De set van Shepherd Moon

Gestart door Shepherd Moon, februari 21, 2010, 22:16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Citaat van: Shepherd Moon op juni 17, 2010, 11:25:16
tov m'n prille 28 wel he  :wink:

Ik ben maar 2 jaar ouder hoor, maar een rijpere vrouw zie ik toch meer in de eind 40 alá Tatjana Simić...

JohnWx

Citaat van: marvin op juni 17, 2010, 13:34:01
Ik ben maar 2 jaar ouder hoor, maar een rijpere vrouw zie ik toch meer in de eind 40 alá Tatjana Simić...

ben 40 mmmmmmmm rijp ? ga ik dan voor over rijp  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Dat is een rekbaar begrip naarmate je ouder wordt...

Dan wordt het eerder Monique van de Ven....  :-D

Mexicaanse Hond

Willeke van Ammelrooij is meer John's type, denk ik.   :-D

Shepherd Moon

man man man  :schater:
toen die fris, monter ens trak rondliepen ik nog in m'n pampers rond... (ook strak zenne  :-P )

een generatie te ver voor mij, i'm passing...  :roll: :wink:

tot 12 jaar ouder max lijkt zowat de richtlijn voor me denk ik... daarboven kan ik evengoed letterlijk terug aan m'n moeders borst hangen die maar 50 is en dat lijkt me nogal een gure gedachte hoe graag ik dat mens ook zie  :-o  :-D
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op juni 17, 2010, 14:54:01
Willeke van Ammelrooij is meer John's type, denk ik.   :-D

jij snapt het


tederheid genegenheid gezien worden etc.etc.

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Shepherd Moon

#96
yep yep, de 3 paar 50cm wireworld Luna 6 interlinks om de LX-91 te connecteren met de AVC-A1 zijn binnen.

Maar nog niet kunnen luisteren voor een mening. Nog geen tijd gehad  nopompom

Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

xander32

#97
Zo te zien flinke diameter kabel ( 8 a 10 cm) en zeer forse pluggen - is daar jouw aparatuur ook op berekend?

8-) Sander.

Shepherd Moon

sh*t, ik had het niet meer kunnen controleren gisteren, want de boel liep steeds vast.  nopompom
mja, kzal het maar verwijderen.
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

beetje stof afdoen van deze topic.
Nu ik hier nog een paar topics had tegengekomen waar ze aan het experimenteren waren met de hi level (xander oa...) heb ik vandaag in een rustig moment er ook eens van geprofiteerd om de high level kabel terug boven te halen en aan te sluiten aan de pm14KI

Verder room EQ eens bovengehaald. En de spectrumanalyser gebruikt.
Sinds kort ben ik in bezit van een gekopieerde test cd die ik gebruikte om de nodig geluids afstellingen in de wagen te maken.
Deze heb ik nu in de cd17 gelegd en de pink noise nu rustig stereo laten spelen met de sub ingeschakeld.
level rustig op niveau gebracht en daarna het faseverschil geprobeerd. blijkt hier in tegenfase toch 2db te winnen en iets strakker te gaan.
Daarna de crossover in te stellen zodat het mooi aansluit en dat was wel wat zoekwerk veel effect zag je niet want je merkt dat de akoestiek al 75% vastlegd hoe je curve er uitziet.
Standje 8 op average en op 1/6 octaaf gemeten om rustig de gevolgen te kunnen zien zonder zand in de ogen te krijgen door te veel detail te zien. Want in het begin zie je het bos niet meer door de vele bomen in het frequentiespectrum.
Blijkt bij een crossover van +/-50Hz het best uit te komen om mooi in lijn te gaan met het komende dipje.
dipje heb ik blijkbaar vast rond de 60Hz, wat dus beetje gebrek aan kickbass aanduid en de harmonische rond 120Hz vloeit daar ook uit.

Op de curve zag ik ook dat ik zeker een prachtige aanvulling kreeg onder de 50Hz. Want zonder de Sub had ik in dat gebied een grillig verloop. Die verdween zelfs nog maar bij het aanzetten van de sub.

