtige kelder via de binnenspouwmuren tot aan het dak kunnen reiken!

Dus (imo) verhuizen naar een drogere woning is een must!

Shepherd Moon

dat is idd iets waar we zwaar aan het werken zijn. We hebben ons boontjes om een woning te week gelegd, maar we zijn nog aan het onderhandelen voor de aankoopprijs. Dus het is nog afwachten of het voor ons zal zijn of niet.

Ik heb net heel de Ht en stereoset dus verhuist naar de zolder van m'n ouders.
Eerst alles stevig gepoetst en het was echt nodig. Maar gelukkig alles mooi kunnen redden. pompom
De bluray en cd kast zijn gelukkig ook nog gered.  pompom

Een paar andere kasten hebben helaas de strijd verloren en de achterwanden daarvan zijn klaar voor de vuilnisbak.

Maar het is hier leeg en kaal in huis plots en de gezelligheid is er zwaar op achteruit gegaan.
Zelfs het vrouwtje mist de luidsprekers al, niet omwille van het geluid en zo, maar gewoon dat de leegte er nu voor in de plaats is gekomen  :?

Helaas pindakaas, beter voorkomen dan genezen.  :wink:

Intussen is de dochter van 3,5 jaar nu ook net ziek geworden, hoesten als een hond...
Man man, we kijken al uit naar het weg kunnen uit deze woonst  :-(


De reden van het vocht is dat alles van muren totaal niet onderkapt is.
Het is zuiver opstijgend vocht die nu de muren heeft doen verzadigen en alles naar buiten spuugt.
Daarbij is er een zwaar gebrek aan verluchting waardoor alles blijft condenseren en de benedenverdieping gewoon stikt.
En nu de verwarming opstaat wordt het feest voor de schimmels, vocht en warmte, wat willen ze nog meer  :roll:

En in de bergruimte en keuken is het idd een gebrek aan een spauw waardoor er een koudebrug ontstaat en ook nog eens opstijgend vocht heeft. Zelfs de binnenmuren hebben last van opstijgend vocht.

Het is idd echt een pest en voor de gezondheid ook nefast te noemen op lange termijn. :-(
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Marantz 81

Das knap vervelend zeg  nopompom

ik zou niet te lang meer blijven wonen daar of eventueel tijdelijk bij familie of vrienden intrekken ,als de wooningstichting niet wil meerwerken ,dit kan echt niet  :no: ze zijn gewoon verplicht om je direct een andere woning aan te bieden ,zeker gezien de gezondheids gevaren , niet om je ongerust te maken maar bepaalde schimmels kunnen ook dodelijk zijn ,met die overstromingen in amerika weet de staat even niet meer zijn er honderden mensen overleden nadat het huis onder water had gestaan en ze er weer ingetrokken waren 

Cornelis1921

 :|  nopompom :-( byebye
Wat een misere Shepherd Moon. Jij en je gezin, heel veel sterkte toegewenst.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Sterkte er mee en advies: maken dat je weg komt uit die ziekmakende omgeving !!!


Sander.

Shepherd Moon

thx manne, we doen ons best om snel iets anders te vinden, maar het gaat natuurlijk niet zomaar van de ene dag op de andere  frusty

maar het is zeker en vast ook onze prioriteit om hier weg te zijn  :|
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

iets positiefs trouwens opgemerkt.

de 704's op de marantz PM-14KI is een supercombi voor de serieuze dubstep.
M'n twee fronts hebben hier echt voor aardtrillingen gezorgd op maar half volume en komen hier zo zalig strak in uit. De sterkte kwaliteiten van het lage van die B&W's kwamen hier sterk naar voor.  pompom

hier een voorproefje van een setje trouwens

arac en para- raw and uncut vol 1

http://tycho.terryn.be/files/mixes/Arac%20&%20Para%20-%20Raw%20&%20Uncut%20vol%201.mp3

arac & para - raw and uncut vol 2

http://soundcloud.com/arac_para/arac-para-raw-uncut-vol-2?utm_source=soundcloud&utm_campaign=share&utm_medium=facebook&utm_content=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Farac_para%2Farac-para-raw-uncut-vol-2





Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Cornelis1921

 hello Hello Shepherd Moon. Long time no see. Hoe is het ermee, is de vocht- en koudemisere al een beetje achter de rug? Groetjes byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Shepherd Moon

ach man, zwijg stil  frusty

heeft nog veel voeten in de aarde gezet eer ik die huisbaas beetje kon terug tot z'n verantwoordelijkheid wijzen ivm de staat van de woonst.
Bijna rechtzaak aan z'n been, vriendin is intussen zwaar allergisch gaan reageren op huisstofmijt door die miserie, maar met de nodige medicatie is het nog onder controle, maar gezond is het niet.
maar eind januari zijn we er uit, zowiezo... compromis met de huisbaas met figuurlijk het mes op z'n keel...

Intussen dus nog vollop op woningjacht en nu vooral kredietjacht.
Als de woning die we op het oog hebben gekocht kan worden door ons, hebben we een toplokatie ook voor de HT setup,

een zolder van 55m2 onder het geisoleerde dak, met een betonnen vloer met laminaat er op.  HB

Maar eerst nog krediet zien te verkrijgen en dan kan alles hopenlijk in orde komen :)

dus wordt vervolgt  :yes:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Cornelis1921

:yes: Shepherd Moon, ik wens je partner en jou het allerbeste en héél veel succes voor de komende tijd. Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Shepherd Moon op december 29, 2011, 20:29:59
...
Intussen dus nog vollop op woningjacht en nu vooral kredietjacht.
Als de woning die we op het oog hebben gekocht kan worden door ons, hebben we een toplokatie ook voor de HT setup,

een zolder van 55m2 onder het geisoleerde dak, met een betonnen vloer met laminaat er op.  HB

Maar eerst nog krediet zien te verkrijgen en dan kan alles hopenlijk in orde komen :)
Er komt bijna altijd een oplossing :yes:. Zeker als je zelf enige moeite doet. Ik duim voor jullie dat de koop woning door mag gaan.


Sander.

... was geluks-duimen nu met de klok mee of ...

Shepherd Moon

voila, ff een kleine update.
Intussen zijn we van deze zieke woning af  hello hello
Ik heb daarbij officieel de huisbaas z'n kl**t afgetrokken door het huis definitief ongeschikt verklaard te krijgen. Hij mag dus z'n sponsprobleem oplossen of hij kan gerechtelijk vervolgd worden met een risico van 6 maand gevangenisstraf en 5000€ boete. Dus zijn daar zeker niet mals om als hij de wet nu niet gehoorzaamt. Hij zit nu dik in de shit en het is zijn beurt om eens in die shit te wentelen.

Intussen zitten we tijdelijk ergens anders, lekker droog en warm tot we een koopwoning hebben gevonden.  pompom

Dat is nieuwtje een.

Nieuwtje 2 is het feit dat ik me ontfermd heb over een koppel klassieke speakers.
Het betreft letterlijk een redding van de container van een bejaardentehuis.  :-o
Het zijn 2 B&W Matrix 2 serie 2 speakers, de middelste grootte. uit de 2de helft dus van de jaren 80 naar mijn vermoeden...

Ik was daar voor m'n job aanwezig om een interventie uit te voeren tot ik op de 1e verdieping uit de lift kwam gestapt en er bijna over struikelde. Ze stonden daar beide op een karretje geplaatst en ik bekeek ze uit nieuwsgierigheid even naderbij... Ik zag eerst en vooral het logo al van B&W waardoor ik het niet kon laten om zowel achteraan even m'n licht op te werpen alsook de frontjes er af te halen en heel de boel te bestuderen.
Deze zagen er ondanks een paar krasje om de buitenzijde, er ongelooflijk goed uit  8-)
rubbers mooi, tweeters intact...

