De set van Shepherd Moon

Gestart door Shepherd Moon, februari 21, 2010, 22:16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Zo je bent lekker bezig een hoop werk ,maar wat heerlijk daarlijk gewoon die volume knop helemaal open  HB HB zonder dat andere het horen of last ervan hebben  notworthy  pompom pompom

cz79

Knap werk tot nu toe, blijf maar uploaden die foto's hello hello hello

Cornelis1921

Citaat van: Marantz 81 op september 01, 2012, 22:49:29
Zo je bent lekker bezig een hoop werk ,maar wat heerlijk daarlijk gewoon die volume knop helemaal open  HB HB zonder dat andere het horen of last ervan hebben  notworthy  pompom pompom
En het houdt je lekker van de straat... :-D :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Goeg bezig, en blijf foto`s  sturen.

Veel succes verder. hello
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Janver

Dat wordt goed geïsoleerd!

Dubbele wand met isolatie richting de buren zal geen overbodige luxe zijn! Het zal ook een relaxed gevoel zijn om lekker luid te spelen zonder dat de buren er last van hebben!
Hier kan uw reclame staan!

Rob46

  HB Wat een mooi samengestelde audio set! Welkom hier!

Shepherd Moon

@Rob

haha, jij eerder welkom hier, ik denk dat jij met je 4 berichten hier nog maar pas bent :-D
Ik zit hier toch al een paar jaar op intussen, al is het niet superactief helaas ;-)

thx voor de complimenten iedereen byebye

Het enigste dat ik hoop is dat ik niet te veel volume verlies met die isolatiewand en zo.
Deze isolatie is nog maar simpel bedoeld eigenlijk, om het dak te isoleren tegen warmteverlies. De akoestische eigenschappen komen daar natuurlijk zeker goed van pas. Maar dat zal dus enkel voor de vogels zijn, of mss toch een deel van 't straat 's avonds.
Dan is het hier echt "muisstil" 's avonds in deze wijk. Je kunt de kinderen op 200m afstand nog horen babbelen tegen elkaar aan het speeltuintje. Geweldige sfeer hier zo  8-) Mag idd niet te veel verstoord worden als er in huis nog een Landing van Normandie gebeurd via de HT-set  :evil:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

kleine update die ik nog niet had gepost.  clown1













dus dat is isolatie 8 + 14cm = 22cm in het dak nu
dit wacht nu op een dampscherm.

inutussen had ik wel het andere gedeelte van de zolder ook vanaf 0 voorzien van identieke plaatsing van isolatie maar nu wel deze afgewerkt met PU-dampscherm en volledig afgekit. Nu heb ik het zolder-materiaal terug kunnen overplaatsen van de ene naar de andere ruimte en kan ik terug eindelijk me nu volledig concentreren op de belangrijkste ruimte  :evil:

wat gebeurd er nu:

- maken van nog een geisoleerd vals plafond in de nok van het dak. (dan komt toevallig in het nok van het dak nog eens 28cm isolatie bij in een driehoek aangebracht. (gewoon om het overschot die ik nog heb alvast op te doen :roll:)
- aanbrengen dampscherm en deze volledig afkitten.

illustratie uit het andere zolder gedeelte:







ik had daar na de foto's nog hier en daar wat overschot aan PU weggesneden aan de randen, maar speelt weinig rol aangezien deze voorlopig onafgewerkt blijft als opbergzolder. Is functioneel zuiver als warmteisolatie dat het dient zodus...  :wink:

Intussen nog vollop aan het plannen hoe ik de box in box constructie ga aanpakken.

Enigste vraag is nog hoe ik best het zwevend plafond (bestaande OSB + soundblock plaat) op het schuine dak ontkoppeld kan monteren zonder te veel spatie te verkrijgen.  :|

Daarvoor kunnen de gordingen en het geraamte die ik gemaakt heb als bevestigingspunten dienen voor de  nog uit te zoeken ankerpunten (ontkoppelingspunten) ...
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

WilliamB

Box in Box ? is dat bij jou nodig betreft de buren ?
Je kan erg veel info krijgen op het net, betreft Box in Box.

Spannend, ik blijf je topic volgen. hello
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Shepherd Moon

echt wel, huis is gebouwd in 1976 en van geluidsisolatie hadden ze geen kaas gegeten. Geen spouwen tussen de gemeenschappelijke muren, contactgeluiden dragen tot 3 huizen ver en zo van die rare dingen.
Dus gewoon op safe spelen en voor mezelf ook wat comfort te geven in het doen-en-laten-wat-ik-wil  :wink:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

jrm


cz79


Shepherd Moon

Voila, na ff zoeken naar mijn goesting heb ik het volgende gevonden wat ik wil gebruiken om de OSB + Gyproc soundblock platen op het dak aan te brengen. De genieclips als trildempers. Het geraamte dient er uitstekend voor. en zo is de wand ontkoppeld naar het dak en de gordingen toe. Wat op zich weer geluid laat lekken naar de muren toe.
eigenresonantie ligt rond de 11Hz en lager.

De rail die daar gebruikt word, wordt hier knauf 27x60 veerreel voor gebruikt als alternatief dat in belgie verkrijgbaar is.





Zo is er toch nog een ruimtebesparende oplossing om de dak-wand alsnog ietwat te ontkoppelen van de rest.

Nu nog uitzoeken wat ik best kan doen voor de vloer en daarna de muur. Want de vloer zal toch strenger moeten aangepakt worden om het geluid naar de slaapkamers toch zo efficient als mogelijk, binnen de mogelijke grenzen, de dempen.

suggesties zijn altijd welkom, kan ik ze verder bekijken en eventueel in de nodige MSM calculator steken van eric desaert. (damn van die kerel kan je wat leren wat geluid betreft  :-o )
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

xander32

Wow, wat een werk joh, respect :yes:.

WilliamB

Citaat van: Shepherd Moon op november 04, 2012, 11:05:17
Voila, na ff zoeken naar mijn goesting heb ik het volgende gevonden wat ik wil gebruiken om de OSB + Gyproc soundblock platen op het dak aan te brengen. De genieclips als trildempers. Het geraamte dient er uitstekend voor. en zo is de wand ontkoppeld naar het dak en de gordingen toe. Wat op zich weer geluid laat lekken naar de muren toe.
eigenresonantie ligt rond de 11Hz en lager.

De rail die daar gebruikt word, wordt hier knauf 27x60 veerreel voor gebruikt als alternatief dat in belgie verkrijgbaar is.





Zo is er toch nog een ruimtebesparende oplossing om de dak-wand alsnog ietwat te ontkoppelen van de rest.

Nu nog uitzoeken wat ik best kan doen voor de vloer en daarna de muur. Want de vloer zal toch strenger moeten aangepakt worden om het geluid naar de slaapkamers toch zo efficient als mogelijk, binnen de mogelijke grenzen, de dempen.

suggesties zijn altijd welkom, kan ik ze verder bekijken en eventueel in de nodige MSM calculator steken van eric desaert. (damn van die kerel kan je wat leren wat geluid betreft  :-o )
Goed bezig zeg. notworthy Mijn vloer ligt ook zwevend en dat maakt een enorm verschil met een normale vloer.
Ik weet alleen niet precies wat voor merk/model vloer het is.Alleen weet ik dat deze vloer uit twee platen bestaat met een laag rubber ertussen. Vloer heb ik niet zelf gelegd.

Veel bouwplezier.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3