Nu de fase van de R-505 niet traploos aan te passen is kan daar aan dat dipje niet veel aangedaan worden, maar een ramp is het zeker niet :) en de EQ ga ik daar echt niet voor gaan tussen zetten.

Daarna nog een samengesteld cd opgelegd met prachtige opnames die ik ook in de wagen gebruikte om de boel op verschillende vlakken/doelen te testen.

Resultaat was dat ik bij de muziek toch de sub 2 tikjes mocht bijschroeven en dan bleek het nu echt een zeer mooie aanvulling op de 704's. Zeker iets meer kamervullend geheel in het laag. De contrabassen lopen mooi door zonder plots boven alles te willen uitkomen. Drumkicks krijgen net dat meer body... de stemmen idem dito.

Yep, ben ook voorstander van het High level gebeuren. Als je het rustig kunt afstellen om het echt als AANVULLING te doen dienen komt het echt mooi uit...  :yes:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

ziezo, net een ritje heen en weer gemaakt naar venray voor het afgeven van m'n sub.
Ding wordt nagekeken en gerepareerd onder garantie.

conus maakte echt wel te veel bijgeluiden voor zo een klasse, de lijm kwam ook los linksboven het menbraan waardoor deze kon fitten op termijn en de rondingen waren daardoor aan de zijkant plat.

Men zei daar dat het wss is omdat de conus niet optimaal center gemaakt is en daardoor de spoel wss op bepaalde freq's durft aanslepen en deze rotgeluiden maakt.
Alleen al om de lijmkwestie moest die eigenlijk al lang binnengestoken zijn volgens die kerel omdat zoiets niet door de beugel kan en ook niet gewoon zijn van REL.

Tja... Hoop na m'n vakantie dat de reparatie terug voltooid is. Om dan nog eens 3,5 uur te rijden in totaal om die terug af te halen en terug thuis te zetten  :roll:

Hoop van zege...
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Shepherd Moon

de Sub sinds zaterdag eindelijk terug.
woofer is vervangen onder garantie (onder coulanse zoals jullie dat blijken te benoemen)
Defect en gevolg hebben ze niet willen meedelen, vind ik minder  :-(

Nu ff in de week laten inspelen en kunnen we terug verder spelen  HB

Intussen terug vollop bezig met de andere hobby, namelijk de civic. Deze krijgt nu even alle prioriteit om als racegebak terug de straat op te kunnen.  :mrgreen:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Stadium III

Mooi dat ie vervangen is !!

Speel ze :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Shepherd Moon

man man, het is blijkbaar dus al bijna dag op dag een jaar geleden dat ik hier nog op deze topic verder heb geschreven.
Maar valt me op, als je dus niet veranderd, hier dus niet veel te plaatsen hebt. En aangezien ik blij ben met het geen ik heb zal er niet snel verandering in komen, behalve dat ik wel eens nieuwsgierig ben naar dynaudio contour speakers, maar die zijn zo anders van uiterlijk dat ik ze niet echt in m'n surround set zie passen met de rest van m'n b&w 700 serie speakers  :roll:

Alleen de cd- en blu-ray kast is uitgebreid en zit beetje in de rats met de blu ray kast die te klein aan het worden is.

Ik zoek dus nog een horizontale kast, glas met zware houten randen...

iemand een idee. HLP

M'n huidige verticale kasten zijn van de ikea, maar bestaan blijkbaar niet meer, waren zwarte met glas in het midden en zwarte brede randen en glazen verstelbare schapjes.

En ik heb nog iemand op het forum gekregen als nieuw lid => D15B2, dit na aanschaf van z'n lucky buy van een PM14 en ST-17 in het zwart. pompom
uitgebreid getest hier thuis en stevig goedgekeurd.

ik ben alvast eens benieuwd naar zijn luidsprekers monitor audio RS8.
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,