Ik vroeg daar aan een verzorgende, waarvoor deze dienden.
- "Ah, deze boxen hebben jaren gewoon in de rustruimte omhoog op een plankje gestaan als decoratie omdat er geen geluidsinstallatie meer was"

Ik: " en waarom nu plots met bekabeling erbij op een karretje, plannen ermee? Want dit zijn naar mijn mening echt klassiekers die je daar hebt op je karretje staan  :yes: "

- "azo, geen idee, deze gingen trouwens straks in de container gedumpt worden omdat deze nu in de weg staan en niemand ze kan gebruiken hier."

ik:  ":-o , weggooien????!!! mag ik vragen of ik ze eventueel mag meenemen dan? Want jullie beseffen niet goed wat jullie daar weggooien. Dit zijn fantastische dingen geweest in de jaren 80 met het eerste matrix-ontwerp in die speakerkast en die ferrofluid tweeter"

Verzorgende keek mij aan of ik plots chinees sprak...  shutup
- " ik zal het eens aan de animatie vragen, over een kwartiertje ben ik wel terug als je hier nog bent, dan kan ik je zeggen of ze effectief weg gingen naar de container en, of je ze mag meenemen"

Zogezegd zo gedaan sprong ik, een half uurtje later na m'n interventie, met die 2 speakers in de wagen.

Heb ze zojuist wat proper gemaakt en speciaal m'n marantz set verhuisd van bij m'n ouders naar de mini ruimte onder het dak, om ze asap te testen. De nieuwsgierigheid was echt te groot  :lol:

En getest en goed bevonden, moeten wel nog beetje ingespeeld worden want deze hebben duidelijk heel lang niets meer gedaan. Maar de klank is wel redelijk specifiek te noemen. Echt een heel ander karakter, ruimtelijk en sfeer is wel iets wat me vrij snel opviel. details ontbrak ik wel wat, maar plaatsing ondanks nog niet echt super gericht te hebben in de kamer, was wel dik ok te noemen. Er was meer diepte aanwezig dan ik zelf met m'n 705 of 704 kon ervaren vroeger in m'n vorige woonst. Deze zal ik snel eens vergelijken als ik deze ook heb overgeplaatst.

als korte test heb ik de volgende albums beluisterd.

- stef bos - Vuur
- Melissa Etheridge - never enough

voornamelijk het laatse is de kwaliteit van de opname niet echt denderend, maar de sfeer zat er wel dik in. Hierbij heb ik om eerlijk te zijn, mezelf betrapt op het voetje dat spontaan begon te meppen op de grond en virtueel de gitaal al zelf in m'n handen had. Tiens, heb ik nog niet gekend bij m'n eigen speakers  redface
Daar moet ik ook het fijne van weten bij een vergelijking...

Bij beide cd's duidelijk meer diepte in de staging en ging ook breed.
Hoog, mid en laag van een andere soort te noemen dan ik gewoon ben van m'n eigen set.
Tweeter is iets meer agrie terwijl het mid/hoog weer op zich ietwat doffer lijkt. De lage tonen strak en toch korter en met meer attack dan m'n eigen set. En gaat nog best diep ook.
Maar het karakter is echt heel anders en daar blijf ik bij. ik zal nog eens uitgebreid vergelijken met de 705 als ik al m'n cd's weer bij de hand heb. Ik vind de 705 als bookshelf eigelijk de beste kandidaat voor een vergelijk tussen oud en iets nieuwer  :wink:

Hierbij een paar foto's van de bejaarde en geredde speakers.
Ze mogen er nog van die luidsprekers of andere apparatuur in m'n handen vallen hoor  :yes: pompom
een mens weet soms duidelijk niet wat die zomaar ff weggooid, daar stond ik ook plots ff bij stil hoeveel dingen er mss zo verloren zijn gegaan die eigenlijk nog wat waard zijn, geschiedenis dragen en zelfs perfect werken, schrikwekkend eigelijk  :|

Ik ben er blij mee en "mss" later kan ik er iemand anders mee blij maken als ik het marktplaats zet of zo  :wink:











Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,